قیمت طلا | قیمت طلا در بازار امروز| قیمت طلا در بازار جهانی

افزایش بی سابقه قیمت طلا در بازار طلا | قیمت طلا گرمی چند شد ؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۶۷۷ دلار و ۵ سنت رسید.

افزایش بی سابقه قیمت طلا در بازار طلا | قیمت طلا گرمی چند شد ؟
کدخبر : 10899
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا و سکه در بازار در نوسان شدید به سر می برد. قیمت طلا و سکه در بازار از عوامل مختلفی تاثیر می‌پذیرد. قیمت طلا و سکه از اواسط مرداد به بعد روند افزایشی داشته است. قیمت طلا و سکه شدیدا متاثر از نرخ ارز است. قیمت طلا و سکه همچنین تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی روز نیز قرار می‌گیرد.

قیمت طلا و سکه امروزقیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۱۶۷۷ دلار و ۵ سنت رسید.

عدم اطمینان در مورد میزان افزایش نرخ بهره فدرال‌رزرو آمریکا قیمت طلا را تا حدی ثابت نگه‌داشته است. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری فلزات گرانبها را افزایش داده و تمایل سرمایه‌گذاران برای خرید آنها را پایین می‌آورد، بنابراین قیمت طلا بازهم تحت فشار قرار می‌گیرد.

قیمت طلا که در نیمه اول ماه جاری میلادی بالاتر از ۱۷۰۰ دلار در هر اونس بود، هفته پیش به پائین‌تر از این سطح سقوط کرد. در شرایطی که قیمت طلا از آن زمان تقریباً ثابت مانده‌است، اقدام فدرال‌رزرو آمریکا در روز چهارشنبه برای افزایش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره جهت مهار تورم می‌تواند یک‌بار دیگر قیمت طلا را پایین بیاورد.

محدود شدن خرید طلا در بزرگ‌ترین خریداران فلزات گرانبها یعنی هند و چین تا حدی مانع افزایش قیمت این فلز گرانبها شده‌است.

علاقه‌مندان به طلا که در این هفته در مجمع جهانی طلا در دنور گردهم می‌آیند، خوش‌بین هستند. نظرسنجی از برخی شرکت‌کنندگان در بزرگ‌ترین اجلاس سالانه این صنعت نشان می‌دهد  قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی ۱۸۰۶ دلار و ۱۰ سنت پیش‌بینی‌شده است. آخرین باری که طلا به این قیمت رسید، اوایل ماه ژوییه بود.

قیمت نقره امروز با ۱.۰۷ درصد افزایش به ۱۹ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با ۰.۱۳ درصد کاهش ۹۲۱ دلار و ۲۳ سنت معامله می‌شود.

محمد کشتی آرای، کارشناس رسمی حوزه طلا و جواهر گفت: با توجه به اینکه روز شنبه بوده و بازارهای جهانی تعطیل هستند؛ بازار طلای داخل همچنان تحت تاثیر کاهش ناگهانی بهای اونس جهانی در معاملات روز پنج شنبه بود.

وی ادامه داد: روز پنجشبه اونس جهانی با کاهش ۶۷دلاری به ۱۷۴۳دلار رسید و این موضوع بر قیمت‌ها در بازار داخل نیز تاثیر گذاشته است. همچنین که قیمت ارز هم با اندکی کاهش همراه بود و باعث شد با اینکه شب عید است و تقاضا نیز بالاست اما قیمت انواع سکه و همینطور حباب سکه کاهش پیدا کند.

به گفته این کارشناس سکه طرح قدیم امروز ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزارتومان، نیم سکه ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان؛ ربع ۵میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۳ میلیون تومان قیمت خورده است.همچنین هر مثقال طلای آب شده ۶ میلیون و ۲۲ هزار تومان قیمت خورده است و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان که به نسبت هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

کشتی آرای افزود: به علت کاهش قیمت‌ها حباب سکه هم کاهش پیدا کرد و در حالی که حباب سکه امامی هفته گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود امروز به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است.

این کارشناس درباره پیشینی قیمت‌ها تا انتهای هفته نیز، گفت: به نظر می‌آید با توجه به اینکه فردا هم بازارهای جهانی تعطیل هستند؛ قیمت طلا و سکه و ارز تا دوشنبه تغییری نکند و اگر قرار است تغییری رخ دهد از روز دوشنبه خواهد بود. همچنین با توجه به اینکه قیمت طلا بیشتر تحت تاثیر نرخ ارز است باید منتظر اتفاق مثبتی در زمینه مذاکرات بود تا قیمت طلا و سکه نیز تغییر ویژه‌ای داشته باشد.

قیمت طلا و سکه امروزطبق بررسی تحلیلگران بازار طلا ، این بازار این روزها رکود نسبی را تجربه می‌کند و اکثر معامله‌گران دست از معامله کشیده اند. البته از آنجایی که طی روزهای گذشته قیمت‌ها اندکی در بازار طلا و سکه کاهشی بوده است.

طبق بررسی تحلیلگران بازار طلا ، این بازار این روزها رکود نسبی را تجربه می‌کند و اکثر معامله‌گران دست از معامله کشیده اند. البته از آنجایی که طی روزهای گذشته قیمت‌ها اندکی در بازار طلا و سکه کاهشی بوده است و همچنین با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی سال، برخی خریداران خرد از این کاهش قیمت‌ها استقبال کردند و تقاضا اندکی در بازار افزایش یافته است. به همین دلیل بود که در اواسط هفته شاهد افزایش حباب انواع سکه بودیم وحباب سکه تمام برای چند روز در محدوده ۵۰۰هزارتومان باقی ماند. 

نادر بذر افشان رییس اتحادیه طلا کشور در رابطه با پیش بینی قیمت طلا و انس جهانی در هفته پیش رو توضیحاتی را ارائه داد.

حالا بازار طلا و سکه محل تقابل دو سناریو است؛ از یکسو گروهی معتقدند قیمت ها فعلی با توجه به شرایط تورمی اقتصاد جهانی و قیمت انس جهانی برای خرید مناسب هستند و از سوی دیگر، برخی با توجه به احتمال بالای دستیابی به توافق هسته ای و کاهش بیش تر نرخ دلار، خرید در قیمت های کنونی را پر ریسک ارزیابی می کنند.

نکات مهم هنگام خرید و فروش طلا و سکه

با توجه به تفاوت طلا و جواهر ، در هنگام خرید و فروش آنها به توصیه های زیر عمل کنید:

همیشه فاکتور خرید را نزد خود نگه دارید زیرا در هنگام فروش طلا و یا جواهر شما بدون فاکتور ارزشی ندارد. فروشندگان معتبر در صورتیکه فاکتور معتبری داشته باشید فقط ۱۵ الی ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می کنند اما اگر فاکتور معتبری نداشته باشید متحمل ضرر زیادی می شوید و حتی ممکن است محصول شما خریداری نداشته باشد.

دستمزد ساخت طلا و جواهر براساس طرح آن ها مشخص و تعیین خواهد شد.

اجرت ساخت طلاهای ماشینی که در تعداد بالا ساخته می شوند کم است اما انواع دست ساز تولید محدودی داشته و اجرت بیشتری دارند.

در جواهرات نوع سوار شدن سنگ و پیچیدگی طرح تعیین کننده ی میزان اجرت ساخت است. این نکته در مورد جواهرات دست ساز و ماشینی هم صدق می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه