بیمه زنان خانه دار | بیمه دختران

سورپرایز دولت برای زنان | بیمه زنان خانه‌‌دار از چه سنی آغاز می‌شود؟

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: بانوان از سن ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند بیمه شوند در غیر این صورت نیازمند سابقه بیمه هستند.

سورپرایز دولت برای زنان | بیمه زنان خانه‌‌دار از چه سنی آغاز می‌شود؟
کدخبر : 12072
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح بیمه زنان خانه‌دار، یکی از برنامه‌هایی است که مبتنی بر مطالبات زنان در زمینه حمایت‌های اجتماعی مطرح شد. طرح بیمه زنان خانه دار پس از نظارت‌های لازم قرار است به زودی اجرایی شود. بانوان خانه‌دار در گذر زمان به انواع و اقسام بیماری‌ها و حوادث دچار می‌شوند. پس داشتن بیمه زنان خانه‌دار برای آن‌ها اهمیت ویژ‌ه‌ای دارد. زنان خانه دار می‌بایست برای داشتن بیمه زنان خانه دار  پس از عقد قرارداد از خدمات و مزایای بیمه تامین اجتماعی مورد نظر استفاده کنید.در ادامه به آخرین خبر از طرح بیمه زنان خانه دار می پردازیم.

بیمه زنان خانه‌ دار

مرتضی حاجی کاظمی گفت: بحث بیمه زنان خانه‌دار از رده سنی ۱۸ تا ۵۰ سال که میتوانند یکی از ۳ نرخ را انتخاب و بیمه شوند.

او گفت: بانوان می‌توانند تحت پوشش پدر یا همسر قرار بگیرند و از این طریق سابقه بیمه برای خودشان اعمال کنند و بعد از مستمری آن استفاده کنند.

حاجی کاظمی میگوید: افرادی که سن آن‌ها از ۵۰ بیشتر است فقط در صورتی می‌توانند بیمه شوند که سابقه داشته باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان معتقد است: بانوان برای اخذ بیمه میتوانند از سامانه بیمه تامین اجتماعی ثبت نام و قرار داد خود را ببندند. اگر افراد مشکلی در سامانه داشتند با ۱۴۲۰ تماس بگیرند.

مهدی شکوری درباره پرداخت حق بیمه ادوار گذشته در طرح "بیمه زنان خانه‌دار" اظهار کرد: امکان پرداخت حق بیمه ادوار گذشته در این طرح وجود ندارد؛ اما زنان خانه‌دار با انعقاد قرارداد مجدد، می‌توانند نسبت به تداوم پرداخت حق بیمه اقدام و در صورت احراز شرایط قانونی از حمایت‌های بیمه‌ای مربوطه استفاده کنند.

او  توضیح داد: مهلت قانونی پرداخت حق بیمه هر ماه برای زنان خانه‌دار حداکثر تا پایان دو ماه بعد است. به عنوان مثال، عدم پرداخت حق بیمه به مدت ۵ ماه برابر با حذف بیمه خواهد بود.

شکوری خاطرنشان کرد: بنابراین به زنان خانه‌دار توصیه می‌شود که در پرداخت حق بیمه و سوابق بیمه‌ای خود وقفه ایجاد نکنند. با گذشت زمان و اتمام مهلت قانونی بیمه‌پردازی، امکان تکمیل سوابق گذشته و در واقع پر کردن خلأ سوابق وجود نخواهد داشت.

حق‌بیمه زنان خانه‌دار در ۳ نرخ ۱۲ درصد (برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی)، ۱۴ درصد (بازنشستگی و فوت؛ پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) و ۱۸ درصد (بازنشستگی، فوت و ازکارافتادگی) ارائه می‌شود و تمامی زنان ۱۸ تا ۵۰ ساله در سراسر کشور می‌توانند از حمایت‌های مقرر در قانون بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد بهره‌مند شوند.

در مورد زنان بیش از ۵۰ سال نیز میزان سابقه بیمه‌پردازی قبلی به حداکثر سن مورد نظر اضافه می‌شود و زنانی که حداقل دارای ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه قبلی باشند، از اعمال سقف سنی مقرر معاف می‌شوند.

نداشتن پوشش بیمه و بازنشستگی یکی از شرایط استفاده از بیمه زنان خانه‌دار است و بانوان شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون تامین اجتماعی تحت پوشش بیمه اجباری بوده و باید حق بیمه آن‌ها توسط کارفرمای مربوطه (مطابق با قانون تأمین اجتماعی) به سازمان پرداخت شود و این جمعیت در صورت اشتغال و دریافت (برقراری) بیمه تامین اجتماعی نمی‌توانند بیمه زنان خانه‌دار را نیز با هدف دریافت دو مستمری در دوران بازنشستگی ادامه دهند.

امکان حذف سابقه و نیز بازگرداندن حق بیمه دریافتی هم در این طرح وجود نداشته و سوابق بیمه‌ای نزد سازمان تأمین اجتماعی محفوظ است؛ در صورت رسیدن به شرایط بازنشستگی و یا احراز سایر شرایط قانونی برای دریافت خدمات از این سازمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به محض اشتغال به کار و پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما، سوابق بیمه زنان خانه‌دار به سابقه جدید بیمه اضافه می‌شود.

متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و با ورود به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به آدرس اینترنتی www.es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه