اخبار کرونایی/ ویروس کرونا/ درگیری ریه در کرونا؛

درگیری ریه در کرونا چه علایمی دارد؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: به غیر از سی‌تی اسکن، علایم دیگری وجود دارد که با مشاهده آنها می‌توان به درگیری ریه با کرونا پی برد.

درگیری ریه در کرونا چه علایمی دارد؟
کدخبر : 2599
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

آمیتیس رمضانی، متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: با توجه به اینکه بسیاری از افراد بعد از ابتلا به کرونا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و با خودمراقبتی و درمان‌های ساده خانگی بیماری‌شان را طی می‌کنند اما بسیاری از افراد هم به دلیل نگرانی از درگیر شدن ریه بر این باورند که نیاز به انجام سی‌تی اسکن‌های مکرر دارند و از همان ابتدا سی‌تی اسکن‌ها را انجام می‌دهند.

او افزود: ویروس کرونا جهش‌های متفاوتی داشته و سیر بالینی آن دچار تغییرات شده است اما این به آن معنی نیست که برای خارج شدن از نگرانی به انجام سی‌تی اسکن‌های مکرر بپردازیم بلکه تنها با توجه به برخی از علائم می‌توان به درگیر بودن یا نبودن ریه پی برد؛ برای مثال تبی که با مصرف استامینوفن کاهش پیدا می‌کند و مجدد اوج می‌گیرد، در این حالت یعنی فرد احتمال پیشرفت بیماری و درگیری را دارد.

رمضانی گفت: تنگی نفس و سرفه‌های پیشرفته با وجود مصرف دارو‌ها از دیگر علائم درگیری ریه است، همچنین ضعف‌های شدید جسمانی می‌تواند از جمله این علائم باشد. بنابراین در چنین شرایطی فرد نیاز به سی تی‌اسکن دارد.

او درخصوص زمان بندی واکسیناسیون افراد مبتلا به کرونا تصریح کرد: در ابتدای بیماری صرفاً روش درمان‌های دارویی مؤثر است. افرادی که خودمراقبتی می‌کنند بر این باورند که باید دارو درمانی را ادامه دهند اما بسته به تغییر علائم، تغییر دارو‌ها نیز ضروری است حتی ممکن است با تغییر علائم، نیاز به درمان‌های تزریقی داشته باشیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: شرایط خود مراقبتی با مشاهده علائمی که گفته شد حتماً باید با نظرات پزشک باشد.

او افزود: در زمان قرنطینه در منزل، فرد مبتلا به کرونا نباید ارتباط خود را با پزشک قطع کند؛ اتاق بیمار باید تهویه مناسبی داشته باشد تا ویروس از فضای اتاق خارج شود.

رمضانی گفت: دو هفته قرنطینه برای افراد مبتلا به کرونا لازم و ضروری است البته با توجه به تغییر علائم، این مدت زمان تغییر خواهد کرد؛ زمانی که سه روز فرد هیچ علائمی از بیماری نداشته باشد، می‌تواند از قرنطینه خارج شود.

او در خصوص زمان تزریق واکسن کرونا برای افراد مبتلا به کرونا افزود: در اغلب موارد در عرض یک ماه فرد بیمار بهبود می‌یابد و بعد از یک ماه می‌تواند واکسن کرونا را دریافت کند مگر در شرایط حاد که باید ۲ تا ۳ ماه از زمان ابتلا به بیماری گذشته باشد و علائم به طور کامل بهبود یافته باشد.

رمضانی یادآوری کرد: همه افراد ملزم به تزریق واکسن هستند حتی افراد مبتلا به کرونا با نظر به اینکه بعد از ابتلا آنتی‌بادی در بدن آنها وجود دارد و سیستم ایمنی‌شان تقویت می‌شود اما واکسن به صورت تخصصی‌تر و دقیق‌تری این آنتی‌بادی را ایجاد می‌کند./ باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه