اهمییت لوازم یدکی اصل برای اچ سی کراس و خودرو چقدر است؟

دانگ فنگ H30 کراس یک کراس اوور جمع‌و‌جور است که توسط خودروساز چینی DongFeng Motor Corporation تولید می‌شود. با توجه به‌کیفیت بالای این خودرو، نباید اهمییت لوازم یدکی اصل را برای تجهیز آن را دست‌کم گرفت. اگرچه اچ سی کراس در مقایسه با خودروهای داخلی یک خودروی مقاوم محسوب می‌شود؛ اما بدون تردید برای تعمیرات و تعویض قطعات، دیر یا زود به لوازم یدکی نیاز خواهد داشت. اهمییت لوازم یدکی اصل برای اچ سی کراس آن‌قدر زیاد است که ما تصمیم گرفتیم در این مقاله شما را با دلایل اهمییت لوازم یدکی اچ سی کراس و طریقه انتخاب انواع اصل آن آشنا کنیم.

اهمییت لوازم یدکی اصل برای اچ سی کراس و خودرو چقدر است؟
کدخبر : 20354
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

چرا باید از لوازم یدکی اصل برای اچ سی کراس استفاده کنیم؟

نگهداری خوب از خودرو، تنها به معنای تعمیر آن هنگام خرابی نیست. برخی قطعات خودرو باید قبل از خراب‌شدن تعویض شوند. برای مثال لنت‌ها، شمع و تسمه پروانه از جمله قطعات یدکی هستند که نباید منتظر از کار افتادن آنها شوید؛ در غیر این صورت ممکن است خودرو شما دچار آسیب‌های جدی شود. همچنین، این احتمال وجود دارد که به‌علت خرابیِ قطعه، در جاده بمانید.

مهم نیست اتومبیل شما چقدر با‌کیفیت باشد، در هرحال به قطعات یدکی نیاز خواهید داشت. در این شرایط لازم است از قطعات یدکی اصل استفاده کنید. اهمییت لوازم یدکی اصل برای انواع خودرو، از جمله اچ سی کراس شامل موارد زیر است.

 

ایمنی و قابلیت اطمینان

هنگام تعمیر خودرو، ایمنی باید در اولویت قرار گیرد. قطعات یدکی اصل به‌گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شوند که استانداردهای خودرو را برآورده کنند. این قطعات حتی ممکن است از استانداردهای معمول فراتر روند و از عملکرد خوب اتومبیل در شرایط غیرمعمول رانندگی، پشتیبانی کنند. کیفیت پایین‌ یا قطعات تقلبی ممکن است ایمنی خودرو و سرنشینان آن را به خطر بیندازند.

برای مثال استفاده از لنت‌های ترمز نامرغوب ممکن است قدرت توقف را کاهش دهد و منجر به خط ترمز طولانی‌تر و افزایش خطر تصادف شود. همچنین، خرید سپر اچ سی کراس غیر‌اصل، ممکن است با کاهش مقاومت خودرو در برابر ضربه، سبب خطرات جانی گردد. به‌طور مشابه، استفاده از اجزای تعلیق ارزان و تقلبی می‌تواند بر هندلینگ و پایداری خودرو تأثیر منفی بگذارد و خطر تصادف را زیاد کند.

 

 

عملکرد و کارایی

بخشی از اهمییت لوازم یدکی اصل مربوط به عملکرد و کارایی این قطعات است. قطعات و اجزای اصل اچ سی کراس می‌توانند کارایی خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. قطعات اصلی یک خودرو، که به آنها OEM یا Original Equipment Manufacturer گفته می‌شود، به‌طور خاص برای یک وسیله نقلیه خاص طراحی شده‌اند. این قطعات بهترین تناسب و سازگاری را با اتومبیل دارند. آنها طوری مهندسی شده‌اند که با بقیه سیستم‌های خودرو هماهنگ بوده و کارایی و راندمان سوخت را به حداکثر می‌رسانند.

 

 

طول‌عمر زیاد و صرفه‌جویی در هزینه

استفاده قطعات اصل در تعمیرات خودرو می‌تواند به طول عمر وسیله نقلیه کمک کند و در درازمدت باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. قطعات یدکی اصلی معمولا بادوام‌تر و قابل اعتمادتر هستند و احتمال خرابی زودرس آنها کمتر است.

علاوه بر این، اهمییت لوازم یدکی اصل با ضمانت آنها نیز مرتبط است. این قطعات اغلب با ضمانت‌نامه همراه هستند که عیوب و خرابی‌ها را در مدت زمان مشخصی پوشش می‌دهند. اگرچه قطعات یدکی تقلبی ارزان‌تر هستد، اما ضمانت ندارند و ممکن است در زمان کوتاهی خراب شوند. در این شرایط نیاز به پرداخت هزینه مجدد وجود دارد.

 

ارزش فروش مجدد خودرو

استفاده از قطعات اصل در تعمیرات خودرو می‌تواند بر ارزش فروش مجدد اتومبیل تأثیر مثبت بگذارد. خریداران بالقوه اغلب به‌دنبال وسایل نقلیه‌ای هستند که قطعات آن اصل باشد. داشتن سابقه مستند در استفاده از قطعات با کیفیت، ارزش خودرو را افزایش داده و آن را برای خریداران جذاب‌تر می‌کند.

 

آرامش خاطر

سرمایه‌گذاری در قطعات اصلی یدکی خودرو باعث آرامش خاطر می‌شود. دانستن این‌که وسیله نقلیه مجهز به بهترین قطعات است، سبب می‌شود که هنگام رانندگی آرامش بیشتری داشته باشید. این کار استرس و اضطراب مربوط به مشکلات وسیله نقلیه را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند از مسافرت لذت ببرید.

 

اثرات زیست محیطی

اهمییت لوازم یدکی اصل و با‌کیفیت در موارد فوق خلاصه نمی‌شود. قطعات یدکی با کیفیت می‌توانند تاثیر مثبتی بر محیط زیست داشته باشد. جایگزین‌های ارزان‌تر ممکن است از مواد با کیفیت پایین ساخته شوند که خود منجر به تعویض مکرر و افزایش ضایعات می‌شود. از سوی دیگر، قطعات یدکی باکیفیت به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که تولید گازهای مضر را به حداقل رسانده و هوا را پاک نگه‌ ‌دارند.

 

راحتی در استفاده

قطعات یدکی اصل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کاملاً متناسب با وسیله نقلیه شما باشد و نصب و استفاده از آنها آسان باشد. جایگزین‌های ارزان‌تر ممکن است نیاز به زمان و تلاش بیشتری برای نصب داشته باشند و حتی به درستی نصب نشوند.

 

لوازم یدکی خودرو

 

 

تشخیص قطعات یدکی اصل از تقلبی

اکنون که اهمییت لوازم یدکی اصل را دریافتید، لازم است برای خرید لوازم یدکی اچ سی کراس انواع تقلبی را از اصل تشخیص دهید. فروشگاه اینترنتی اچ سی یدک، مرجع خرید و فروش انواع لوازم یدکی هایما و اچ سی کراس در اصفهان و ایران است.

 

1. بسته بندی

محصولات تقلبی معمولاً در بسته‌بندی‌های ارزان و شل عرضه می‌شوند. اما انواع باکیفیت در بسته‌بندی‌های قرار گرفته و با احتیاط ارسال می‌شوند. برای تشخیص انواع تقلبی، بسته‌ها را مقایسه کنید و جزئیات کوچک مانند چاپ، جنس جعبه، ضخامت و غیره را ببینید.

 

2. شماره سریال یا هولوگرام

همه قطعات OEM با شماره سریال یا هولوگرام خاص خود تولید می‌شوند که می‌توان از آن برای ردیابی کالا استفاده کرد. این شماره‌ها روی جعبه یا روی خود قطعات یدکی اصلی چاپ می‌شوند؛ اما قطعات تقلبی این شماره را ندارند و یا شماره سریال با یک برچسب بر روی آنها چسبانده شده است.

 

3. غلط املایی

به چاپ روی بسته و نوشته‌ها دقت کنید. در صورت وجود اشتباهات نگارشی، گرامری یا غلط املایی ممکن است قطعه تقلبی باشد.

 

4. دستورالعمل ناقص

اهمییت لوازم یدکی اصل آن‌قدر بالا است که سازنده برای آن یک دفترچه راهنمای دقیق چاپ می‌کند. وقتی دفترچه راهنمای یک قطعه یدکی را می‌خوانید، مطمئن شوید که صحیح است و همه مراحل پشت سر هم آمده است. دفترچه قطعات یدکی تقلبی معمولاً دارای یک مرحله از‌دست‌رفته، یک نمودار گم‌شده، یک جمله گیج‌کننده یا حتی یک نمودار اشتباه است.

 

5. قطعات نامتناسب

قطعه جدیدی را که خریده‌اید با قطعه قدیمی مقایسه کنید و به تفاوت‌های رنگ، وزن، تغییرات ابعاد و غیره توجه کنید. قطعات OEM و اصلی خودرو کیفیت ساخت ثابتی دارند. بنابراین، یک تفاوت ساده مانند عدم‌تطابق اتصال‌دهنده‌ها ممکن است نشانه‌ای از تقلبی‌بودن قطعه باشد. با توجه به اهمییت لوازم یدکی اصل برای اچ سی کراس، بهتر است هنگام خرید قطعه خراب را همراه ببرید تا بتوانید با قطعه جدید مقایسه کنید.

 

6. قیمت ارزان‌تر

قطعات یدکی اصلی معمولاً به‌دلیل کیفیت بالاتر گران هستند. بنابراین، اگر یک قطعه یدکی با قیمت بسیار ارزان به شما فروخته شود، احتمال تقلبی‌بودن آن بسیار زیاد است. اکثر قطعات اصلی دارای گارانتی نیز هستند، بنابراین، هنگام خرید قطعه یدکی، جزئیات گارانتی را بپرسید.

 

لوازم یدکی باکیفیت

 

 

سخن آخر

اهمییت لوازم یدکی اصل برای همه خودروها، از جمله اچ سی کراس بسیار زیاد است. اگر قصد خرید آیینه بغل اچ سی کراس و یا هر قطعه یدکی دیگری را دارید، حتما از اصل‌بودن و یا حداقل کیفیت بالای آن اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است به خودرو آسیب وارد شده و همچنین، هزینه‌های شما افزایش یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه