رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

پرداختی شگفت انگیز برای معلمان با رتبه بندی فرهنگیان | خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان

به نظر می رسد رتبه بندی معلمان به خط پایان خود رسیده و مزایای آن نیز در حال پرداخت است. اما هنوز رتبه برخی از معلمان صادر نشده است.

پرداختی شگفت انگیز برای معلمان با رتبه بندی فرهنگیان | خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 12580
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

​در این گزارش به بررسی مهم‌ترین اخبار اجرای رتبه بندی معلمان در هفته ای که گذشت می پردازیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مشمولان جامانده مزایای رتبه یک رتبه بندی را تا پایان آذر دریافت می‌کنند.

صادق ستاری فرد درباره پرداخت مزایای رتبه یک رتبه بندی معلمان اظهار کرد: ۸۰ درصد معلمان مزایای رتبه یک رتبه بندی را ماه گذشته همراه با معوقات هشت ماهه دریافت کردند.

صادق ستاری‌فرد گفت: آخرین مهلت صدور احکام ترمیم حقوق و مزایای رتبه آموزش‌یار معلم برای رتبه بندی معلمان، چهارشنبه ۱۶ آذرماه است.

براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، حدود ۸۱۰ هزار نفر از معلمان، مشمول رتبه‌بندی فرهنگیان خواهند شد.

در این راستا یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش ۱۶ آبان ماه اعلام کرد: مصوب شده که همه فرهنگیان مشمول پرداختی مزایای رتبه اول رتبه‌بندی شوند تا بررسی‌ها در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

وی افزود: رتبه‌بندی معلمان برای تعداد بسیاری انجام می‌شود، در واقع با ۷۲ هزار بازنشسته حدود ۹۷۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

 معلمان حق التدریسی که اواخر سال گذشته به عنوان معلمانِ مرحله‌ی سوم مدتی روبه‌روی مجلس و سازمان آموزش و پرورش جمع شده بودند و بعد از مدتی بالاخره توانستند مجوز استخدام خود را بگیرند، آنها می‌گویند: حدود ۱۲هزار و هشتصد معلم حق‌التدریس بودیم که با وجود داشتنِ تمام شرایط استخدامی و در حالی‌که دوره‌ی دانشگاه فرهنگیان را گذرانده و از آزمون اصلح نیز با موفقیت عبور کرده بودیم، آموزش و پرورش با استخدام ما مخالفت می‌کرد اما بعد از پیگیری و اعتراض بالاخره با پیمانی شدنمان موافقت شد.

آن‌ها گلایه می‌کنند: به خاطر تعلل اداره‌های آموزش و پرورش در استان‌هایی مثل لرستان و کرمان و… به بهانه‌ی نیامدن مجوز از سوی وزارتخانه‌ی آموزش و پرورش، احکام معلمان بعد از عید در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه صادر شد.

این معلمان می‌گویند: حالا در کمال ناباوری، از آموزش و پرورش نامه آمده که رتبه‌بندی شامل حال کسانی که احکامشان بعد از عید آمده نمی‌شود! این چه تصمیمِ ناعادلانه‌ای است؟!

بررسی های کانال مطالبات فرهنگیان نشان می دهد که متاسفانه پس از تایید مدیران و ارزیابی توسط ارزیابان، کارنامه هایی که به عنوان نتیجه رتبه‌بندی معلمان برای هیات های ممیزه ارسال شده است، دارای ایرادات فراوانی هستند.

به عنوان مثال، با وجود اینکه همکار ما مجموع امتیاز و حداقل های لازم برای کسب رتبه استاد معلم را کسب نموده است اما در کارنامه برای ایشان “فاقد رتبه ” درج شده است.

از طرفی با وجود اینکه سقف مجموع امتیاز ۱۰۰۰ امتیاز بوده و سقف هر یک از مولفه‌ها نیز مشخص است، در کارنامه ها سقف های مجموع بالاتری درج شده است و در برخی مولفه ها خصوصا در مولفه های حرفه ای و تجربه که به ترتیب سقف ۲۴۰ و ۲۰۰ امتیازی دارند ، گاها تا ۲۸۰ و ۲۲۰ امتیاز درج شده است!!

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: فرآیند رتبه‌بندی در حال انجام است و پس از مشخص شدن رتبه واقعی همکاران، معوقه مربوط به مابه التفاوت رتبه ۱ و رتبه واقعی محاسبه و پرداخت خواهد شد.

نقی سیاهکالی مرادی اظهار کرد: برای همه همکارانی که مشمول طرح رتبه‌بندی می‌گردند به میزان ۵۰ درصد رتبه یک محاسبه و به مدت ۹ماه که شامل شش ماه دوم ۱۴۰۰ و سه ماه اول ۱۴۰۱ بود، علی الحساب در مردادماه امسال واریز شده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: ماه گذشته رتبه یک برای ۸۰ درصد از معلمان صادر شده و رتبه بندی ۲۰ درصد باقیمانده هم به زودی و تا پایان آذر صادر و بر همین اساس معوقات ۸ ماهه معلمان پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه