سهام عدالت | سود سهام عدالت

آغاز واریز 1 میلیون تومانی سود سهام عدالت | حساب سهام عدالتی ها شارژ شد

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: مرحله نخست سود سهام عدالت تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

آغاز واریز 1 میلیون تومانی سود سهام عدالت | حساب سهام عدالتی ها شارژ شد
کدخبر : 12592
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالت

حسین قربان زاده به جزئیات پرداخت سود سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: امسال مجموع سود سهام عدالت به بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده است؛ در حالی که این رقم سال گذشته حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان بود.

وی خاطرنشان کرد: وجود چنین ارقامی نشان دهنده افزایش ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته است.

قربان زاده ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع در شورای عالی بورس و نیز تاکید وزیر اقتصاد، قرار بر این است تا سود سهام عدالت در ۲ نوبت واریز شود که امیدواریم نوبت نخست آن تا اواسط دی ماه و نوبت دیگر تا پایان سال انجام شود.

پیش تر گفته شده بود مرحله سود سهام عدالت تا پایان آذر ماه به حساب سهامداران واریز خواهد شد.

رییس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه میزان پرداختی سود سهام عدالت به نسبت سهمی که هر فرد دارد متفاوت است، گفت: عملاً مشمولان سهام عدالت با دریافت ۲ برابری سود سهام عدالت نسبت به سال گذشته همراه خواهند بود.

سهام عدالت

شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، از فرصت دوباره به جاماندگان دریافت سود سهام عدالت خبر داد.

سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از سهامداران سهام عدالت همچنان با مشکل شبای بانکی معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat.ir در فرایند دریافت سود سهام خود قرار گیرند.

بر اساس این اطلاعیه، شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

گفتنی است از اسفندماه سال گذشته تاکنون سه مرحله سود سنواتی سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب ۶۸۴ هزار سهامداری که مشکل شماره شبای بانکی خود را برطرف کرده اند، از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت شده است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در حال حاضر هر سهام عدالت که با قیمت یک میلیون تومان واگذار شده بود حداقل ۲۰ میلیون تومان ارزش دارد و ارزش سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی هم الان تقریباً بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است.

قوامی گفت: ما در حال حاضر از طریق سازمان خصوصی سازی در تلاشیم که جاماندگان سهام عدالت نیز بتوانند سهام عدالت خود را دریافت کنند.

او  در رابطه با نقش تعاون در اقتصاد ایران اظهار کرد: بخش تعاون یکی از بخش‌های مهم اقتصاد ایران است و تلاش می‌شود که سهم بخش تعاون در اقتصاد افزایش پیدا کند.

این مقام مسئول به ساماندهی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اشاره کرد و افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در سال‌های اخیر افتاد، تعاونی‌های سهام عدالت بود که شرکت‌های تعاونی آن‌ها در شهرستان‌ها و استان‌ها تشکیل شد. سهام عدالت در قالب این شرکت‌های تعاونی به حدود ۶ دهک از جمعیت کشور داده شد و هم اکنون نزدیک ۴۹ میلیون نفر و عمدتاً از دهک‌های پایین جامعه سهامدار این شرکت‌های تعاونی سهام عدالت هستند. پوی با بیان اینکه مدل واگذاری‌ها در سال‌های اخیر تغییر ماهیتی پیدا کرده تا گروه‌های هدف بیشتری را در برگیرد، تاکید کرد: تلاش وزارت اقتصاد بر این است که اصل قانون اساسی تحقق پیدا کند تا اقتصاد در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی اداره شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه