کارکنان دولت | کارمندان

عیدی یلدایی مجلس برای کارکنان دولت | رقم نهایی حقوق کارکنان دولت در سال 1402

میزان افزایش حقوق ها در سال آینده اعلام شد.

عیدی یلدایی مجلس برای کارکنان دولت | رقم نهایی حقوق کارکنان دولت در سال 1402
کدخبر : 12480
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

کارکنان دولت

​علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس و دولت اظهار داشت: در این جلسه آقای میرکاظمی اعلام کرد که سال آینده ۲۰ درصد به حقوق ها اضافه خواهد شد همچنین در این جلسه اعلام شد که ۸۰ درصد از درآمدهای دولت در امسال تحقق پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه صادرات صنعتی کشور نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، افزود: ۸۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور توسط دولت پرداخت شده است و همچنین صادرات در دولت سیزدهم رو به افزایش بوده است به طور مثال صادرات به کشور عمان ۱۰۰ درصد محقق شده است و به کشورهای آفریقایی و شبه قاره هند نیز صادرات افزایش داشته است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سرانه بودجه فرهنگی کشور بسیار پایین است که این موضوع در این جلسه تاکید شد که سرانه بودجه فرهنگی کشور افزایش پیدا کند.

وی افزود: رئیس جمهور در این جلسه بر عدالت و پرداخت در حقوق و دستمزد تاکید داشت و تصریح کرد که دولت به صورت جدی به دنبال تحقق این موضوع است و به زودی لایحه ای در این رابطه به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد کرد.

کارکنان دولت

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در آخرین پیگیری های صورت گرفته قرار شده تا جلسه مشترکی بین مجلس و دولت درباره طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت برگزار شود تا در مسیر اجرای این قانون با مشکل مالی مواجه نشویم.

ولی اسماعیلی  درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت بیان کرد: جزئیات این طرح چکش کاری شده و  آخرین جلسه مهمی که پیرامون این طرح برگزار شد روز سه‌شنبه هفته گذشته با حضور رئیس مجلس بود که در این جلسه اعضای کمیسیون اجتماعی به رئیس مجلس تاکید داشتند که نمایندگان با ۱۶۰ امضا درخواست دارند که این طرح برای بررسی با اولویت در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز درخواست داشتند که جلسه مشترکی با دولت برگزار شود تا این طرح با مشکل بار مالی از سوی دولت مواجه نشود. اعضای کمیسیون قانع شدند تا جلسه مشترکی با دولت در این موضوع تشکیل شود. بنا شد در همین هفته که نمایندگان برای سرکشی به حوزه های انتخابیه رفته اند، اگر امکان پذیر بود این جلسه تشکیل شود در غیر این صورت در هفته بعدی در اولین فرصت این جلسه تشکیل شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تصریح کرد: قرار شد بعد از این جلسه، طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در صحن مجلس رسیدگی شود. اگر هم بر فرض محال با دولت هماهنگ نشدیم این صحن علنی مجلس است که باید تصمیم بگیرد بررسی این طرح در مجلس ادامه یابد یا منتفی شود.

اسماعیلی با بیان اینکه مجلس به جد به دنبال تصویب این طرح است، تصریح کرد: تاکید بر این بود که اگر دولت همراه شود زودتر به نتیجه خواهیم رسید.

​حمیدرضا حاجی‌بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی جداگانه‌ای برای افزایش فوق‌العاده ویژه احکام حقوقی کارکنان دستگاه‌های کشوری و لشکری در قانون ترمیم حقوق‌ها پیش‌بینی شده و از این پس قابلیت اجرایی خواهد داشت.

وی بیان کرد: با این پیش بینی، دستگاه‌های مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم، علاوه بر افزایش حقوق ثابت ماهانه که از مهر ماه در اجرای قانون جدید متناسب سازی حقوق‌ها به کارکنان شاغل و بازنشسته خود پرداخت خواهند کرد، می‌توانند با مجوز دولت تا ۵۰ درصد هم تحت عنوان فوق العاده ویژه و کارآمدی احکام حقوقی بپردازند.

حاجی بابایی عنوان کرد: اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی برای اجرای قانون متناسب سازی حقوق‌ها در اختیار دولت قرار گرفته تا به دستگاه‌هایی که در این سال‌ها فقط بین ۱۷ تا ۳۵ درصد فوق‌العاده ویژه کارکنان خود را افزایش داده اند، اختصاص یابد و امیدواریم دولت آن را عادلانه و با اولویت توزیع کند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: افزایش فوق العاده ویژه کارکنان دستگاه‌ها هیچ ارتباطی با فروش اموال مازاد دستگاه‌ها ندارد و در قانون متناسب سازی چنین چیزی قید نشده، اما دولت و دستگاه‌ها اختیار دارند که برای این افزایش ابتکاراتی را در دستگاه‌های مشمول به خرج دهند تا تبعیض به عدالت تبدیل شود.

گفتنی است، هفته گذشته رییس‌جمهور قانون اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را برای اجرا به دستگاه‌های مشمول ابلاغ کرد.

هفته گذشته مجلس پیشنهاد افزایش حقوق برخی از کارمندان و بازنشستگان را مصوب کرد که شورای نگهبان هم به آن رای مثبت داده و قرار است این افزایش به زودی اعمال شود.

 یکی از گروه‌هایی که مشمول افزایش حقوق شدند کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری بودند.

بر اساس این مصوبه حقوق کلیه بازنشستگان کشوری و لشکری بین ۹۰۰ هزار تومان تا دو میلیون تومان افزایش یافته است. یعنی کف افزایش حقوق بازنشستگان ۹۰۰ هزار تومان است و بیشترین مبلغ آن دو میلیون تومان است.

آنگونه که دولت اعلام کرده این افزایش حقوق شامل حقوق مهر ماه به بعد بازنشستگان می‌شود اما از آذر ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.

دومین گروهی که مشمول افزایش حقوق می‌شوند کارمندان دولت هستند. افزایش حقوق این گروه هم حدود یک میلیون تومان است. اما جز این مبلغ، حق اولاد کارمندان هم صد در صد افزایش یافته است.

حق اولاد سال ۱۴۰۱ هم ۴۱۷  هزار تومان بود که دو برابر شده و به حدود ۸۴۰ هزار تومان رسیده است. به ازای همسر هم افزایش ۵۰ درصدی لحاظ می‌شود. مجموع این عوامل سبب می‌شود که حقوق کارکنان دولت بین ۲.۵ تا ۳ میلیون تومان افزایش داشته باشد.

درباره کارمندان دولت هم این افزایش ماه از مهر واریز می‌شود و مابه‌التفاوت دو ماه اول سال در آذر به حساب مشمولان واریز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • همسر کار گر نیروی شرکتی اداره دولتی
    0

    برنامه کارگران شرکتی در ادارات دولتی که تا الان قردادی یا استخدام نشدند کی مشخص میشود ..بعد از چندین سال کار هنوز شرکتی هستند ...امنیت شغلی ندارند وبا کار زیاد وحقوق کم بخدا خسته شدییم تا کی ادامه دهییم

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه