خرید خودرو | ثبت نام خودرو

سورپرایز یلدایی ایران خودرو | وام 220 میلیونی ایران خودرو برای خرید خودرو پرطرفدار

در فروش فوق‌العاده ایران خودرو دو خودروی سورن پلاس دوگانه‌سوز و پارس ال ایکس عرضه می‌شود. طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو از ساعت ۱۰ روز ۲۶ آذرماه آغاز می‌شود و تا دو روز بعد یعنی ۲۸ آذر ماه ادامه دارد. آنگونه که در بخشنامه این خودروساز اعلام شده است، زمان تحویل سورن پلاس و پارس ۹۰ روزه است و خودرو‌های ثبت‌نامی ظرف سه ماه یعنی تا اسفند ۱۴۰۱ تحویل مردم داده می‌شود.

سورپرایز یلدایی ایران خودرو | وام 220 میلیونی ایران خودرو برای خرید خودرو پرطرفدار
کدخبر : 12762
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

خرید خودرو محصولات ایران خودرو از طریق بورس کالا آغاز شد. خرید خودرو از طریق بورس سازوکار جدیدی است که قیمت خودرو عرضه شده کمتر از بازار است. خرید خودرو با روش جدید متقاضیان زیادی دارد. خودروی شاهین اولین خودروی عرضه شده در طرح  خرید خودرو  در بورس کالا است. در ادامه به آخرین جزییات از خرید خودرو در بورس می پردازیم.

​امروز۲۶ آذر ماه فروش فوق‌العاده ایران خودرو آغازر می‌شود. فروش فوق‌العاده‌ای که تنها مربوط به دو گروه خاص می‌شود، یکی مالکان خودرو‌های فرسوده و دیگری طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در فروش فوق‌العاده ایران خودرو دو خودروی سورن پلاس دوگانه‌سوز و پارس ال ایکس عرضه می‌شود. طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو از ساعت ۱۰ روز ۲۶ آذرماه آغاز می‌شود و تا دو روز بعد یعنی ۲۸ آذر ماه ادامه دارد.

آنگونه که در بخشنامه این خودروساز اعلام شده است، زمان تحویل سورن پلاس و پارس ۹۰ روزه است و خودرو‌های ثبت‌نامی ظرف سه ماه یعنی تا اسفند ۱۴۰۱ تحویل مردم داده می‌شود.

متقاضیان شرکت در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو برای ثبت‌نام باید به سامانه esale.ikco.ir مراجعه کنند.

نکته مهمی که در طرح جدید ایران خودرو وجود دارد این است که همه افراد نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند. تنها دو گروه می‌توانند در فروش فوق‌العاده ۲۶ آذر حاضر شوند، یکی مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دیگری مالکان خودرو‌های فرسوده. البته ایران خودرو هنوز شرایط احراز مالکان خودرو‌های فرسوده را اعلام نکرده است.

در طرح فروش فوق‌العاده ایران خودرو برای مادران، قیمت سورن پلاس و پارس اعلام شده است. اما در طرح مربوط به مالکان خودرو‌های فرسوده قیمت خودرو‌ها اعلام نشده است.

در طرح ویژه مادران، قیمت کارخانه سورن پلاس ۲۸۱ میلیون تومان اعلام شده، اما قیمت کارخانه این خودرو حدود ۴۶۷ میلیون تومان است. همچنین قیمت پارس‌ای ال ایکس ۲۰۹ میلیون تومان است، اما قیمت بازار آزاد این خودرو حدود ۴۴۰ میلیون تومان ذکر شده است.

قیمت سورن پلاس و پارس در فروش فوق‌العاده مالکان خودرو‌های فرسوده اعلام نشده است و ایران خودرو در اطلاعیه خود به ذکر این نکته بسنده کرده که تعیین قیمت خودروی جایگزین در زمان واریز وجه مشتری و پس از اسقاط خودروی فرسوده ومجاز شدن مشتری برای ثبت نام اعلام می‌شود. یعنی حدود سه ماه دیگر.

ثبت‌نام فروش فوق‌العاده ایران خودرو از ۲۶ تا ۲۸ آذرماه ادامه دارد. قرعه‌کشی این طرح روز چهارشنبه یعنی ۳۰ آذرماه از طریق قرعه‌کشی با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی برگزار می‌شود. احتمالا اسامی برندگان همان روز یا ظرف یک روز آینده اعلام می‌شود.

خرید خودرو

عرضه جدید خودرو در تالار بورس کالا تایید شد. بورس کالای ایران در 2 روز 23 و 26 آذر 4 هزار دستگاه خودرو عرضه می‌کند. فردا 2 هزار دستگاه خودرو تارا و شنبه هفته آینده 2 هزار دستگاه خودرو پژو 207 متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو فروخته می‌شود.

از آنجایی که ثبت سفارش در بورس کالا یک روز قبل از شروع عرضه انجام می‎‌شود، بنابراین فرصت برای خرید تارا به اتمام رسیده است. بنابراین کسانی که تا ساعت 17 امروز سه شنبه درخواست خود را برای یکی از مدل‌ های عرضه شده تارا ثبت کرده‌اند باید منتظر شروع عرضه فردا باشند تا مشخص شود که روی کدام قیمت‌های پیشنهادی معامله انجام می‌شود. اما همچنان برای خودرو 207 فرصت وجود دارد.

قرار است شنبه هفته آینده ۲۰۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ شامل ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سفید، ۳۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک مشکی آبنوس، ۷۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای سفید و ۵۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای مشکی آبنوس در روز شنبه ۲۶ آذر عرضه می شود.

متقاضیان باید با توجه به میزان ریسک پذیری خود و میزان سودی که انتظار دارند از سرمایه گذاری 3 ماهه روی پژو به دست بیاورند، قیمت پیشنهادی خود را ثبت کنند. البته باید چند نکته را برای تعیین میزان سود در نظر گرفت. خرید خودرو 3 ماهه ریسک افت قیمت را دارد و به توجه به این که چند صد میلیون تومان از پول خریداران نزد ایران خودرو بلوکه می‌شود باید بدون ریسک‌ترین سود را در نظر گرفت.

بدون ریسک‌ترین سود در بازار ایران، سپرده بانکی است. یعنی فرد با سپرده گذاری در بانک برای مدت 3 ماه حدود 5 یا 6 درصد سود خواهد کرد. در واقع میزان سودی که نصیب خریداران خودرو در بورس می‌شود باید بیش از این میزان باشد که توجیه اقتصادی حداقلی داشته باشد.

قیمت پایه پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای 404 میلیون تومان است که حدود 57 میلیون تومان مالیات و هزینه‌های جانبی به آن اضافه می‌شود. با توجه به این که قیمت نهایی خودرو براساس نرخ‌های رقابتی تعیین می‌شود، امکان بیشتر شدن مالیات با توجه به قیمت نهایی وجود دارد.

از آنجایی که 207 سقف شیشه‌ای حدود 270 میلیون تومان با بازار اختلاف قیمت دارد، احتمالا رقابت برای خرید آن بالا باشد.

قیمت پایه پژو 207 اتوماتیک نیز 374.5 میلیون تومان است که با هزینه‌های جانبی و مالیات به 427 میلیون تومان می‌رسد. این خودرو نیز با بازار 200 میلیون تومان اختلاف دارد.

ثبت سفارش خودرو در بورس کالا یک روز کاری زودتر از زمان عرضه انجام می‌شود، بنابراین متقاضیان پژو 207 فقط فردا فرصت دارند تا درخواست خود را ثبت کنند.

متقاضیان باید کد بورس کالا داشته باشند که به یک حساب وکالتی متصل است. در اطلاعیه ایران خودرو آمده است کسانی که می‌خواهند در این عرضه شرکت کنند باید 25 درصد از قیمت پایه خودرو را در حساب وکالتی بورس خود واریز کنند.

کسانی که می‌خواهند پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای ثبت‌نام کنند باید مبلغ 101 میلیون تومان در حساب داشته باشند. میزان پیش پرداخت برای خودرو پژو 207 اتوماتیک نیز حدود 94 میلیون تومان است. این خودرو 5 روز مانده به پایان سال 1401 به خریداران تحویل داده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه