رتبه بندی فرهنگیان | رتبه بندی معلمان

آغاز فرایند ارزیابی معلمان در رتبه بندی فرهنگیان | آخرین خبر از رتبه بندی فرهنگیان

محسن زارعی درباره روند ارزیابی معلمان در فرآیند رتبه‌بندی اظهار کرد: آموزش ارزیابان با همکاری مرکز آموزش مدیریت دولتی انجام می‌شود، این آموزش به صورت خودخوان، حضوری و غیرحضوری است و هم‌اکنون ثبت‌نام و اعلام فرایند مرحله خودخوان در حال انجام است.

آغاز فرایند ارزیابی معلمان در رتبه بندی فرهنگیان | آخرین خبر از رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 10117
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی فرهنگیان از سال 90 و در پی تصویب سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد. طرح رتبه‌بندی فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که در راستای ارتقای شایستگی حرفه‌ای معلمان باید به مرحله اجرا درآید.  گام نخست تدوین اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. اعضای دولت برای، تأمین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی، آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه بندی فرهنگیان را اصلاح کرد.

رتبه بندی فرهنگیان

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره آموزش ارزیابان و فرایند بررسی صلاحیت معلمان توسط آنها توضیحاتی داد.

وی افزود: از ۵ شهریورماه آموزش حضوری ارزیابان آغاز می‌شود و پس از تکمیل فرایند آموزش، افرادی که گواهینامه دریافت می‌کنند به عنوان ارزیاب معرفی و بررسی معلمان را انجام می‌دهند.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: ارزیابان از بین معلمان انتخاب شده‌اند و این مرکز وظیفه آموزش آنها را بر عهده دارد. کارنامه‌ای بر اساس ارزشیابی‌ها در قالب یک داشبورد در اختیار معلمان قرار می‌گیرد تا از نقاط قوت، ضعف و شایستگی‌ها مطلع شوند و توصیه‌هایی در مسیر رشد به آنها ارائه می‌شود تا برای پیشبرد و توسعه شایستگی‌ها برنامه‌هایی داشته باشند.

زارعی متذکر شد: معلمان هر استان توسط ارزیابان آن استان بررسی می‌شوند، بررسی شایستگی‌ها توسط ارزیابان انجام می‌شود و تعیین و رتبه برعهده هیئت‌های ممیزه شهرستان و استان و در رتبه‌های بالاتر ستاد است؛ اگر معلم به رتبه تعیین شده اعتراض داشت ساز و کار اعتراض در سامانه تعیین شده است و واحد ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش براساس مستندات ارائه شده رسیدگی به اعتراض را انجام می‌دهد.

وی درباره نظرات مدیران مدارس و اولیا در بررسی معلمان گفت: در بخشی از فرایند ارزیابی مدیران مدارس و گروه‌های آموزشی نقش دارند، در حقیقت تمام بخش‌هایی که با معلمان مرتبط هستند ایفای نقش می‌کنند.

رتبه بندی فرهنگیان

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هر ساله مسایل مربوط به آموزش و پرورش را بر اساس اولویت پیگیری می کند، اجرای رتبه بندی معلمان را یکی برنامه‌های مهم این کمیسیون عنوان کرد.

شیوا قاسمی‌پور، در نشست شورای معاونین اداره کل و مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان کردستان که با حضور اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد، ضمن تشکر از حضور اعضای کمیسیون در استان کردستان، گفت: هدف از حضور اعضای کمیسیون در کردستان رصد مسائل و چالش های آموزش و پرورش استان و پیگیری و حل این مشکلات است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان اهم فعالیت‌های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی پرداخت و با بیان اینکه این کمیسیون هر سال یک برنامه اولویت‌دار دارد؛ گفت: برای اولین بار بود که در مجلس یازدهم کمیسیون‌ها به صورت تخصصی کار خود را شروع کرد.

 قاسمی‌پور ادامه داد: خوشبختانه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی یا جزو آموزش عالی و یا آموزش و پرورش هستند و این یک فرصت مناسب است که بر اساس تخصص مسائل و مشکلات حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی مطرح و پیگیری شود.

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی هر سال به دنبال یک برنامه مشخص هستند؛ گفت: خوشبختانه ما توانسته‌ایم که برنامه‌های مورد نظر خود را اجرایی و به نتیجه برسانیم.

نماینده مردم شهرستان.های مریوان و سروآباد در مجلس اجرای طرح رتبه بندی معلمان را یکی از برنامه‌های مهم قابل اجرای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

 وی ادامه داد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تمامی فعالیت‌های مربوط به کودکان از بدو تولد تا شش سالگی باید به آموزش و پرورش واگذار شود، اظهار داشت: قبلا کودکان بدو تولد تا هفت سالگی در اختیار سازمان بهزیستی قرار داشتند و با تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت، کل فرایند آموزش از صفر تا صد به آموزش و پرورش واگذار شد و این طرح کار بسیاری ارزشمند بود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح جهش تولید دانش بنیان را یکی دیگر از برنامه‌های این کمیسیون در سال دوم فعالیت عنوان کرد و گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان شاهکار این کمیسیون بود که بتواند در موضوع ثروت آفرینی و کسب و کار رشد مراکز خلاق و فناور کمک کند.

وی مهارت آموزی و حرفه آموزی را از دیگر برنامه.های اجرایی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: متاسفانه دانش آموز پس از فارغ‌التحصیل شدن و اخذ مدرک چندان مهارت و حرفه‌ای را نیاموخته است و باید در مدارس هر دانش آموز بتواند یک حرفه و مهارتی را پس از اتمام دوران تحصیل خود بیاموزد.

 وی کمبود نیروی انسانی را از مهم‌ترین مشکل آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی نیروی انسانی را آغاز کرده و در دستور کار قرار دارد و در هفته‌های آینده این طرح هم مورد بحث قرار خواهد گرفت و نیرویی که وارد آموزش و پرورش می‌شود باید نیرویی زبده و کارآزموده باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه