ساعت کولسی آنتالیا و برج گالاتا و بازار بزرگ استانبول

ساعت کولسی آنتالیا و برج گالاتا و بازار بزرگ استانبول
کدخبر : 5529
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

ساعت کولسی آنتالیا و برج گالاتا و بازار بزرگ استانبول

ساعت کولسی (برج ساعت) آنتالیا را می توان در مرکز شهر یافت. بخشی از دیوار تاریخی شهر است. سال ساخت دقیق مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که در زمان سلطنت عبدالحمید دوم در قرن 19 ساخته شده است.این ساعت توسط مسافران تور آنتالیا در اکثر تورهای که آژانس گلبرگ سیر برگزار می کند مورد بازدید قرار می گیرد

محیط امروزی ساعت کولسی

اگر می خواهید شهر قدیمی آنتالیا را کاوش کنید، نقطه شروع عالی را در ساعت کولسی پیدا خواهید کرد. این برج به همراه یک برج دیگر متعلق به استحکامات دروازه اصلی قدیمی آنتالیا بود. ساعت کولسی پس از ساخت، ساعت نداشت و به همین دلیل نام دیگری داشت.

شهر چند نیمکت درست در کنار برج تعبیه کرده است که گردشگران تور ارزان آنتالیا و مردم محلی دوست دارند برای استراحت از آنها استفاده کنند. مهمتر از همه، جوانان آنتالیا عصرها در اینجا ملاقات می کنند. برج ساعت (Saat Kulesi) را می توان بر روی نقشه شهر آنتالیا در ارتفاع کاظم اوزالپ کادسی Cumhuriyet Cadessi در بالای بندر یافت. همراه با Yivil Minare تقریباً مجاور آن، محبوب ترین جاذبه در تورهای آنتالیا است.

شرح و تاریخچه برج

برج ناقوس بر روی دیوار شهر نسبتاً مستحکم قرار دارد و خود مربع شکل است. یک پنجره لانست بزرگ در مرکز بالا وجود دارد و پنجره های کوچکی در طرفین دیده می شود. ساعت کولسی با سقف سفید پوشیده شده است که جایگزین گنبد قبلی شده است که هنوز در تصاویر دهه 1940 دیده می شود.

ساعت‌های ساعت کولسی اکنون به صورت الکترونیکی کار می‌کنند، زنگ ساعت‌های قدیمی هنوز حفظ شده است. بر روی آن نقش برجسته های عیسی روی صلیب، مریم و نوشته های یونانی وجود دارد. اگر این برج در زمان سلطان عبدالحمید دوم ساخته می شد، تاریخ ساخت آن اواخر قرن 19 بود. سلطان در سال 1842 به دنیا آمد.

ساعات کار

  • دوشنبه: 24 ساعته باز است
  • سه شنبه: 24 ساعت باز است
  • چهارشنبه: 24 ساعته باز است
  • پنجشنبه: 24 ساعته باز است
  • جمعه: 24 ساعته باز است
  • شنبه: 24 ساعته باز است
  • یکشنبه: 24 ساعته باز است

اطلاعات بیشتر

نشانی Muratpaşa/Antalya

برج گالاتا استانبول

برج گالاتا در کرانه شمالی شاخ طلایی قرار دارد و بر فراز منطقه بی اوغلو استانبول در بخش آسیایی این کلان شهر برجسته و همواره مورد بازدید گردشگران تور استانبول قرار می گیرد. امپراتور آناستاتیوس در اوایل سال 507 یک فانوس دریایی چوبی در این مکان ساخته بود. در سال 1348، برج 67 متری به عنوان سنگر اصلی استحکامات جنوایی عمل کرد و در سنگ بازسازی شد. در آن زمان برج مسیح نامیده می شد.

21

اولین پرواز از برج گالاتا انجام شد

پس از تسخیر شهر استانبول توسط عثمانی ها، برج گالاتا در قرن پانزدهم به عنوان زندان و سپس در قرن شانزدهم به عنوان ایستگاه آتش نشانی عمل کرد. اولین پرواز تاریخ در برج گالاتا آغاز شد. هزارفن احمد چلبی، پیشگام صنعت هوا فضا عثمانی، پروازی را از برج بر فراز ناحیه مجاور با بال های چوبی روی بازوهایش به پایان رساند.

در سال 1967 این برج به طور کامل بازسازی شد و ظاهر فعلی خود را پیدا کرد. آسانسور بازدیدکنندگان را به طبقات بالا می برد. یک کافه و رستوران در بالا وجود دارد که بین 9 صبح تا 12 صبح باز است. از کنار رستوران می توان به سکوی تماشا رسید. از آنجا منظره چشمگیری از استانبول و خلیج شاخ طلایی وجود دارد.

برای بازدیدکنندگانی که نمی خواهند به رستوران بروند، برج همه روزه بین ساعت 9 صبح تا 8 بعد از ظهر باز است. هزینه ورودی و سفر به قله 11 لیر ترکیه است که حدودا 4 یورو است.

برای کسانی که می خواهند از انتظار در صف در آسانسور اجتناب کنند، این امکان وجود دارد که میز رستوران را در عصر رزرو کنند. علاوه بر صرف غذا، یک برنامه نمایشی سرگرم کننده نیز در آنجا ارائه می شود. و اتفاقاً می توان از منظره پانورامای فوق العاده استانبول در عصر لذت برد!برج گالاتا به خصوص در شب زیباست.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول: برای هر بازدید کننده ای ضروری است. چانه زنی به صراحت مورد نظر است. هزارتوی کوچه ها حس 1001 شب را به شما القا می کند.

بیش از 4000 فروشگاه

Kapali Çarsi، بازار بزرگ، یک منطقه تجاری بزرگ با بیش از 4000 مغازه در حدود 31 هکتار است. این بازار در منطقه Eminonu در یکی از قدیمی ترین نقاط استانبول واقع شده است. کاپالی چارسی در مجاورت ایاصوفیه و مسجد آبی واقع شده است. در کوچه های کوچک و باریک همیشه شلوغی پر جنب و جوش و پر سر و صدا است. بوی ادویه های شرقی می دهد و تاجران چیزهای مفید و بیهوده ای را برای فروش به ویژه برای گردشگران تور لحظه آخری استانبول عرضه می کنند. در واقع چیزی نیست که اینجا نباشد و بازدیدکنندگان این احساس را دارند که با چراغ جادوی علاءالدین در شرف ملاقات هستند.

هزارتوی وسیع

بخش مرکزی بازار، اسکی بیدستن، یک تالار پارچه ای قدیمی است. تالار قدیمی ترین و زیباترین قسمت بازار بزرگ است و در اینجا می توان طلا و جواهر فروشان زیادی پیدا کرد. بسیاری از کوچه های دیگر از این تالار مرکزی منشعب می شوند. به طور سنتی، هر تجارت در بازار بزرگ محله خود را داشت، بنابراین هدف این بود که خریداران بتوانند قیمت‌ها را مستقیماً مقایسه کنند. حتی امروزه، بازدیدکنندگان همچنان کالاها را کم و بیش بر اساس صنعت دسته بندی می کنند. و اغلب از قبل از نام خیابان ها قابل تشخیص است، به عنوان مثال یک خیابان فروشندگان فرش یا یک خیابان فروش عتیقه جات وجود دارد.بسیاری از کسبه اخیرا سایت های اینترنتی خود را راه اندازی کرده اند و با بهینه سازی و سئو در جستجوی مشتریان بیشتر از سطح وب هستند.

22

چانه زنی و چانه زنی

از قرن پانزدهم در اینجا چانه زنی و تجارت وجود داشته است. اگر می خواهید چیزی اینجا بخرید، نباید چانه زدن را فراموش کنید، زیرا این فقط بخشی از معامله اینجاست! بازار بزرگ به سفارش سلطان مهمت فاتح دوم ساخته شد و گفته می شود که بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است.

بازار استانبول به گونه ای چیده شده است که بازدیدکنندگان باید در پیچ و خم کوچه ها گم شوند، خود را در غرفه های متعدد بازار بزرگ گم کنند و البته تا حد امکان خرید کنند. اما نگران نباشید: بازدیدکنندگان به نوعی می توانند از پیچ و خم کوچه ها خارج شوند و به یکی از 17 خروجی بازگردند! مارک تواین یک بار برداشت خود از بازار بزرگ را توصیف کرد. و این وصف شایسته امروز هم پابرجاست: «یک کندوی هزار دکان کوچک، پر از زندگی و فعالیت.

بازدید از بازار بزرگ برای هر گردشگر استانبول ضروری است. این بازار همه روزه از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است و یکشنبه ها و تعطیلات رسمی تعطیل است.

بازار بزرگ یکی از جاذبه های گردشگری است و به شدت مورد رفت و آمد قرار می گیرد. این بازار به بخش های مختلف تولیدی مانند جواهرات، چرم یا فرش تقسیم می شود. فقط انتظار معامله و طیف وسیعی از محصولات را نداشته باشید که اغلب برای گردشگران هدف قرار می گیرند.

ساعات کار

دوشنبه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

سه شنبه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

چهارشنبه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

پنجشنبه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

جمعه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

شنبه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

یکشنبه: 10:00 صبح تا 6:00 بعد از ظهر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه