رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

آخرین وضعیت رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته | جزییات تازه ار زتبه بندی فرهنگیان

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، وضعیت معلمان بازنشسته در طرح رتبه‌بندی معلمان را تشریح کرد و گفت: ما در این طرح به‌دنبال ترمیم حقوق نیستیم.

آخرین وضعیت رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته | جزییات تازه ار زتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 12275
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، وضعیت معلمان بازنشسته در طرح رتبه‌بندی معلمان را تشریح کرد و گفت: ما در این طرح به‌دنبال ترمیم حقوق نیستیم.

رحمت‌الله نوروزی امروز پنج‌شنبه سوم آذر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اهداف طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ما به صورت هفتگی در فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی جلسه برگزار کرده و در خصوص محورها و رویکردهای این طرح به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازیم.

وی به ویژگی‌های معلم‌ نمونه و مورد تاکید طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و توضیح داد: معلم باید برنامه روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و سالانه داشته باشد، معلمان علاوه‌بر آنکه باید پرکار،‌متعهد و برنامه‌محور باشند و در کنار برخورداری از نگاه اخلاقی در تدریس و حفظ قداست معلمی، باید با مطالعه سر کلاس درس حاضر شوند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلاس یک معلم توانمند؛ پویا و بالنده است، بیان کرد: معلم علاوه‌بر طرح درس باید پژوهش‌محور و اهل مقاله باشد، در واقع معلم ما در هزاره سوم عصر دانایی‌محور باید گام‌های بلندی بردارد.

نوروزی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی با طرح رتبه‌بندی معلمان به‌دنبال ترمیم حقوق نیست، تصریح کرد: ما با اجرای این طرح به دنبال متناسب‌سازی حقوق هستیم یک هدف از این طرح جبران تورم و محور دیگر آن معیار فعالیت معلمان است.

وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی باید منجر به ایجاد انگیزه و رقابت‌پذیری بین معلمان شود، گفت: آن دسته از معلمانی که از ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ بازنشسته شدند مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان خواهند شد.

نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا سایر بازنشستگان هم مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان‌ می‌شوند، پاسخ داد: دولت و مجلس شورای اسلامی درصدد است طرح همسان‌سازی را برای بازنشستگان اجرایی کند که سازوکارهای این طرح نیز کاملا مشخص شده و پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

نوروزی تاکید کرد: بازنشستگان ما در شرایط سختی قرار دارند، در حالی که تورم بالای ۴۰ درصد است اما تنها ۱۰ درصد افزایش حقوق اعمال شده که این دو مقوله با یکدیگر همخوانی ندارند و باید همسان‌سازی انجام شود.

رتبه بندی فرهنگیان

صادق ستاری فرد با بیان اینکه فرایند صدور احکام فرهنگیان به صورت شبانه‌روزی از دو هفته پیش آغاز شده بود و بر اساس آن در آبان ماه مزایای رتبه «آموزشیار معلم» به علاوه معوقات هشت ماهه اخیر به تمام مشمولان رتبه بندی تعلق گرفت، اظهار کرد: علاوه بر این، افزایش درنظر گرفته شده از محل مصوبه قانونی ترمیم حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان کشوری نیز در احکام اعمال شد.

وی افزود: لازم است از همکاران فرهنگی به دلیل تاخیر دو روزه به وجود آمده در واریز حقوق‌ها عذرخواهی و از پیگیری جدی وزیر، همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه و خزانه‌داری قدردانی کنم.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه صدور احکام و پرداخت مزایای رتبه بندی برای جاماندگان مشمول رتبه‌بندی به علاوه معوقات مانده در روزهای پیشِ رو انجام و در حکم حقوقی آذرماه لحاظ خواهد شد گفت: فرایند تعیین رتبه نهایی و قطعی معلمان نیز همزمان دنبال خواهد شد.

ستاری فرد در خاتمه تاکید کرد که برای برخی همکاران از جمله منتقل‌شدگان که احکام خود را دریافت نکردند، جای نگرانی در این باره نیست؛ همانطور که گفته شد در آذرماه برای همه مشمولان جامانده احکام صادر می شود و رتبه بندی جاماندگان را نیز به سرانجام می رسانیم.

وی در خاتمه ضمن تشکر از تلاش شبانه‌روزی همکاران خود در وزارت، ادارات استانها و مناطق، افزود: باتوجه به ضرورت و جدیت امر، مسئولیت حسن انجام امور و تسریع در اجرای رتبه‌بندی در درجه اول متوجه روسای مناطق و مدیران کل استانها است، لذا انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده سایر احکام نیز صادر شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه