رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان | جزییات تازه از احکام رتبه بندی فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش توضیحاتی درباره صدور احکام حقوقی معلمان ارائه و اظهار کرد: صدور احکام قطعی وارد مرحله اصلی شده و تعداد زیادی از رتبه‌ها نیز صادر شده است. ۹۷۲ هزار نفر با احتساب بازنشستگان سال گذشته، شامل رتبه بندی می‌شوند.

خبر مهم درباره رتبه بندی فرهنگیان | جزییات تازه از احکام رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 12178
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

یوسف نوری درباره صدور احکام حقوقی معلمان گفت:  اسناد ترمیم حقوق و رتبه‌بندی ارسال شده است. این ماه حکم مزایای رتبه اول آموزشیار معلم برای مشمولان صادر شده است. فرایند صدور احکام قطعی نیز آغاز شده است. قرار شده بود برای آبان ماه حکم کلی و بعد به تدریج حکم قطعی برای مشمولان صادر شو د.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته صدور احکام قطعی، رفت و برگشت و لکه گیری هایی نیاز دارد که زمانبر است. صدور احکام اصلی و قطعی وارد مرحله اصلی شده و تعداد زیادی هم صادر شده است.

نوری در پاسخ به اینکه آیا آذرماه پرونده صدور احکام قطعی بسته می‌شود؟ عنوان کرد: همکارانم به من گفته‌اند آذرماه، اما اجازه دهید کار پیش برود. برخی معلمان ممکن است مدارکی را تحویل نداده باشد و این رفت و برگشت‌ها به نظرم زیاد می‌شود. ۹۷۲ هزار نفر با احتساب بازنشستگان سال گذشته، شامل رتبه بندی می‌شوند و همکارانم شبانه‌روزی کار می‌کنند.

وی درباره رتبه‌بندی مدارس نیز توضیح داد و گفت: رتبه بندی مدارس یکی از گام‌های تحقق  سندتحول بنیادین است که به ما تکلیف شده و باید انجام دهیم. شورای عالی آموزش و پرورش در حال احصای شاخص هاست. مرکز سنجش روی الگویی کار می‌کنند که مبتنی بر مبانی نظری سندتحول است و پژوهش‌های میدانی نیز در حال انجام است تا الگوی رتبه بندی مدارس شاخص سند احصاء شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره جذب و استخدام نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش اظهار کرد: این امر از طریق دانشگاه فرهنگیان دنبال می‌شود و اخیرا مصوباتی در ستاد تعلیم و تربیت داشتیم که بتوانیم از روش‌های متنوعی که در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و مصوبه ۸۳۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم جذب نیرو داشته باشیم. پیگیری برای اخذ مجوز استخدامی در حال پیگیری است و جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان است و بعید می‌دانم جذب از طریق ماده ۲۸ داشته باشیم.

نوری پیرامون کمبود خدمتگزاران مدارس و حقوق اندکی که دریافت می‌کنند نیز گفت: سال گذشته تغییری در حقوق  سرایداران و  خدمتگزاران ایجاد شد و امسال هم مشمول افزایش شدند. این افراد پایه حقوقی شان ضعیف و تعدادشان اندک است و باید برای تامین سرایداران مدارس مجوز بگیریم که پیگیری‌ها در حال انجام است.

رتبه بندی فرهنگیان

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: مزایای رتبه یک این ماه به تمام معلمان اعطا می‌شود و پس از آنکه احکام رتبه‌بندی متناسب با رتبه آنها صادر شد مابه التفاوت را دریافت خواهند کرد.

محسن زارعی؛ رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، درباره آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان اظهار کرد: هم‌اکنون ارزیابان در حال بررسی مدارک معلمان هستند و پس از آنکه ارزیابی به اتمام رسید، امتیازی تعیین و در اختیار هیئت ممیزه کشوری قرار می‌گیرد.

وی افزود: اعضای هیئت ممیزه، رتبه نهایی را تعیین می‌کنند و پس از آن صدور حکم انجام می‌شود البته برای این ماه مزایای رتبه یک "آموزشیار معلم" به تمام معلمان اعطا می‌شود و پس از آنکه احکام متناسب با رتبه آنها صادر شد مابه‌التفاوت را دریافت خواهند کرد.

رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا صدور احکام تمام معلمان به سه ماه زمان نیاز دارد، مطرح کرد: ارزیابان به سرعت در حال انجام کار هستند و کار به شکل فرآیندی است یعنی اینگونه نیست که منتظر باشیم تا ارزیابی‌ها تمام شود و سپس برای همه حکم صادر کنیم بلکه به محض آنکه ارزیابی فردی تمام شد مدارک برای اعضای هیئت ممیزه ارسال می‌شود و پس از بررسی آنها رتبه تعیین خواهد شد.

زارعی ادامه داد: پس از آنکه رتبه فرد تعیین می‌شود، ممکن است نسبت به این رتبه اعتراض داشته باشد که به چرخه اعتراض و رسیدگی به آن وارد خواهد شد بعنی مجدد ارزیاب دیگری باید کار را بررسی کند و مدارک برای تعیین رتبه به هیئت ممیزه ارسال شود،در چنین شرایطی فرایند طولانی‌تر می‌شود.

همچنین مصطفی بابایی؛ رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفته است:  طرح رتبه بندی معلمان بسیار زمان‌بر است، اما تلاش می‌کنیم در طول مدت سه تا چهار ماه این کار به سرانجام برسد.

روز گذشته نیز وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: تا امروز حکم آموزشیار معلم برای  ۷۱۵ هزار نفر و حکم ترمیم حقوق برای ۹۰۰ هزار نفر از پرسنل صادر شده است. رتبه‌بندی و ترمیم حقوق‌ها، با همراهی و همکاری سازمان برنامه و بودجه در همین ماه پرداخت می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه