همسان سازی حقوق کارمندان

افزایش چشمگیر حقوق با اجرای همسان سازی حقوق کارمندان | خبر مهم درباره همسان سازی حقوق کارمندان

میثم لطیفی درباره تصمیمات اتخاذ شده برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت توضیح داد: برای جبران خدمات، پیشنهادهایی را تهیه کرده‌ایم که البته این موضوع در لایحه بودجه ١۴٠١ هم آمده‌بود اما مجلس آن را تغییر داد.

افزایش چشمگیر حقوق با اجرای همسان سازی حقوق کارمندان | خبر مهم درباره همسان سازی حقوق کارمندان
کدخبر : 10465
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کارکنان دولت مدت زیادی است که منتظر همسان سازی حقوق کارمندان هستند. همسان سازی حقوق کارمندان موجب افزایش دریافتی کارمندان می شود. دولت وعده داده است که همسان سازی حقوق کارمندان به زودی اجرایی شود  رقم افزایش همسان سازی حقوق کارمندان هنوز مشخص نشده است.در ادامه به آخرین اخبار از همسان سازی حقوق کارمندان را می خوانیم.

همسان سازی حقوق کارمندان

رییس سازمان اداری و استخدامی گفت: قطعا همسان‌سازی حقوق به معنای پرداخت حقوق یکسان به کارکنان یک دستگاه و سازمان نیست چراکه شرایط رقابتی بین کارکنان در این شرایط از بین می‌رود اما به زودی نظام جامع یکپارچه حقوق و دستمزد خواهیم داشت و ایجاد شناسه یکتا برای کارکنان دقیقاً در همین راستا است.

معاون رییس جمهور افزود: نظام جبران خدمات مبتنی بر درصد است و برای کارکنانی که دریافتی بالاتری دارند، این درصد باعث می‌شود دریافتی این افراد بالاتر برود. از این رو با توجه قانون خدمات مصوب سال ٨۶ افزایش حقوق باید بر اساس امتیاز و ضریب سالانه باشد که مغفول مانده است.

لطیفی تاکید کرد: پیشنهاد ما این بود که الگوی امتیازی برای افزایش حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود. همچنین پیشنهاد دادیم تا افزایش حقوق و دستمزد از ابتدای شهریورماه به اجرا برسد؛ البته نگران منابع افزایش حقوق و دستمزد هستیم.

رییس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: تتمین اعتبارات برای افزایش حقوق و دستمزد باید از منابع پایدار باشد و نباید استقراض از بانک مرکزی صورت گیرد که بار تورمی داشته باشد.

وی درباره همسان‌سازی حقوق کارمندان گفت: برای ساماندهی الگوی پرداخت عادلانه در سازمان اداری و استخدامی کارگروهی با حضور چند دستگاه تشکیل شده‌است. کارکنان در نظام پرداخت حقوق و دستمزد از مسائلی رنج می‌برند که نیازمند اصلاح است؛ البته موضوع اصلی بحث تورم است و تا زمانی که مساله تورم حل نشود، افزایش حقوق هر چند به طور مقطعی نشاطی را ایجاد می‌کند اما در نهایت اثری نخواهد داشت.

رییس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در بحث حقوق و دستمزد اقتضائات سازمان‌ها و دستگاه‌ها را در نظر می‌گیریم تاکید کرد: در بحث پرداخت حقوق عادلانه به سمت شغل خاص در دستگاه و سازمان‌ها می‌رویم و قطعا همسان‌سازی حقوق به معنای پرداخت حقوق یکسان به کارکنان یک دستگاه و سازمان نیست چراکه شرایط رقابتی بین کارکنان در این شرایط از بین می‌رود اما به زودی نظام جامع یکپارچه حقوق و دستمزد خواهیم داشت و ایجاد شناسه یکتا برای کارکنان دقیقاً در همین راستا است.

همسان سازی حقوق کارمندان

​دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: حقوق کارمندان و مزایای آنها بر اساس ماده ۱۲۵ این قانون و مطابق با میزان تورم باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: حقوق کارمندان و مزایای آنها بر اساس ماده ۱۲۵ این قانون و مطابق با میزان تورم باشد و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان براساس قوانین جزء لاینفک خواسته‌های بازنشستگان است.

ایسنا نوشت، سیدکمال‌الدین سجادی در همایش روز کارمند که از سوی تشکل متبوعش برگزار شد، با بیان اینکه کارمندان خدوم و زحمتکش مطالبات و خواسته‌های متعددی دارند که باید به آنها توجه شود، اظهار کرد: ارتقاء شأن و منزلت کارمند، ممانعت از تجمل گرایی و اسراف در وزارتخانه‌ها و توجه به سلامت اداری و جلوگیری از تخلفات و روابط ناسالم بین ارباب رجوع و کارمندان از مهم‌ترین اولویت‌های این بخش است.

وی افزود: آقای رئیسی می‌تواند به عنوان یک الگوی مناسب برای سایر مدیران در این زمینه مورد توجه قرار گیرد. قانون مدیریت خدمات کشوری که جامعه اسلامی کارمندان در تدوین آن نقش و همکاری خوبی با دولت وقت داشته باید به درستی اجرا شود به ویژه حقوق کارمندان و مزایای آنها بر اساس ماده ۱۲۵ این قانون و مطابق با میزان تورم باشد.

وی با بیان اینکه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان بر اساس قوانین مدیریت خدمات کشوری جزء لاینفک خواسته‌های بازنشستگان است، ادامه داد: ما خواستار توجه ویژه و عملی دولت و مجلس در این زمینه هستیم تا رفع تفاوت میان حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی و تناقضات صورت گرفته در این زمینه را شاهد باشیم.

دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان یادآورشد: یکی از تشکل هایی که به صورت رسمی از رئیسی دعوت کرد تا در انتخابات شرکت کنند جامعه اسلامی کارمندان بود و به همین خاطر جامعه کارمندی از این دولت حمایت می‌کند و حمایت خواهد کرد.

سجادی یادآور شد: ما در جامعه کارمندی کشور ممکن است انتقادات و پیشنهاداتی داشته باشیم که اینها همه در جهت تقویت دولت است، چون دلسوزانه و منصفانه تلاش می‌کند و می‌دانیم که می‌خواهد برای مردم خالصانه و صادقانه کار کند.

وی تأکید کرد: دولت چرخش مدیران را با انتخاب وزرای متعهد و توانمند انجام داد و در سایر بخش‌ها از جمله در بخش استانداران نیز انتصاباتی صورت گرفت اما این روند تکمیل نشده و برخی از مدیران قبل که کارنامه نه چندان خوبی دارند همچنان در عرصه هستند و از این جهت جامعه کارمندی انتظار دارد مدیران قوی به‌ کار گرفته شوند.

دبیرکل جامعه اسلامی در پایان اظهار کرد: دشمن قصد دارد عملکرد نظام را با تبلیغ ناکارآمدی زیر سوال ببرد، بنابراین نقش کارمندان در نهادها و دستگاه‌ها، اثبات کارآمدی نظام است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه