خبر مهم برای مستاجران | چگونگی دریافت وام نهضت ملی مسکن

رئیس کل بانک مرکزی گفت: نهضت ملی مسکن به مرحله پرداخت وام، نرسیده است. بخشی از شرایط دریافت وام منوط به این است که فرد متقاضی باید آورده‌ای داشته باشد.

خبر مهم برای مستاجران | چگونگی دریافت وام نهضت ملی مسکن
کدخبر : 11598
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نهضت ملی مسکن طرحی برای اقشار با درآمد پایین است. نهضت ملی مسکن برای کسانی است که شرایط خاصی را همچون بیوگی، اعتیاد و ... داشته باشند. نهضت ملی مسکن می تواند برای خارجیان مقیم در کشور مانند افغان ها که شرایط زندگی در کشور را ندارند نیز مناسب باشد. نهضت ملی مسکن از طرح هایی است که دولت آن را به صورت پروژه در برخی اراضی اجرا می کند. افراد زیادی در جامعه برای ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند.

نهضت ملی مسکن

علی صالح‌آبادی درباره اعطای تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: از آنجایی که این طرح به‌تازگی آغاز شده، در ماه‌ها و سال آینده هرچقدر طرح پیشرفت فیزیکی داشته باشد، میزان وام پرداختی بیشتر می‌شود.

رئیس کل بانک مرکزی درباره کاهش همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات برای نهضت ملی مسکن، گفت: نهضت ملی مسکن به مرحله پرداخت وام، نرسیده است. بخشی از شرایط دریافت وام منوط به این است که فرد متقاضی باید آورده‌ای داشته باشد.

وی ادامه داد: دلیل اینکه بخشی از افراد نتوانسته‌اند وام خود را دریافت کنند این بوده که هنوز آورده‌ای به همراه نداشته‌اند.

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: نکته مهم دیگر اینکه متناسب با پیشرفت طرح مسکن، وام پرداخت می‌شود؛ یعنی هرچقدر طرح پیشرفت بیشتری داشته باشد وام هم به همان تناسب پرداخت می‌شود.

نصیر حیدری با اشاره به بازگشایی سایت نهضت ملی مسکن برای ثبت‌نام جاماندگان مسکن از بین جامعه هدف بهزیستی، اظهار کرد: برای مدتی سایت ثبت‌نام متقاضیان نهضت ملی مسکن بسته شده بود، اما مجددا سامانه در شهر‌هایی که هنوز دارای ظرفیت ثبت‌نام است باز شده تا متقاضیان به صورت الکترونیکی ثبت‌نام و مدارک و مستندات لازم را بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه از مهرماه سامانه برای شهر‌هایی که دارای ظرفیت برای ثبت‌نام است، باز شده و به محض تکمیل شدن ظرفیت در هر شهر بسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: در شهر‌هایی که ظرفیت ثبت نام تکمیل شده باشد، امکان ثبت‌نام وجود ندارد.

رئیس دبیرخانه ستاد مسکن و ازدواج سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: هر متقاضی باید در استان مربوطه خود ثبت‌نام کند، زیرا هر مددجو در استانی که دارای پرونده مددجویی است امکان دریافت کمک بلاعوض را دارد.

به گفته حیدری، براساس آخرین به روزرسانی تاکنون بالغ بر ۱۰۲ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که در گام بعدی وزارت راه و شهرسازی شرایط این خانواده‌ها را بررسی کرده و خانواده‌هایی که قبلا از طرح‌های قدیمی مسکن مهر یا تسهیلات ارزان قیمت مسکن برخوردار نشده باشند فرم (ج) سبز دریافت می‌کنند، اما کسانی که قبلا از این تسهیلات استفاده یا کمک بلاعوض دریافت کرده‌اند فرم برای آن‌ها قرمز خواهد شد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: آورده حداقل متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان بوده که ۴۵۰ میلیون تومان هم تسهیلات است.

حمیدرضا سهرابی گفت: واحدهای نهضت ملی مسکن متناسب با شهر و تعداد طبقات تعیین نرخ می‌شود و با توجه به آنکه آورده متقاضیان در هر مرحله حدود ۴۰ میلیون تومان است؛ بنابراین خود متقاضیان در جریان هستند که باید حداقل بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان آورده برای ساخت نهضت ملی مسکن داشته باشند. به گفته معاون مسکن شهری بنیاد مسکن برای ساخت یک واحد ۱۰۰ متری با مشاعات باید متقاضیان بدون وام بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان هزینه کنند و با تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن یک واحد بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان حداقل خواهد شد.

خلیل محبت خواه افزود: در استان تهران  تاکنون ۹۸۰  هزار نفر ثبت نام کردند و از این تعداد ۴۵۰ هزار نفر بدون  شرط سکونت تایید شده اند. اما با ورود شرط سکونت در این طرح‌ها تعداد متقاضیان واجد شرایط به ۱۰۲ هزار نفر رسید بنابراین مابقی ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شدند.

به گفته مدیر کل راه وشهرسازی استان تهران در حال رایزنی هستیم که مجدد سایت ثبت نام نهضت ملی مسکن باز شود. در صورت باز شدن متقاضیان رد صلاحیت شده تنها در شهرهایی که اعلام شده امکان ثبت نام و یا ویرایش شهر مورد نظر خود را دارند.

وی اضافه کرد: تاکنون چند بار اعلام شده که متقاضیانی که تهران سکونت دارند می‌توانند در پرند، هشتگرد، رباط کریم، ایوانکی و پاکدشت ثبت نام کرده و یا اطلاعات خود را در این شهرها ویرایش کنند.

محبت خواه گفت: تاکنون چندین بار برای باز شدن مجدد ثبت نام سایت نهضت ملی مسکن پیگیری کرده ایم و احتمالا سایت به زودی باز می‌شود بنابراین به متقاضیان  توصیه می‌شود تنها در ۵ شهری که اعلام شده اقدام به ثبت نام کنند در غیر این صورت مجدد دوباره حذف می‌شوند.

در استان تهران ۹۸۰هزار متقاضی برای نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که پس از پالایش نهایی، فقط شرایط ۱۰۳هزار نفر از این افراد احراز شده است.

وزارت راه و شهرسازی از آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون برای ساخت بیش از یک‌میلیون و ۶۶۶هزار واحد مسکونی زمین تأمین کرده و همچنان کمبود زمین یک مشکل بزرگ در این طرح است، اما در استان تهران اوضاع کاملا متفاوت است و حتی ۶۰درصد بیش از تعداد متقاضیان واجد شرایط، زمین تأمین شده است.

به گزارش همشهری، آمار‌های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران حاکی از این است که در این استان معادل ۱۰.۵درصد از متقاضیان اولیه مسکن دولتی در پالایش نهایی اطلاعات تأیید شدند و ۸۹.۵درصد باقیمانده حائز دریافت مسکن دولتی نبوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه