واریزی جدید | واریزی دولت | یارانه جدید

واریزی جدید رئیسی برای این افراد | سورپرایز ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دولت به این خانوار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست بررسی طرح استفساریه ای که به پرداخت حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به جانبازان و آزادگان فاقد شغل باز می گشت به صورت دو فوریتی موافقت کردند.

واریزی جدید رئیسی برای این افراد | سورپرایز ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی دولت به این خانوار
کدخبر : 10435
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 در رابطه با واریزی جدید دولت اینبار قرعه شانس به نام جاماندگان سهام عدالت رسیده است.طبق اخبار منتشر شده واریزی جدید برای افرادی است که سود سهام عدالت را نگرفته اند و دولت در نظر دارد با واریزی جدید حساب این افراد را پر می کند.مقدار واریزی جدید تقریبا 800 هزار تومان اعلام شده است.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

واریزی جدید

پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای گروهی از نمایندگان برای بررسی طرح استفساریه بند ه تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ به صورت دو فوریت را بررسی کرده و در نهایت با ۱۷۶ رای موافق با این درخواست موافقت کردند.

محسن زنگنه به عنوان نماینده متقاضیان بررسی این طرح به صورت دو فوریت، بیان کرد: بر اساس بند ه تبصره ۱۲ قانون بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع  جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. علی رغم اینکه مجلس در سال جاری حداقل حقوق برای کارکنان دولت را ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده است، سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید حداقل حقوق جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل را ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین کرده و با تعدیل صورت گرفته اکنون ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می کند. نکته قابل توجه این است که بر اساس مذاکرات در تلفیق و در صحن مجلس منظور قانون گذار پرداخت حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به این قشر است. اکنون این استفساریه ارائه شده است تا بر منظور قانون گذار تاکید و با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بنیاد شهید حداقل حقوق ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به این قشر باتوجه به مشکلات معیشتی پرداخت شود.

در نهایت نمایندگان با بررسی این طرح استفساریه به صورت دو فوریت موافقت کردند.

واریزی جدید

​وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای هر یک از بازماندگان دو دهک کم درآمد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی به بهزیستی ۱۰ میلیون تومان سهام عدالت اختصاص می‌یابد.

خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد: بازماندگان افراد تحت پوشش کمیته امداد سهام عدالت می گیرند.

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد سهام عدالت این را گفت: دولت طبق قانون بودجه سال جاری مکلف است به جاماندگان دو دهک کم درآمد شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی سهام عدالت اختصاص دهد که تا آخر سال این کار انجام خواهد شد،‌همچنین در مورد پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های بازنشستگی گفت: حجم مطالبات این صندوقها ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است که به تائید سازمان حسابرسی رسیده و امسال این رقم باید از محل سهام دولت تسویه شود،‌بعد از آن اگر اموال مازادی از دولت در شرکتها ماند،‌صرف اختصاص به سهام عدالت جاماندگان از ۶ دهک کم درآمدی خواهد شد.

متن گفت‌وگو با احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به شرح زیر است:

در مورد مصوبه اخیر شورای عالی بورس در باره تشکیل بورس بین‌المللی و جزئیات آن و نیز سهم بورس بین‌الملل در جذب سرمایه‌گذاری خارجی توضیح دهید.

خاندوزی: در نشست سه‌شنبه شورای عالی بورس دو دستور مهم در دستور قرار گرفت، یکی موافقت اصولی شورا با تشکیل بورس بین‌الملل که احتمالاً در جزیره کیش خواهد بود، سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه ایرانیان مقیم خارج می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری ارزی داشته باشند یا اوراق ارزی جمهوری اسلامی و انواع صکوک ارزی را خریداری کنند و یا وارد فعالیت سهامداری ارزی شوند. همچنین در زمینه حوزه ارزهای مجازی می‌توانند فعالیت کنند و به این طریق پیش‌بینی می‌شود، با راه‌اندازی بورس بین‌الملل راه برای ورود ایرانیان مقیم خارج و غیر ایرانیان به داخل کشور فراهم شود و آنها بتوانند با فراغ بال در بورس بین‌المللی سرمایه‌گذاری کنند و این بورس به کمک تأمین مالی اقتصاد بشتابد.

البته شورای عالی بورس چند شرط برای تشکیل بورس بین‌الملل در نظر گرفته است که باید اعضای هیأت مؤسس بورس بین‌الملل باید آن را رعایت کنند و جزئیات پیشنهادات خود را به شورای عالی بورس ارائه کنند و همچنین از نهاده‌های حقوقی کشور و مجموعه اقتصادی هم می‌خواهیم کمک کنند تا این بورس بین‌الملل به زودی راه‌اندازی شود.

بورس بین‌الملل پیام مثبت و آغوش باز جمهوری اسلامی برای سرمایه‌گذاران ارزی خواهد بود و امیدواریم ظرف مدت کوتاهی بورس بین‌الملل شروع به کار کند.

اصلاح آئین نامه اجرایی سهام عدالت در چه مرحله‌ای قرار دارد و نماد معاملاتی شرکتهای سرمایه‌گذاری کی باز می شود،‌سهام عدالت کی قابل معامله خواهد شد؟

خاندوزی: یکی دیگر از دستور جلسات شورای عالی بورس در مورد سهام عدالت بود که از سال قبل کارگروهی برای بازنگری در آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت تشکیل شده است و از سال گذشته مجامع شرکت‌های استانی سرمایه‌گذاری عدالت برگزار نشده است لذا یک آسیب‌شناسی در این زمینه انجام شد و ۲-۳ مدل اجرایی برای آن در نظر گرفته شد که این مدل‌ها به شورای عالی بورس ارائه شد، اما ۳ تا ۴ اصل موضوعه وجود دارد که در همه الگوها پذیرفته شده و چراغ راهنمای ما برای اداره سهام عدالت خواهد بود.

یکی اینکه سهام عدالت باید به کمک تولید ثروت ملی بشتابد، دوم اینکه توزیع سهام عادلانه‌تر باشد، سوم اینکه دولت آرام آرام از مدیریت بنگاه‌های سهام عدالت خارج شود و خود مردم و سهامداران عدالت، آن مدیریت‌ها را به دست بگیرند، زیرا در ۱۶ سال گذشته که سهام عدالت طرحی شده، این فرصت فراهم نشد که مردم در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مشارکت کنند و نتوانستند اندک نقشی در شرکت‌ها داشته باشند. این کار باعث شده بود، مردم نمی‌توانستند خود را توانمند کنند و افراد متخصص نمی‌توانستند در شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت مانند شرکت‌های فولادی قرار گیرند و نقش ایفا کنند. 

نکته چهارم اینکه اصل تشویق مردم به ماندگاری در سهام عدالت است که مردم را تشویق کنیم از عایدات این سهام استفاده کنند و آن را نفروشند. اینها مدل‌هایی بود که گروه‌های مختلف در شورای عالی بورس مطرح کردند. نهادهای نظارتی و امنیتی هم حضور داشتند و نکاتی مطرح شد که حوادث سال‌های قبل تکرار نشود. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه