کارکنان دولت | کارمندان

سورپرایز ویژه مجلس برای کارکنان دولت | لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت اجرایی شد

معاون سازمان برنامه و بودجه به ارائه توضیحاتی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری پرداخت.

سورپرایز ویژه مجلس برای کارکنان دولت |  لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت اجرایی شد
کدخبر : 11209
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

به طور کلی به افرادی که توسط ارگان‌های دولتی استخدام می‌شوند کارکنان دولت گفته می شوند.پر‌ واضح است که کارکنان دولت از امنیت شغلی و مزایای بیشتری نسبت به باقی شاغلین در کشور برخوردار هستند.کارکنان دولت ، مطابق « قانون مدیریت خدمات کشوری » مصوب 1386 از حقوق و مزایای متعددی برخوردار می باشند.طرح ساماندهی کارکنان دولت به زودی در مجلس به اتمام می رسد.در ادمه به آخرین خبر از کارکنان دولت می پردازیم.

کارکنان دولت

بابک افقهی در جلسه  مجلس در توضیح تقاضای دولت برای بررسی لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با قید دو فوریت گفت: در ابتدای امسال با موج دوم تورم کالاهای اساسی و متعاقب آن افزایش قیمت انرژی و بهای حمل و نقل تورم در دنیا آن هم به دنبال جنگ روسیه و اوکراین مواجه بودیم. علاوه بر این افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق مشمولان قانون کار منجر به اختلاف فاحش بین حقوق کارگران و کارکنان دولت شد به گونه ای که حداقل حقوق دریافتی یک کارگر با یک فرزند به ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید اما کارمند دولت با همین شرایط حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان را دریافت می کند.

 

او ادامه داد: از طرف دیگر نمایندگان مجلس نیز درخواستی برای بازنگری در حقوق کارکنان دولت داشتند. لذا به دلیل شکاف درآمدی، رییس جمهوری دستور تهیه لایحه ای برای متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان را داد.

معاون سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: با توجه به اینکه معمولا دولت ها در نیمه اول سال با کاهش درآمدها مواجه هستند، این لایحه برای نیمه دوم سال ارائه شد که منابع درآمدی دولت و هم تعهد و تکلیف دولت در بودجه ۱۴۰۱ محقق و عملیاتی شود. این لایحه با همکاری سازمان امور استخدامی تهیه شده است.

وی ادامه داد: در صورت تصویب این لایحه افزایش حقوق ها به صورت پلکانی خواهد بود به نحوی که حقوق کسانی که پایین‌تر است افزایش بیشتری پیدا می‌کند، رویه ای که منجر به عدالت بیشتر در پرداخت حقوق کارکنان می شود.

افقهی اضافه کرد: در بندی از این لایحه آمده است، دستگاه هایی که فوق العاده ویژه کارکنانشان زیر ۳۵ درصد است می توانند در صورت وجود منابع درآمدی تا سقف ۳۵ درصد افزایش داشته باشند. علاوه بر این متناسب سازی حقوق شامل مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی می شود. همچنین در اجرای قانون جمعیت و حمایت از خانواده مبلغی به ازای هر یک از فرزندان کارکنان و بازنشستگان پیش بینی شده است.

کارکنان دولت

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس تصویب شود،افرادی که قرارداد حجمی و شرکتی داشته و ده ها نوع قرار داد دارند،می توانند به قرارداد کارمعین تبدیل وضعیت شوند.

​سلمان ذاکر  با اشاره به سرنوشت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس بیان کرد: مجلس برای نخستین بار طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت را کلید زد.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در زمینه ساماندهی استخدام کارکنان دولت اظهاکرد:آیت الله رئیسی قبل از انتخابات ریاست جمهوری و بعد از آن هم تاکید بر ساماندهی استخدام کارکنان دولت داشتند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به لحاظ وجود تبعیضات ناروا مدنظر نظر قرار گرفت، بیان کرد: این طرح مانع از بین رفتن حقوق جوانان در دولت و دستگاه ها خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیات طرح ساماندهی کارکنان دولت در صحن مجلس تصویب شده است، بیان کرد: شور دوم این طرح درکمیسیون در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ماده اول طرح استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است و مواد دیگر این طرح نیز در دست بررسی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت هفت ماده دارد، بیان کرد: بررسی این طرح همچنان در کمیسیون اجتماعی ادامه دارد .

وی بیان کرد: طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بار مالی ندارد و اما دولت می گوید که این طرح بار مالی دارد و به همین دلیل هم این طرح به دقت در مجلس بررسی می شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس تصویب شود،افرادی که قرارداد حجمی و شرکتی داشته و ده ها نوع قرار داد دارند،می توانند به قرارداد کارمعین تبدیل وضعیت شوند.

وی ادامه داد:در این صورت این کارمندان یک قدم به سمت قرارداد پیمانی پیش می روند و رسمیت پیدا کرده و امنیت شغلی بیشتری خواهند داشت.

ذاکر بیان کرد: این افراد باید دو سال سابقه خدمت داشته باشند تا مشمول این قانون شوند.در راستای این قانون آزمونی برای کارمندان برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه