رتبه بندی معلمان | رتبه بندی فرهنگیان

خبر مهم برای فرهنگیان | آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار معلم و۵۰ هزار نفر کادر اداری در بدنه آموزش‌وپرورش کشور کمبود داریم، گفت: دانشگاه فرهنگیان را محدود کرده و جذب معلم را به تأخیر انداختیم و حال با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

خبر مهم برای فرهنگیان | آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان
کدخبر : 12349
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

حجت‌الاسلام احمد فلاحی در نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: متأسفانه آن‌قدر مسائل مختلف در مجلس رخ می‌دهد که بعضی مواقع اصول اولیه قانون‌گذاری و مشورت که باید با نخبگان صورت بپذیرد رخ نمی‌دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار معلم و۵۰ هزار نفر کادر اداری در بدنه آموزش‌وپرورش کشور کمبود داریم، گفت: دانشگاه فرهنگیان را محدود کرده و جذب معلم را به تأخیر انداختیم و حال با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو سال شیوع کرونا آموزش و پرورش تعطیل شد، گفت: در این مدت آموزش و پرورش را رها کرده و بچه‌ها را به فضای مجازی فرستادیم که آثار آن را امروز در جامعه مشاهده می‌کنیم.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان به‌طور ناقص اجراشده است، گفت: این طرح به‌منظور کیفی سازی آموزش تصویب‌شده اما فقط شاهد اجرای بند مالی آن هستیم.

وی عنوان کرد: با توجه به توان و اداره حاکم در کشور هیچ کاری نشدنی نیست و باید با اداره و توکل به خدا مشکلات کشور را حل کرد.

رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش پیش‌تر اظهار کرده بود که مبلغ دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به‌طور میانگین با اجرای رتبه‌بندی معلمان به حقوق آن‌ها اضافه می‌شود، همچنین لایحه افزایش حقوق جدید مشمول حال معلمان خواهد شد و یک رفاهی در سال جاری در روز معلم به معلمان پرداخت‌شده است.

روز پنج شنبه سوم آذر یوسف نوری در بوشهر بیان کرده که حقوق معلمان متناسب با گرانی‌های جهانی و داخلی افزایش می یابد، تلاش می‌شود که فشارهای اقتصادی بر فرهنگیان کاهش یابد.

این در حالیست که در تاریخ ۲۹ آبان نیز صادق ستاری‌فرد از صدور حکم ترمیم حقوق برای ۹۰۰ هزار نفر از پرسنل خبر داده بود.

براساس گفته های سرپرست معاونت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش، پس از صدور احکام، برای خزانه ارسال می‌شود تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه در ماه آبان هم ترمیم حقوق و هم مزایای آموزشیار معلم برای مشمولان پرداخت شود.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، وضعیت معلمان بازنشسته در طرح رتبه‌بندی معلمان را تشریح کرد و گفت: ما در این طرح به‌دنبال ترمیم حقوق نیستیم.

رحمت‌الله نوروزی امروز پنج‌شنبه سوم آذر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ما به صورت هفتگی در فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی جلسه برگزار کرده و در خصوص محورها و رویکردهای این طرح به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازیم.

وی به ویژگی‌های معلم‌ نمونه و مورد تاکید طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و توضیح داد: معلم باید برنامه روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه داشته باشد، معلمان علاوه‌بر آنکه باید پرکار،‌متعهد و برنامه‌محور باشند و در کنار برخورداری از نگاه اخلاقی در تدریس و حفظ قداست معلمی، باید با مطالعه سر کلاس درس حاضر شوند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلاس یک معلم توانمند؛ پویا و بالنده است، بیان کرد: معلم علاوه‌بر طرح درس باید پژوهش‌محور و اهل مقاله باشد، در واقع معلم ما در هزاره سوم عصر دانایی‌محور باید گام‌های بلندی بردارد.

نوروزی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با طرح رتبه‌بندی معلمان به‌دنبال ترمیم حقوق نیست، تصریح کرد: ما با اجرای این طرح به دنبال متناسب‌سازی حقوق هستیم یک هدف از این طرح جبران تورم و محور دیگر آن معیار فعالیت معلمان است.

وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی باید منجر به ایجاد انگیزه و رقابت‌پذیری بین معلمان شود، گفت: آن دسته از معلمانی که از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ بازنشسته شدند مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا سایر بازنشستگان هم مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان‌ می‌شوند، پاسخ داد: دولت و مجلس شورای اسلامی درصدد است طرح همسان‌سازی را برای بازنشستگان اجرایی کند که سازوکارهای این طرح نیز کاملا مشخص شده و پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

نوروزی تاکید کرد: بازنشستگان ما در شرایط سختی قرار دارند، در حالی که تورم بالای ۴۰ درصد است اما تنها ۱۰ درصد افزایش حقوق اعمال شده که این دو مقوله با یکدیگر همخوانی ندارند و باید همسان‌سازی انجام شود.

صادق ستاری فرد با بیان اینکه فرایند صدور احکام فرهنگیان به صورت شبانه‌روزی از دو هفته پیش آغاز شده بود و بر اساس آن در آبان ماه مزایای رتبه «آموزشیار معلم» به علاوه معوقات هشت ماهه اخیر به تمام مشمولان رتبه بندی تعلق گرفت، اظهار کرد: علاوه بر این، افزایش درنظر گرفته شده از محل مصوبه قانونی ترمیم حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری نیز در احکام اعمال شد.

وی افزود: لازم است از همکاران فرهنگی به دلیل تاخیر دو روزه به وجود آمده در واریز حقوق‌ها عذرخواهی و از پیگیری جدی وزیر، همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری قدردانی کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه