رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

خبر خوش وزیر برای فرهنگیان | اعمال 35 درصدی فوق العاده با رتبه بندی فرهنگیان

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد که ۳۵ درصد فوق‌العاده معلمان در حقوق آذر اعمال خواهد شد.

خبر خوش وزیر برای فرهنگیان | اعمال 35 درصدی فوق العاده با رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 12750
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

طرح رتبه‌ بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت. در ادامه به برسی رتبه بندی معلمان می پردازیم.

قرار است که رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای فرهنگیان اعمال شود و به گفته وزیر آموزش و پرورش، حقوق معلمان با اجرای این قانون حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه ۴ آذر گفته بود که رتبه‌بندی صدور احکام آموزشیار معلم برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شده و وجوه و معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت هشت ماه پرداخت شده است.

براساس اظهارات صادق ستاری‌فرد، برای معلمان تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده و مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

طبق گفته‌های سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، خالص دریافتی ماه آذر فرهنگیان شامل، اختلاف حقوق آبان و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم هشت ماه نخست ۱۴۰۱ و نیز دو ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب سه ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است.

یکشنبه گذشته ۱۳ ماه آذر، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرده بود که احکام رتبه بندی معلمان تا پایان ماه صادر می‌شود و بر همین اساس معوقات هشت‌ماهه معلمان پرداخت خواهد شد.

فردای آن روز یعنی دوشنبه ۱۴ آذر سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان خبر داده و گفته که بر این اساس آخرین مدرک تحصیلی معلمان در حکم کارگزینی‌شان اعمال می‌شود.

رتبه بندی فرهنگیان

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری در روز ۲۹ شهریورماه سال جاری از مشکلات صدور دیر هنگام احکام بازنشستگی فرهنگیان به علت تاخیر در ارسال مدارک شاغلین در آستانه بازنشستگی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابراز نگرانی کرده بود.

به گفته وی،  شروع سال تحصیلی و فعالیت کاری و بازنشستگی در آموزش و پرورش، مهرماه است و از طرفی هم  ابلاغ بازنشستگی معلمان دارای شرایط بازنشستگی را به همین تاریخ  صادر می‌کنند؛ صندوق بازنشستگی در سال گذشته با تاخیر در برقراری و پرداخت حقوق مواجه شد و در آذر و دی، چندهزار بازنشسته بودند که پرونده‌هایشان از سوی وزارت آموزش‌و پرورش با تاخیر ارسال شده بود بنابراین چهارماه حقوق نگرفته بودند. او همچنین از مدیران آموزش و پرورش خواسته بود پرونده مشمولان زودتر از سوی این وزارتخانه ارسال شود.

اکنون اکبر شیرمحمدی، معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری درباره آخرین وضعیت صدور احکام بازنشستگان جدید آموزش و پرورش توضیح داد و اظهار کرد: حواله حقوقِ تازه‌بازنشستگانِ آموزش و پرورش این ماه صادر شد؛ امسال حدود ۴۱ هزار بازنشسته از جامعه فرهنگیان داشتیم که احکامشان را تایید کرده‌ایم.

وی افزود: تنها حدود ۳۰۰۰ نفر باقی مانده بودند که هنوز مدارکشان به دست ما نرسیده، اما اطلاعاتشان را تحت وب برای ما ارسال کردند.

محمدی با بیان اینکه ما برای آن ۳۰۰۰ نفر حواله موقت پرداخت کرده‌ایم و حقوقشان را بر اساس ۷۰ درصدِ آخرین حقوق پرداخت کرده‌ایم گفت: بعد از آنکه پرونده‌شان به جریان بیفتد و از سوی صندوق تایید نهایی بشود، باقی‌مانده حقوقشان که معوق شده را ماه آینده برایشان واریز می‌کنیم. 

وی ادامه داد: موعد بازنشستگی همه آنها مهرماه نبود و بسیاری در آبان ماه بازنشسته شده و برای این امر اقدام کردند. 

معاون صندوق بازنشستگی کشوری درباره اعمال رتبه‌بندی معلمان برای بازنشستگان سال ۱۴۰۱ نیز گفت: ما مشکلی برای اعمال افزایش‌های ناشی از رتبه بندی نداریم. احکام رتبه‌بندی را برای فرهنگیانی که امسال بازنشسته شده‌اند در آذرماه صادر می‌کنند. احکام‌شان که به دست ما برسد ما هم اصلاحات لازم را انجام می‌دهیم.  

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه