حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

افزایش نجومی حقوق بازنشستگان در سال آینده | کدام بازنشستگان حقوق 15 میلیون تومانی می گیرند؟

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری جزئیات ترمیم حقوق بازنشستگان و موظفین این صندوق را تشریح کرد.

افزایش نجومی حقوق بازنشستگان در سال آینده | کدام بازنشستگان حقوق 15 میلیون تومانی می گیرند؟
کدخبر : 12216
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

طبق گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر شیرمحمدی اظهار داشت: در اجرای لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری مصوب ۸ آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، با اقدامات انجام شده افزایش مصوب در احکام بازنشستگان و موظفین این صندوق اعمال شده است و حقوق آبان ماه مشترکین این صندوق به همراه معوقه مهرماه واریز خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری گفت: براساس بند (۱-۲) ماده واحده قانون مزبور، مبلغ مقطوع ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان و موظفین مشمول قانون بودجه ۱۴۰۱ از تاریخ اجرای قانون که ابتدای مهرماه ۱۴۰۱ است و همچنین به میزان ۵ درصد حقوق شهریورماه، برای تعداد یک میلیون و ۵۸۹ هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران ذینفع (بازنشستگان قبل از ۰۱/۰۷/۱۴۰۱) اضافه شده است.

شیرمحمدی به افزایش ۵۰درصدی مبلغ کمک هزینه عائله مندی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: این مبلغ از ۴۰۷ هزار و ۳۸۹ تومان به مبلغ ۶۱۱ هزار و ۸۴ تومان افزایش یافته است و تعداد افراد مشمول این کمک هزینه ۹۶۷ هزار ۸۹۰ نفر است.

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین تصریح کرد: مبلغ حق اولاد نیز به ازای هر فرزند با افزایش ۱۰۰ درصدی از مبلغ ۱.۰۵۶.۱۹۵ ریال به مبلغ ۲.۱۱۲.۳۹۰ ریال بهبود یافته است.

لازم به ذکر است، با توجه به عدم بارگذاری اطلاعات افزایش مبلغ عائله‌مندی و اولاد توسط دستگاه‌ها، افزایش حق عائله‌مندی، اولاد و معوقات مهر ماه و آبان ماه همراه با حقوق آذر ماه پرداخت خواهد شد.

شیرمحمدی یادآور شد: مطابق توضیحات تبصره بند (۱-۲) برای افرادی که پس از اجرای این قانون یعنی پس از تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ بازنشسته شده یا می‌شوند نیز ۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال به حقوق بازنشستگی آنان اضافه می‌گردد.

به گفته وی، با افزایش های صورت گرفته، میانگین حقوق بازنشستگان کشوری از مبلغ ۷۹.۵۳۵.۴۶۶ ریال در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۹۲.۴۱۲.۹۸۸ ریال در مهر ماه سال جاری (به طور میانگین ۱۶.۲ درصد) ترمیم یافته که افزایش‌های مربوط به عائله‌مندی و حق اولاد نیز مازاد بر آن خواهد بود.

گفتنی است، بازنشستگان کشوری با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس www.sabasrm.ir یک روز پس از پرداخت حقوق آبان ماه امسال می‌توانند نسبت به دریافت فیش حقوقی خود اقدام کنند.

روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جزئیات ترمیم حقوق بازنشستگان و موظفین کشوری را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: در اجرای لایحه اصلاح قانون بودجه 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری مصوب 8 آبان ماه 1401 مجلس شورای اسلامی، با اقدامات انجام شده افزایش مصوب در احکام بازنشستگان و موظفین این صندوق اعمال شده است و حقوق آبان ماه مشترکین این صندوق به همراه معوقه مهرماه واریز خواهد شد.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان کشوری گفت: براساس بند (1-2) ماده واحده قانون مزبور، مبلغ مقطوع 900 هزار تومان به حقوق بازنشستگان و موظفین مشمول قانون بودجه 1401 از تاریخ اجرای قانون که ابتدای مهرماه 1401 است و همچنین به میزان 5 درصد حقوق شهریورماه، برای تعداد یک میلیون و 589 هزار نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران ذینفع (بازنشستگان قبل از 1401/7/1) اضافه شده است.

شیرمحمدی به افزایش 50 درصدی مبلغ کمک هزینه عائله مندی بازنشستگان کشوری اشاره کرد و گفت: این مبلغ از 407 هزار و 389 تومان به مبلغ 611 هزار و 84 تومان افزایش یافته است و تعداد افراد مشمول این کمک هزینه 967 هزار 890 نفر است.

حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اعلام در حال پرداخت بودن معوقات فروردین ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح گفت: طبق قولی که داده بودیم از بیستم ماه که پرداخت حقوق آبان بازنشستگان و مستمری‌بگیران آغاز شده، پرداخت معوقات مربوط به فروردین ماه بازنشستگان سایر سطوح را هم آغاز کرده‌ایم که ان‌شاءلله در ماه‌های آینده نیز مابقی این معوقات پرداخت خواهد شد. 

در پی اعمال مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش سالانه حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سایر سطوح از شهریور ماه سال جاری و پرداخت حقوق ماه‌های شهریور و مهر برمبنای افزایش یادشده، این سازمان پیش از این اعلام کرده بود پرداخت مطالبات پنج ماهه بازنشستگان سایر سطوح از آبان ماه آغاز و به‌صورت پرداخت معوقه یک ماه به همراه حقوق هر ماه باقی‌مانده تا پایان سال، تسویه خواهد شد. بر این اساس، همزمان با پرداخت حقوق آبان ماه این گروه از بازنشستگان سازمان تأمین‌اجتماعی که از بیستم آبان و براساس حروف الفبا آغاز شده، مطالبات فروردین ماه آنان نیز به حساب این گروه از بازنشستگان واریز می‌شود. 

میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی) در این زمینه گفت: این ماه، سومین ماه پرداخت مستمری سایر سطوح بازنشستگان با افزایش ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان اتفاق افتاد و طبق قولی که داده بودیم از بیستم ماه که پرداخت حقوق آبان بازنشستگان و مستمری‌بگیران آغاز شده، پرداخت معوقات مربوط به فروردین ماه را هم آغاز کرده‌ایم که ان‌شاءلله در ماه‌های آینده نیز مابقی این معوقات پرداخت خواهد شد. 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره بار مالی این افزایش حقوق نیز گفت: افزایش اخیر حقوق بازنشستگان سایر سطوح، ماهانه حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی جدید برای سازمان ایجاد کرده است. در این ماه الحمدلله توانستیم هم ۲۶۰۰ میلیارد تومان بار مالی افزایش حقوق ماهانه و هم معوقات یک ماهه فروردین را که آن هم ۲۶۰۰میلیارد تومان بار مالی دارد و در مجموع بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان را تأمین کنیم. 

گفتنی است در خرداد ماه سال جاری و در مصوبه اولیه هیات‌وزیران در زمینه افزایش حقوق سالانه بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی، میزان افزایش سالانه حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر ۱۰ درصد اعلام و پرداخت شد که بعدها و در اواخر مهر ماه با دستور رئیس‌جمهور، پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور و حمایت مجلس شورای اسلامی و با اصلاح مصوبه خرداد ماه، میزان افزایش سالانه حقوق این گروه معادل مصوبه شورای عالی کار و به میزان ۳۸ درصد به علاوه رقم ثابت ۵۱۵ هزار تومان تعیین شد. متعاقب آن، حقوق شهریور و مهر ماه بازنشستگان سایر سطوح براساس احکام جدید صادرشده و با اعمال این افزایش پرداخت شد. 

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در شهریور ماه و پس از صدور احکام جدید حقوقی بازنشستگان سایر سطوح، اعلام کرده بود پرداخت معوقات فروردین تا شهریور ماه این بازنشستگان، از آبان ماه آغاز می‌شود؛ وعده‌ای که با پرداخت معوقات فروردین ماه این گروه همراه با حقوق آبان ماه آنان، اجرایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه