کالا برگ اکترونیک | کوپن الکترونیک | کالا کارت

تعیین زمان توزیع کالابرگ الکترونیک | حساب سرپرستان خانوار شارژ شد

​شهریور ماه امسال نیز پرداخت یارانه به صورت نقدی است و به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

تعیین زمان توزیع کالابرگ الکترونیک | حساب سرپرستان خانوار شارژ شد
کدخبر : 10497
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح کالابرگ الکترونیک تفاوت‌هایی با کوپن دهه شصت دارد و بیشتر شبیه به پرداخت کمک هزینه نقدی برای خرید کالاهای اساسی است.بحث کوپن یا کالابرگ الکترونیک از تابستان سال ۱۳۹۷ و با افزایش چشمگیر قیمت کالاهای اساسی مطرح شد.بر این اساس قرار اسـت همان کارت ‌بانکی کـه افراد با آن یارانه می گیرند بـه کالابرگ الکترونیک تبدیل شود تا مردم با استفاده از آن از فروشگاه‌ها سهمیه کالا‌های اساسی ‌خودرا دریافت کنند‎ ‎.بر اساس گمانه زنی ها کالابرگ الکترونیک هر چند ماه یکبار شارژ می شود.در ادامه به آخرین اخبار از کالابرگ الکترونیک می پردازیم.

کالابرگ الکترونیک

در سال های گذشته مبلغ ۴۵ هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی و کمک هزینه‌ای به برخی از اقشار جامعه پرداخت می‌شد. مبلغی که کافی نبود و تنها بار بودجه‌ای به دنبال داشت. با حذف ارز ترجیحی قرار به اصلاح این یارانه‌ها شد. بنابراین در یک شب رییس جمهوری در برنامه‌ای تلویزیونی از افزایش مبلغ یارانه نقدی به ٣٠٠ و ۴٠٠هزار تومان خبر داد و قرار بر آن شد تا یارانه‌های قبلی حذف شوند.

طبق این طرح ٣دهک اول که همان ضعیف‌ترین قشر جامعه هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان و۶ دهک بعدی نفری ۳۰۰ هزار تومان به عنوان یارانه دریافت می‌کنند.

همین‌طور طبق تصمیمات رییس جمهور دهک آخر که از ثروتمندان جامعه تشکیل می‌شود، مبلغ یارانه را دریافت نمی‌کنند.

در ادامه‌ تصویب این طرح، دولت برنامه‌ داشت پس از ٢ماه پرداخت یارانه به صورت نقدی را حذف کند و به جای آن کالا برگ به هر شهروند اهدا کند.

پس از گذشت چند ماه همچنان دولت موفق به انجام این طرح نشده است و شهریور ماه سال ۱۴۰۱ نیز پرداخت یارانه به صورت نقدی است و به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

در واقع این ماه هم یارانه نقدی داریم و حالا باید ببینیم که آیا بالاخره دولت میتواند یارانه کالایی جایگزین کند و یا یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

کالابرگ الکترونیک

جمع‌بندی حوزه یارانه از ابتدا کاملاً مشخص بوده است، مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است که یارانه را به‌صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد و این بسیار روشن و مشهود بود و مسیر دولت از ابتدا همین بوده و اعلام شده است.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: دولت هیچ تصمیمی برای تغییر در کابینه ندارد و وزرای اقتصادی دولت هیچ تغییری نمی‌کند.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به این سؤال که آیا جمع‌بندی مشخصی در دولت در خصوص یارانه‌های نقدی و کالابرگ الکترونیک وجود دارد، اظهار داشت: جمع‌بندی حوزه یارانه از ابتدا کاملاً مشخص بوده است، مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است که یارانه را به‌صورت کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد و این بسیار روشن و مشهود بود و مسیر دولت از ابتدا همین بوده و اعلام شده است.

وی افزود: هر زمان زیرساخت‌های لازم به‌صورت ۱۰۰ درصد فراهم شود و امکان اجرایی داشته باشد طبیعتاً دولت مکلف به اجرای قانون است بنابراین تا زمانی که نظر قانون بر کالابرگ است دولت باید این کار را انجام دهد.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرد: زمانی که زیرساخت‌های لازم وجود نداشته باشد طبیعتاً راهی جز پرداخت یارانه نقدی وجود ندارد و تازمانی که زیرساخت‌ها ایجاد و تکمیل نشود و قابلیت بهره‌برداری نداشته باشد همین شیوه پرداخت یارانه نقدی ادامه و استمرار دارد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر «آیا دولت برنامه‌ای برای تغییر وزرای اقتصادی دارد؟» بیان کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر هیچ یک از وزرا ندارد اعم از فرااقتصادی یا کادر اقتصادی، هیچ تغییری وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تغییر وزیر رفاه و معرفی ایشان در روزهای آینده عنوان کرد: قانون اساسی تصریح کرده است که ظرف سه ماه باید وزیر رفاه مشخص شود بنابراین ظرف سه ماهه قانون اساسی مشخص و به مجلس معرفی می‌شود.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه «سرنوشت تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت به کجا رسیده است و آیا وزرای جدید بازرگانی و صمت هم انتخاب شده‌اند یا خیر؟» گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت موضوع بحث نیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌جای خود باقی است و در اینجا بحث تشکیل وزارتخانه جدید بازرگانی مطرح است یعنی به‌شیوه سابق که قبل از ادغام وزارت بازرگانی بوده است، برگردیم و آن هم بحث دولت نیست و توسط مجلس مطرح شده است.

بهادری جهرمی افزود: مجلس طرحی را از مجلسِ گذشته در دستور کار خود قرار داده است و تصویب شده بود و با دولت مکاتبه و نظرخواهی صورت گرفت که نظر دولت چیست بنابراین یک روال در طرح‌های جاری مجلس است و دولت اظهار نظر می‌کند که نظرش نسبت به کلیات موافق یا مخالف است.

وی خاطرنشان کرد: دولت به‌طور رسمی نسبت به کلیات طرح موافقت کرده است بنابراین یک سؤال و یک جواب وجود داشت که داده شد و این موضوع در مجلس در حال رسیدگی است و باید همه منتظر بمانند مجلس نسبت به وزارت بازرگانی تصمیم‌گیری کند که آیا وزارتخانه جدیدی ایجاد شود یا خبر.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه