سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

واریزی جدید میلیونی دولت برای سهام عدالتی ها از امشب؟ | واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار خبر داد.

واریزی جدید میلیونی دولت برای سهام عدالتی ها از امشب؟ | واریز سود سهام عدالت به حساب سهامداران
کدخبر : 11947
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که بنابر نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار شد.در اواسط دهه ۱۳۸۰ دولت سهام خود را در ۴۹ شرکت بین مردم تقسیم کرد که با این کار بیش از ۴۹ میلیون نفر از جمعیت کشور مشمول دریافت سهام عدالت شدند. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرد. بنابر طرح سهام عدالت، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.در ادامه آخرین خبر از سهام عدالت را می خوانیم.

سهام عدالت

رییس سازمان بورس با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در آینده نزدیک اظهار داشت: باید شرکت‌های سرمایه‌گذارپذیر این سودهای سهام عدالت را پرداخت کنند و با دریافت این سودها در آینده نزدیک سود سهامداران پرداخت می شود اما امروز نمی‌توان زمان قطعی آن را اعلام کرد.

مجید عشقی درباره بازگشایی نماد سهام عدالت گفت: بازگشایی نماد پس از تشکیل مجامع شرکت‌های استانی انجام خواهد شد اما در حال حاضر اختلاف نظرهایی در نحوه برگزاری مجامع وجود دارد که پس از برگزاری مجامع شرکت های استانی سهام عدالت نماد آن هم بازگشایی خواهد شد.

 اکبر حیدری ، در مورد سود عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اظهار داشت: سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفته است این سود در دو مرحله پرداخت شود.

وی افزود: در مرحله اول که قرار است تا پایان پاییز پرداخت شود، حدود ۵۰ درصد معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت به حساب ذی‌نفعان و دارندگان سهام واریز می‌شود.

به گفته سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، با پیگیری سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی سود شرکت‌های سرمایه‌پذیر که متعلق به سهام عدالت است، وصول شده و در آخرین جلسه شورای عالی بورس مقرر شد‌ نزدیک به نیمی از این مبلغ خارج از عرف و رویه معمول سال‌های قبل در پاییز پرداخت شود، در حالی که سال‌های گذشته سودها تجمیع شده و در اواخر سال پرداخت می‌شد و در برخی‌ از سال‌ها نیز بخشی از سود به سال بعد موکول می‌شد. 

حیدری ادامه داد: در مرحله اول ۵۰ درصد از سود جمع‌آوری شده شرکت‌‌های سرمایه‌پذیر متعلق به سهامداران عدالت به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌‌شود.

حیدری گفت: سود ۳۰ هزار میلیارد تومان مرحله اول شرکت‌های سرمایه‌پذیر برای سهامداران عدالت تا پایان پاییز پرداخت می‌شود. 

وی در مورد سهام عدالت متوفیان نیز گفت: با همکاری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه قرار است سهام متوفیان به صورت قهری به ورثه منتقل شود که در آن صورت هم سهام و هم سودهای متعلقه نیز به نسبت سهم هر یک از وراث اختصاص می‌یابد. این فرایند با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی انجام می‌شود.

سهام عدالت

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت بیان کرد: برای انتقال سهام متوفیان نیاز به زیر ساخت نرم‌افزاری دارد که تهیه شده است و به زودی علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر سود عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر، مقرر شده است که سود عملکرد سال‌های ۹۸ و ۹۹ شرکت‌های غیر بورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت هم تجمیع شده و به همراه سودهای مذکور پرداخت شود.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در مورد رقم سود شرکت‌های غیر بورسی عنوان کرد: این ارقام را سازمان خصوصی‌سازی باید اعلام کند.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت توضیحاتی را درمورد نحوه و زمان واریز سود سهام عدالت اعلام کرد.

پیمان حدادی درمورد سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ توضیح داد: میزان سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ حدود دو برابر سال گذشته (سود سال ۱۳۹۹)  است. بر این اساس در مرحله اول حدود ۵۰۰ هزار تومان برای هر مشمول تا اواخر پاییز واریز می‌شود.

با این حساب خانوارهای 4 نفری مبلغ 2 میلیون تومان بحسابشان واریز خواهد شد

وی درمورد زمان واریزی مابقی سود سهام عدالت نیز گفت: مابقی سود در اواخر سال جاری یا اوایل سال بعد واریز می‌شود، زیرا سود شرکت‌هایی که به تازگی مجمع برگزار کرده‌اند باید بر اساس جدول زمان‌بندی وصول شود و پس از آن پرداخت سود به مشمولان سهام عدالت صورت خواهد گرفت. به همین دلیل واریز سود سهام عدالت امسال دو مرحله‌ای شده است.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای ۴۹ میلیون و ۱۸۸ هزار مشمول سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و طبق آن سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی ۴۸۹ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی ۵۷۵ هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند.

بنابراین با توجه به اینکه اعلام شده است سود سال ۱۴۰۰ دو برابر سود سهام سال ۱۳۹۹ خواهد بود، احتمالا سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی حدود ۹۷۸ تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۶۴ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی حدود دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد./ منبع: ایسنا

احساس خاندوزی، وزیر اقتصاد چندی پیش از پرداخت سود سهام عدالت ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ خبر داد. بر اساس جزییاتی که تاکنون منتشر شده، قرار است این سود برای ۴۹ میلیون سهامدار عدالت واریز شود

سود سهام عدالت سال ۱۴۰۰ برای هر برگ سهام حدود ۵۰۰ هزار است. این سود احتمالا برای دارندگان سهام یک میلیونی دوبرابر یا معادل حدود یک میلیون تومان خواهد بود.

بر همین اساس یک خانواده چهار نفره تا پایان فصل پاییز حدود دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه