راهنمای بازدید از امکان دیدنی استانبول

راهنمای بازدید از امکان دیدنی استانبول
کدخبر : 5785
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

استانبول یکی از تماشایی‌ترین شهرهای استانبول و یکی از پر جاذبه‌ترین اماکن گردشگری جهان است. سالیانه، هزاران هزار نفر از اقصا نقاط دنیا به این شهر تاریخی و در عین حال، شاد سفر می‌کنند تا با فرهنگ و پیشینه آن آشنایی یابند و سرگرمی‌های بی‌نظیر آن را تجربه کنند.

در این میان، ایرانیان و به‌ویژه ساکنان شهر زیبای مشهد از وفادارترین گردشگرانی به حساب می‌آیند که در بازه‌های مختلف سال به این شهر استثنایی سفر می‌کنند. در این مطلب، قصد داریم برخی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول

بعضی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول عبارتند از:

مسجد ایاصوفیه، یادگاری از عثمانیان

مسجد ایاصوفیه یکی از زیباترین و پرمخاطب‌ترین اماکن گردشگری استانبول است که با تهیه تور استانبول از مشهد می‌توانید از آن بازدید کنید. کم‌تر کسی وجود دارد که به این شهر تاریخی و جذاب سفر کند و این بنای خارق‌العاده را از نزدیک نبیند. معماری منحصر به‌فرد و غنای تاریخی این مکان از مهم‌ترین عواملی است که گردشگران را به تماشای آن دعوت می‌کند. این موزه یکی از بزرگ‌ترین نمادهای پیوند ادیان و از مهم‌ترین شاهکارهای به‌جا مانده از امپراطوری عثمانیان به حساب می‌آید.

کاخ موزه توپ‌قاپی، نماد پیروزی

کاخ موزه توپ‌قاپی که بسیاری از آن با نام توپکاپی یاد می‌کنند یکی از محبوب‌ترین اماکن گردشگری استانبول است. در سال 1453 میلادی، یعنی درست بعد از فتح قسطنطنیه، سلطان محمد دوم دستور داد این قصر زیبا را بر فراز ویرانه‌های به‌جا مانده از دوره بیزانس بنا کنند. با این حال، تصمیم برای ساخت این بنای تاریخی مدت‌ها طول کشید و سرانجام در فاصله سال‌های 1466 میلادی روند احداث آن آغاز شد و در سال 1478 میلادی به بهره‌برداری رسید. کاخ توپ‌قاپی از شمال به دماغه طلایی، از جنوب به دریای مرمره و از شرق به تنگه بسفر مشرف است.

مسجد آبی، غرق در کاشی‌کاری‌های بی‌نظیر

مسجد آبی استانبول که بسیاری آن را به‌عنوان مسجد سلطان احمد می‌شناسند از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید. این بنا با معماری منحصر به‌فرد و کاشی‌کاری‌های آبی رنگ و زیبای خود نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این سازه متفاوت با برخورداری از 6 مناره یکی از استثنایی‌ترین مساجدی است که در قرن هفدهم میلادی توسط سلطان احمد و به‌منظور نمایش اقتدار وی و رقابت با مسجد ایاصوفیه ساخته شد.

برج گالاتا، سدی مقاوم در برابر ناملایمات تاریخ

در صحبت از جاهای دیدنی استانبول، حیف است از برج گالاتا یاد نکنیم. این بنای زیبا یکی از مهم‌ترین نمادهای شهری استانبول است که در سال 1384 میلادی به‌منظور دیدبانی مسیرهای دریایی پیش رو احداث شد. رصد کردن حرکت کشتی‌ها و شناسایی متجاوزان از اصلی‌ترین اهداف ساخت این سازه به حساب می‌آمدند. با این حال، به مرور زمان چندین بار کاربری آن تغییر یافت و مدتی هم به‌عنوان زندان مورد استفاده قرار گرفت. سالیانه، صدها هزار نفر از گردشگران سراسر جهان در سفر به این شهر رویایی از پلکان برج گالاتا بالا می‌روند و علاوه بر غوطه‌ور شدن در جریان مواج تاریخ، تماشای منظره بی‌نظیری از استانبول و جزیره پاریم‌آدا را تجربه می‌کنند.

آب انبار باسیلیکا، گذرگاه تاریخ و فناوری

آب انبار باسیلیکا یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های استانبول است. این سازه زیرزمینی در قرون سوم و چهارم میلادی با کاربری سرداب کلیسا و به دستور کنستانتین اول ساخته شد. سال‌ها بعد، ژوستینین اول، حاکم وقت استانبول، بنا به ضرورت تاریخی کاربری این مکان را تغییر داد و آن را به آب انبار تبدیل کرد. نورپردازی بی‌نظیر، ستون‌های بی‌شمار و زیبایی و شکوه اسرارآمیز این مکان از اصلی‌ترین دلایلی است که گردشگران را از سراسر دنیا به مکان هدایت یم‌کند.

میدان هیپودروم، میراث رومیان

میدان هیپودرم یکی از زیباترین جاهای دیدنی استانبول است که در دوران حکم‌رانی سلاطین روم به‌عنوان محلی برای برگزاری مسابقات ارابه‌رانی و اسب‌دوانی ساخته شد. در طول تاریخ، این مکان میزبان برگزاری مراسم گوناگونی بوده است. از این جمله، می‌توان به رویدادهای فرهنگی، تاریخی، تاج‌گذاری پادشاهان و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

12

کاخ دلما باغچه، منزل‌گاه آخرین پادشاهان عثمانی

کاخ دلما باغچه با معماری منحصر به‌فرد خود یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید. این قصر در طول 600 سال منزل‌گاه چندین نسل از آخرین پادشاهان عثمانی بوده است. تزئینات طلاکاری شده سقف‌ها، دالان‌ها و تالارهای تو در تو، فرش‌های ابریشمی، چلچراغ‌های نفیس و داستان‌های اسرارآمیز این مکان را به یکی از جذاب‌ترین اماکن گردشگری استانبول تبدیل کرده‌اند.

مسجد سلیمانیه، منزل‌گاه ابدی سلطان سلیمان و خرم سلطان

این بنای عظیم و با شکوه در سال 1556 میلادی به فرمان سلطان سلیمان احداث شده و در نهایت به منطل‌گاه ابدی او و همسر محبوبش خرم سلطان تبدیل شد. در محوطه اندرونی این مسجد، 4 مناره به چشم می‌خورد که نماد سلطنت سلطان سلیمان به‌عنوان چهارمین حکمران سلسله عثمانی است. سالیانه، هزاران نفر از گردشگران از اقصا نقاط جهان به این مکان می‌آیند تا علاوه بر عظمت و زیبایی‌ این مکان از مزار خرم سلطان و سلطان سلیمان بازدید کرده و به تاریخ ادای احترام کنند.

موزه پرا، ارائه کننده مجموعه کاملی از هنرهای استانبول

موزه پرا یکی با برخورداری از مجموعه‌ای نفیس از آثار هنری اعصار گوناگون از جالب‌ترین جاهای دیدنی استانبول به حساب می‌آید. سالیانه طیف گسترده‌ای از گردشگران برای بازدید از نقاشی‌ها، عکس‌ها، دست‌سازه‌ها و بسیاری آثار به‌جا مانده از نسل‌های پیشین به این مکان مراجعه می‌کنند.

 قلعه یدی‌کوله، میراث بیزانسی‌ها و سلطان محمد فاتح

قلعه یدی‌کوله که بسیاری آن را به نام قلعه هفت برج می‌شناسند میراثی است که از دوره جم‌رانی بیزانسی‌ها و همچنین، سلطنت سلطان محمد فاتح به‌جا مانده است. منظور این است که 4 برج این بنا به دستور و اهتمام پادشاهان بیزانسی و 3 برج دیگر توسط محمد فاتح ساخته شده‌اند. بازدید از این سازه استثنایی و شنیدن داستان‌های شگفت‌انگیز آن از اصلی‌ترین جاذبه‌هایی است که همواره گردشگران سراسر جهان را به این مکان می‌کشاند.

سخن آخر

در این مطلب، تلاش کردیم شما را با چند نمونه از معروف‌ترین جاهای دیدنی استانبول آشنا کنیم. خوب است بدانید، این شهر دارای مکان‌های تاریخی و جذابیت‌های بی‌شماری است. اگر به تاریخ و سرگذشت نسل‌های پیشین علاقه دارید؛ اگر می‌خواهید سرگرمی، تماشای آثار هنری و خرید از مراکز تجاری استثنایی را در یک سفر تجربه کنید؛ اگر دوست دارید به این شهر شگفت‌انگیز مسافرت کنید؛ کافی است به وب‌سایت همسفرها مراجعه کرده و با تور استانبول از مشهد همراه شوید.

منبع

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه