رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

زمان اجرای کامل رتبه‌بندی فرهنگیان | پرداخت معوقات رتبه بندی فرهنگیان در این تاریخ

به گفته مقام‌های آموزش و پرورش، احکام معلمان تا پایان آذرما صادر و براساس آن نیز معوقاتشان پرداخت خواهد شد.

زمان اجرای کامل رتبه‌بندی فرهنگیان |   پرداخت معوقات رتبه بندی فرهنگیان در این تاریخ
کدخبر : 12530
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، رتبه‌بندی معلمان قرار است از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ برای این قشر اعمال شود و به گفته وزیر آموزش و پرورش، حقوق معلمان با اجرای این قانون حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

یوسف نوری در روزهای گذشته اظهار کرده بود که رتبه‌بندی معلمان تا پیش از پایان امسال اجرا و اعمال خواهد شد.

روز جمعه (۴ آذر) نیز سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات پرداختی‌های فرهنگیان در ماه‌های آبان و آذر گفته بود که رتبه‌بندی صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شده و وجوه و معوقات نیز از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت هشت ماه پرداخت شده است.

به گفته صادق ستاری‌فرد، برای معلمان تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده و مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد. با توجه به اینکه در چند ماه گذشته علی‌الحسابی به میزان تقریبا ۵۰ درصد از معادل ریالی رتبه آموزشیار معلم برای مدت ۹ ماه (شش‌ماهه سال ۱۴۰۰ و سه ماه ۱۴۰۱) واریز شده است، در فیش حقوقی این کسور تحت عنوان برگشت جبرانی منظور شده است‌.

به گفته او، در پرداختی بعدی همه مشمولان لحاظ خواهند شد و در کنار پرداخت معوقات، کسر معوقات هم اعمال می‌شود که شامل مقرری ماه اول، برگشت جبرانی (مجموع علی‌الحساب سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱، که قبلا به حساب همکاران واریز شد و برای آنکه اعمال رتبه‌بندی در یک ماه دو بار منظور نشود، در فیش صادره این عبارت قید شده است) سهم مالیات، بیمه و صندوق بازنشستگی است.

بر اساس گفته‌های سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، خالص دریافتی ماه آذر فرهنگیان شامل، اختلاف حقوق آبان و مجموع معوقات مزایای رتبه آموزشیار معلم هشت ماه نخست ۱۴۰۱ و نیز دو ماه ترمیم حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب سه ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. ضمن اینکه حقوق مهر و آبان با علی‌الحساب سه ماه واریز شده، مقرری ماه اول و سایر کسورات قانونی است. فرهنگیان تابع صندوق بازنشستگان کشوری که دارای ۳۰ سال خدمت و بالاتر هستند، از کسور مقرری ماه اول معاف هستند.

در همین راستا رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش یکشنبه‌شب (۱۳ آذر) در یک برنامه تلویزیونی گفت که ماه گذشته رتبه یک برای ۸۰ درصد از معلمان صادر شده و رتبه‌بندی ۲۰ درصد باقیمانده هم به‌زودی و تا پایان آذر صادر می‌شود و بر همین اساس معوقات هشت‌ماهه معلمان پرداخت خواهد شد.

مصطفی بابایی سارویی همچنین تصریح کرده که در آینده نزدیک با شکل‌گیری هیات‌های ممیزی، رتبه‌های یک تا پنج نیز برای معلمان اعمال و معوقات آن‌ها پرداخت می‌شود.

صبح امروز نیز سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از ابلاغ بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان خبر داده و گفته که این بخشنامه به استناد بند ۲-۳ ماده ۲ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شده است و بر این اساس آخرین مدرک تحصیلی معلمان در حکم کارگزینی‌شان اعمال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه