حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

بازنشستگان بخوانند | میزان افزایش حقوق بازنشستگان با احکام جدید

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی جزئیات زمان و نحوه افزایش حقوق بازنشستگان را اعلام کرد.

بازنشستگان بخوانند | میزان افزایش حقوق بازنشستگان با احکام جدید
کدخبر : 10567
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی (با اشاره به تاکیدهای رییس جمهوری مبنی بر اصلاح افزایش حقوق بازنشستگان): از همین هفته بحث اصلاح ۳۸ درصد حقوق به اضافه ۵۵۰ هزار تومان در احکام جدید بازنشستگان سایر سطوح لحاظ خواهد شد و پرداخت حقوق شهریور هم با احکام جدید خواهد بود.

 اختیار این کار به اعضای هیات امنای تامین اجتماعی داده شد که در ماه گذشته مصوبه قبلی اصلاح و احکام بازنشستگان سایر سطوح براساس مصوبه شورای عالی کار اصلاح خواهد شد.

دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران به اظهارات مدیرعامل تامین اجتماعی در چهارشنبه هفته قبل اشاره و عنوان کرده بود: مدیرعامل سازمان اظهار داشت که کار صدور احکام در حال انجام است و حقوق شهریور براساس احکام جدید پرداخت خواهد شد؛ بنابراین هیچ جای نگرانی نیست و این ماه بازنشستگان سایر سطوح افزایش ۳۸ درصدی به اضافه مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان را دریافت خواهند کرد.

حقوق بازنشستگان

احکام جدید حقوق بازنشستگان قرار است، به زودی اعلام شود و حقوق شهریورماه نیز بر همین اساس پرداخت می‌شود.

احکام جدید حقوق بازنشستگان قرار است، به زودی اعلام شود و حقوق شهریورماه نیز بر همین اساس پرداخت می‌شود. نکته اصلی اینجا است پرداخت معوقات ۵ ماه اول سال بازنشستگان نیز پرداخت خواهد شد یا خیر؟ پیش‌تر از این برای پرداخت به موقع معوقات بازنشستگان وعده‌هایی داده شده بود اما هنوز زمان واریز آن مشخص نیست. در این میان با وجود افزایش ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان بازنشستگان تامین اجتماعی و ۱۰ درصدی کارکنان لشگری و کشوری، باز هم گوشه‌ای از تورم برای این قشر جبران نخواهد شد. عده‌ای جراحی اقتصادی دولت رئیسی را علت فاصله فاحش تورم و افزایش حقوق می‌دانند. این موضوع بهانه‌ای شد تا با علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان گفتگویی داشته باشیم و مسائل مربوط به بازنشستگان را بررسی کنیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

علی دهقان‌کیا رئیس کانون بازنشستگان در رابطه با احکام جدید اظهار کرد: مدیرعامل صندوق توسعه در همین ماه در این زمینه در مصاحبه‌ای اعلام کردند، ماه جاری احکام جدید صادر می‌شود. همچنین گفته شده براساس همان احکام حقوق‌های جدیدی نیز پرداخت می‌شود. جزئیات این احکام به این صورت است که ابتدا در شعبات اعلام شده و توسط آن‌ها بررسی می‌شود تا در صورت وجود ایراداتی، اصلاح شود. پس از آن احکام جدید بارگزاری می‌شوند تا مردم هم بتوانند آن را مشاهده کنند.

دهقان‌کیا درباره پرداخت معوقات بازنشستگان خاطرنشان کرد: برای این ماه که حقوق جدید پرداخت می‌شود، معوقه‌ای نیز وجود ندارد. ۵ ماه ابتدای سال باقی می‌ماند، که آن هم طبق چیزی که پیش از این گفته شد، به مرور زمان پرداخت خواهد شد. در این بخش بحث سهام مطرح نیست اما اگر قرار باشد روزی به بازنشستگان سهامی نیز داده شود و خود آنها خواستار خرید آن باشند، قسط آن از حقوق آنها کم می‌شود. ربطی به معوقات ندارد. در هر صورت معوقات بازنشستگان به مرور زمان پرداخت خواهد شد. اگر بگوییم این ۵ ماه را به صورت یکجا و ظرف یکماه پرداخت می‌شود عقلانی نیست و البته در توان سازمان نیز نخواهد بود. تلاش ما بر این است که این مبلغ هر چه زودتر پرداخت شود.

او ادامه داد: ۹ هزار میلیارد بودجه برای بازنشستگان کشوری و ۶ هزار میلیارد تومان نیز برای بازنشستگان لشگری در نظر گرفته شده است. این مبلغ قطعا به عنوان متناسب‌سازی در نیمه دوم سال اجرا خواهد شد. این موضوع به سازمان تامین اجتماعی ربطی ندارد.

دهقان‌کیا میزان تناسب افزایش حقوق بازنشستگان با تورم موجود را ناعادلانه دانست و گفت: واضح است که این میزان از افزایش حقوق در برابر تورم قابل قیاس نیست؛ یعنی تناسبی میان تورم و افزایش دستمزدها وجود ندارد. اگر جراحی اقتصادی صورت نمی‌گرفت شاید دستمزد قابل قبول و نزدیک‌تر به تورم بود و رضایت مردم را به دنبال داشت. جراحی اقتصادی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشکل آفرین بود. تبدیل ارز ۴۲۰۰ تومانی برای خرید کالاهای اساسی به نرخ نیمایی و ارز ۲۸ هزار تومانی افزایش ۵ برابری قیمت را به همراه داشت. این موضوع منجر شد تاثیر واضح خود را بر خرید مواد اولیه‌ای شامل علوفه گاوداری، دانه مرغداری‌ها و همچنین خرید کالاهای اساسی که مردم به آن نیاز دارند نیز برجای بگذارد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه