حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/ صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان | پرداخت افزایش چندمیلیونی حقوق بازنشستگان از این تاریخ

در روزهای پایانی هفته گذشته، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از صدور احکام بازنشستگان سایر سطوح در روزهای آینده خبر داد. علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران) در این رابطه می‌گوید: طبق اخبار دریافتی ما در کانون، احکام جدید بازنشستگان کارگری صادر شده است.

فوری/ صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان  |  پرداخت افزایش چندمیلیونی حقوق بازنشستگان از این تاریخ
کدخبر : 10488
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

علی اکبر عیوضی از صدور احکام جدید بازنشستگان خبر داد.

او اضافه می‌کند: بازنشستگان می‌توانند در دو سه روز آینده این احکام را روی سامانه مربوطه ببینند و آن‌ها را دریافت کنند.

عیوضی در مورد فیش‌های حقوقی شهریور گفت: فیش‌های حقوقی نیز به زودی براساس احکام جدید بازنشستگان صادر خواهد شد؛ طبق اطلاعات ما همه‌ی این کارها در هفته‌ی جاری انجام می‌شود.

این عضو کانون بازنشستگان در ارتباط با پرداخت مستمری شهریور مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت مستمری شهریور براساس احکام و فیش حقوقی جدید، از بیستم شهریور آغاز می‌شود؛ پرداخت مستمری‌ها مثل همیشه براساس حروف الفبا است و از روز بیستم به امید خدا کلید می‌خورد.

هنوز اطلاعاتی در ارتباط با زمان پرداخت معوقات بازنشستگان که مربوط به مابه‌التفاوت پنج ماه اول سال است، بیرون نیامده این در حالیست که مدیرعامل سازمان وعده داد این اتفاق  به زودی می‌افتد و بازنشستگان نگران پرداخت معوقات خود نباشند. 

حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق بی سابقه بازنشستگان خبر داد و افزود رئیس‌جمهوری در این رابطه حمایت فراوانی کردند و شخصاً به موضوع ورود پیدا کردند.

میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) در ارتباط با افزایش حقوق بازنشستگان کارگری گفت: خوشحالیم که این مسیر به موفقیت رسید؛ از رئیس‌جمهوری که در این رابطه حمایت کردند و شخصاً به موضوع ورود کردند، تشکر می‌کنم؛ خوشبختانه با اختیاراتی که به وزرای عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی داده شد، اتفاق مثبتی افتاد و برای سایر سطوح ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان تصویب شد و در نهایت مطالبات بازنشستگان پاسخ داده شد.

موسوی افزود: این درصد افزایش هم برای حداقل بگیران و هم برای سایر سطوح بی‌سابقه است؛ گرچه در این شرایط اقتصادی، ممکن است همه مشکلات معیشت را پوشش ندهد اما اتفاق در خور توجه و کم‌نظیری بود. در شهریورماه، احکام این عزیزان صادر می‌شود و پرداخت این ماه براساس احکام جدید خواهد بود.

به گفته وی، کارهای فنی صدور حکم انجام شده و بازنشستگان در چند روز آینده می‌توانند احکام جدید را در سامانه ببینند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ارتباط با معوقات بازنشستگان توضیح داد: مابه‌التفاوت از اول فروردین ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود؛ در مورد زمان و شرایط پرداخت با کانون بازنشستگان صحبت می‌کنیم؛ پرداخت مابه‌التفاوت جزو تعهدات ماست، بازنشستگان نگران نباشند حتماً انجام خواهد شد.

موسوی در پاسخ به اینکه زمان دقیق پرداخت، چه زمان است؛ گفت: تلاش می‌کنیم از طریق سهامی که از دولت می‌گیریم بابت ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی، پرداخت مطالبات بازنشستگان را انجام دهیم؛ این سهام غیرنقدی‌ست و باید به نقدینگی تبدیل شود تا بتوانیم پرداخت‌ها را صورت دهیم؛ در این زمینه مدل‌هایی هم پیش‌بینی شده، عزیزان نگران نباشند؛ در اسرع وقت پرداخت معوقات آغاز می‌شود؛ ما می‌دانیم در این شرایط اقتصادی باید سریع بازنشستگان را به حقوق خودشان برسانند.

 میرهاشم موسوی افزود: سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک نهاد اجتماعی و اقتصادی در سه حوزه درمان، بیمه و سرمایه‌گذاری با رویکرد عدالت اجتماعی فعالیت می‌کند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از تسویه بدهی ٨٨ هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد و گفت: افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از اول فروردین ماه ١۴٠١ محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به پایداری منابع تصریح کرد: در این صندوق یکی از موارد حائز اهمیت، اصل پایداری منابع است. در تعهدات این سازمان، توسعه کیفی و کمی خدمات، پرداخت مستمری‌ها، بیمه بیکاری و... لحاظ شده و این مؤلفه‌ها مرتبط با پایداری منابع است.

موسوی ادامه داد: از سال ٩۴ تا ١۴٠٠، سازمان تأمین اجتماعی ٩٠ هزار میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار بود و علی‌رغم این مسأله تعهدات سازمان از جمله پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان انجام شده و دولت نیز ٨٨ هزار میلیارد تومان از این بدهی را تسویه کرد.

وی در خصوص رقم بدهی دولت به تامین اجتماعی نیز اظهار داشت: در حال حاضر، دولت بیش از ٣۵٠ هزار میلیارد تومان مطابق با حسابرسی سال ٩٩، به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است. اختلاف نظرهای متعددی هم در این زمینه باتوجه به نوع محاسبات، وجود داشته و از ٩٠ همت بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی، ٧۵ هزار میلیارد تومان در قالب سهام و نزدیک به ٧ همت نیز در قالب اوراق خزانه پرداخت شده و در حقیقت، ٨٢ همت از این ٩٠ هزار میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی شده به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    چرا (( 25 /. باقی مانده حقوق )) مربوط به : همسان سازی پارسال بازنشستگان تامین اجتماعی و (( معوقاتش )) را نمی دهید ؟؟؟

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه