واریزی جدید | واریزی دولت | سود سهام عدالت

واریزی جدید 900 هزار تومانی دولت در شب یلدا | عیدی یلدایی دولت در جیب سرپرستان

در این گزارش به نحوه واریز سود سهام عدالت، آخرین وضعیت جاماندگان و همچنین سرنوشت سود این سهام برای متوفیان پرداخته‌ایم.

واریزی جدید 900 هزار تومانی دولت در شب یلدا | عیدی یلدایی دولت در جیب سرپرستان
کدخبر : 12571
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 واریزی جدید دولت تا اواسط دی ماه واریز سود سهام عدالت به حساب سرپرستان خانوار است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای افرادی است که سهام عدالت دارند و دولت در نظر دارد با واریزی جدید حساب این افراد را پر می کند.مقدار واریزی جدید تقریبا 500 هزار تومان اعلام شده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

واریزی جدید

سهام عدالت از طریق دولت در دست ۴۹ میلیون سهامدار است اما بین این سهامداران افرادی هم هستند که سود سالانه خود را دریافت نکرده اند. حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا به امروز موفق به دریافت سود سهام خود نشده‌اند. 

مشکلات رایجی باعث‌عدم دریافت سود سهام عدالت بوده است، اغلب سهامداران با مشکلاتی نظیر حساب بانکی مسدود، حساب بانکی مشترک (دو امضا)، حساب راکد، حساب ارزی و بلند مدت یا شماره شبای نامعتبر مواجه بودند که منجر به‌عدم واریز سود سهام عدالت به حساب‌شان شده بود. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای رفع مشکل این افراد اعلام کرد، افرادی که سود دریافت نکرده‌اند، با ثبت نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam. ir) و یا درج شماره شبای معتبر خود در سایت sahamedalat. ir در فرایند دریافت سود سهام خود قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در آخرین خبر اعلام کرد که طبق مصوبه شورای عالی بورس تا انتهای پاییز سود سهام عدالت به حساب سهامداران ورایز خواهد شد. همچنین در ادامه عنوان شد که سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت، بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که دولت (سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی) امسال تصمیم گرفت، این سود در ۲ مرحله پرداخت شود.

مبلغ واریزی سود سهام عدالت طبق شنیده‌ها علاوه بر رقم حداقل ۵۰۰ هزار تومانی، قسط دومی نیز در راه است و سهامدارانی که هیچ کدام از سهام خود را نفروخته‌اند، براساس ارزش اسمی برگه‌های سهام عدالت خود، حداقل ۹۷۸ هزار تومان و حداکثر ۲ میلیون و ۱۶۲ هزار تومان واریزی در پیش خواهند داشت.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضاییه با همکاری هم قرار است که سهام متوفیان را به صورت قهری به ورثه انتقال دهند. بر همین اساس سود سهام عدالت متوفیان، به نسبت سهم هر یک از وارثین واریز خواهد شد. عملیات ذکر شده با همکاری دفاتر خدمات قضایی الکترونیک و تأیید شورای عالی بورس به زودی عملی خواهد شد. لازم به ذکر که زیر ساخت نرم‌افزاری برای انتقال سهام متوفیان نیاز است که زیر ساخت آن در دسترس و علمیات انتقالی قهری سهام متوفیان به همراه سودهای متعلقه به زودی انجام خواهد شد.

حدودا از از سال ۸۴ تا ۸۹ مشمولان سهام عدالت که موفق به دریافت سهام نبوده‌اند به جاماندگان سهام عدالت شناخته شدند. خبرها حاکی از این است که واگذاری جدید سهام عدالت به جاماندگان نیز در پیش است. گروه جاماندگان در ۲ دهک کم درآمد کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و تعدادشان حداقل به ۳.۵ میلیون نفر و حداکثر به ۴.۵ میلیون نفر است. خبر جدید برای این افراد این است که به هر نفر از جاماندگان، ۱۰ میلیون سهام عدالت تعلق بگیرد که ۵ میلیون تومان آن در قالب کمک بلاعوض دولتی خواهد بود و پنج میلیون تومان باقی مانده را مشمولان باید از محل سود و درآمد آتی سهام عدالت، ظرف مدت ۱۰ سال آینده اقساطی پرادخت کنند.

مشمولان سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت از جزئیات دارایی واقعی سهام عدالت خود به تفکیک شرکتهای بورسی و تعداد و ارزش هر سهم، مطلع شوند. برای اطلاع از این جزئیات «اینجا» کلیک کنید. لازم به ذکر است که سامانه مذکور توسط شرکت سپره‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه راه اندازی شده است.

همچنین سهامداران عدالت برای اطلاع از وضعیت واریز سود سهام عدالت خود می‌توانند به سامانه مذکور یعنی سامانه سهام عدالت به آدرس «www. Sahamedalat. ir» مراجعه کنند.

مقایسه سود سهام عدالت واریز در ۲ سال اخیر

ارزش اسمی سبد سهام عدالت سود واریزی سال ۱۴۰۰ سود واریزی سال ۱۴۰۱

سهام عدالت ۴۵۲ هزار تومانی ۴۸۹ هزار تومان ۹۷۸ هزار تومان

سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان یک میلیون و۶۴ هزار تومان

سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۵۷۵ هزار تومان یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان

سهام عدالت یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان دو میلیون و ۱۶۲ هزار تومان

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه