نهضت ملی مسکن | مسکن ملی

خبر خوش برای مستاجران | شرایط جدید ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از واگذاری ۵۰۰ هزار مسکن به دهک‌های کم‌درآمد تا سال آینده خبر داد وگفت:سهم وام این اقشار از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

خبر خوش برای مستاجران | شرایط جدید ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن
کدخبر : 10523
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نهضت ملی مسکن طرحی برای اقشار با درآمد پایین است. نهضت ملی مسکن برای کسانی است که شرایط خاصی را همچون بیوگی، اعتیاد و ... داشته باشند. نهضت ملی مسکن می تواند برای خارجیان مقیم در کشور مانند افغان ها که شرایط زندگی در کشور را ندارند نیز مناسب باشد. نهضت ملی مسکن از طرح هایی است که دولت آن را به صورت پروژه در برخی اراضی اجرا می کند. افراد زیادی در جامعه برای ثبت نام نهضت ملی مسکن اقدام کرده اند.

نهضت ملی مسکن

ر​ستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن اقشار کم‌برخوردار،‌ اظهار کرد: نحوه تامین مسکن برای دهک‌های پایین جامعه مثل اعضای بهزیستی، کمیته امداد و ... مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد سهم وام آن‌ها از محل صندوق ملی مسکن پرداخت شود.

وی با یادآوری این‌که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای این افراد در دست اجراست و حداکثر ظرف یک سال آینده واگذار می‌شود، افزود:‌ برای تامین مسکن کارکنان دولت، وزارت راه و شهرسازی با همه وزارتخانه‌ها توافقنامه‌ای امضا کرد تا با زمین خود وزارتخانه‌ها یا با تامین زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی ساخت مسکن انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که با تاکید معاون اول رئیس جمهور، وزارتخانه‌ها موظف شده‌اند برنامه ساخت واحدهای مسکونی برای کارمندان خود را تا روزهای آینده ارائه دهند، اضافه کرد:‌ ساخت مسکن برای کارمندان نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن است.

قاسمی با بیان اینکه شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تغییر کرده است، افزود: در شرایط جدید، همه افراد از جمله کارکنان و کسانی که پیش از این حدود ۲۰ سال پیش وام دریافت کرده بودند یا مسکن دارند هم می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

نهضت ملی مسکن

 معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: برای آماده‌سازی اراضی نهضت ملی مسکن باید ۲۵ میلیون تومان توسط متقاضی پرداخت شود.

علیرضا فخاری گفت:  آنچه که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است این که به‌دنبال تامین منابع برای تولید انبوه مسکن برای کاهش قیمت‌هاست. به این ترتیب با ایجاد تعادل در تقاضا و عرضه قیمت مسکن شکسته می‌شود.

به گفته مدیرعامل نهضت ملی مسکن  واگذاری زمین به‌صورت رایگان است. در جلساتی که تشکیل داده‌ایم دوستان را مجاب کرده‌ایم که چه کارهایی انجام شود تا فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بخش مسکن محقق شود. اگر بتوانیم منابع را تامین کنیم می‌توانیم مسکن را ارزان‌ کنیم.

وی  می گوید: ۸۵۰ هکتار اراضی مازاد وزارت علوم شناسایی شده که ما مدعی بازگرداندن آن به سبد تولید نهضت ملی مسکن هستیم. امروز به دلیل وجود ابزارها با فناوری بالا ممکن است نیاز به استقرار جمعیت برای دانشجویان هر روز کمتر شود. تقاضای ما از وزارت علوم این بوده که همراهی کنند تا از محل زمین‌های مازاد، واحدهای نهضت ملی مسکن را بسازیم.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن  گفت: اراضی وزارت علوم عمدتا در محدوده شهری است و زیرساخت‌ها،منابع موردنیاز را برای بارگذاری جمعیت از پیش فراهم کرده است.

فخاری  گفت:درباره ساخت و ساز مسکن توسط دستگاه‌های دولتی می‌توانند با رعایت قوانین و در قالب نهضت ملی مسکن ساخت و ساز را انجام دهند. وزارت راه و شهرسازی آمادگی همکاری با این دستگاه‌ها را دارد و می‌توانیم با تسهیلات بانکی کارمندان را خانه‌دار کنیم.

او می گوید: برای آماده‌سازی واحدهای نهضت ملی مسکن باید  ۲۵ میلیون تومان  هزینه را متقاضی پرداخت  کند . منظور از آماده‌سازی همتراز کردن زمین برای بارگذاری و تامین زیرساخت‌های اولیه واحدهاست. در برخی شهرها که زمین توپوگرافی تندی دارد مجبوریم هزینه‌های بیشتری را صرف کنیم و دولت در این بخش کمک می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:به تعهد ۳.۲ میلیون واحد مسکونی برای تامین زمین می‌رسیم. در روستاها نیز ۸۰۰ هزار واحد در حال تامین زمین است.

او گفت: زمین‌خواری در حوزه اراضی وزارت راه و شهرسازی با تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن به صفر رسیده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت:حال برنامه ریزی برای سوق منایع مالی به سمت بخش ساخت وساز هستیم که با کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن را در قالب انبوه سازی کاهش دهیم.

او گفت: برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن  ۸۰ هزار هکتار اراضی نیاز داریم که امیدوار هستیم، تامین شود .

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه