قیمت روز رابیتس ، سیم خاردار و یونولیت

رابیتس ، یکی از محصولات مشتق شده از ورق گالوانیزه گرم است که به صورت ورق‌های فولادی مشبک شکل تولید می شود . ورق گالوانیزه گرم یکی از پرکاربردترین محصولات فولادی است که امروزه در صنعت از آن استفاده‌های بسیاری می‌شود . دلایل مختلفی هم برای استفاده از ورق گالوانیزه گرم می‌توان بر شمرد ، در ادامه با ما همراه باشید .

قیمت روز رابیتس ، سیم خاردار و یونولیت
کدخبر : 16957
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

رابیتس چیست ؟

رابیتس به ورق های فولادی مشبکی گفته می شود که از ورق‌ های گالوانیزه گرم مختلفی تولید شده است. علاوه بر این، با بهره گیری از مفتول‌ های گالوانیزه رابیتس بندی به شکل یک لایه به شبکه فرعی اتصال پیدا می کند. به طور کلی رابیتس توسط کشش عرضی و پرس ورق های فولادی تهیه شده و سپس وارد مرحله برش می گردد. استفاده از رابیتس به طور معمول برای ساخت سقف‌ های کاذب، گچ کاری و گچ بری ها، پوشش دادن تیرآهن و آرماتور، پوشش دادن بتن سیمانی، ترمیم و بازسازی ترک‌ های ساختمانی و کارهای ترمیمی دیگر، دکوراسیون و ... می‌ باشد. استفاده کردن از این محصول جهت اتصال کامل سطح دیوارها و به وجود آمدن یک زمینه مطلوب برای نصب نمودن اجزای تأسیسات برقی و مکانیکی و نهایتا انجام انواع رنگ کاری‌ های سیمانی و گچی، گاها پیشنهاد و اجرا می‌ شود. رابیتس سبب متصل شدن دیوارها شده و از هرگونه ترک ‌خوردگی و جدا شدن آن در کار جلوگیری می کند .

 

8

 

وزن رابیتس

وزن رابیتس معمولا بر اساس تعداد ستون و سایز چشمه ها اندازه گیری میشود. بطور معمول رابیتس در وزن های 380، 600، 800، 960، 1040، 1120 و 1350 گرم تولید میشوند. اگر این دسته بندی را به تعداد ستون ها هم نسبت دهیم، دو مورد اول (380 و 600 گرمی) رابیتس های 9 ستونه هستند .

 

 

یونولیت چیست ؟

یونولیت ماده‌ای سبک و متخلخل و معمولاً سفید که در بسته‌بندی و عایق کاری کاربرد دارد در بعضی مواقع به آن فیبر سفید نیز می‌گویند. اما در حقیقت یونولیت نوعی پلیمر سفید رنگ و عایق رطوبت و صدا و دما است که از فرایندهای پتروشیمی تهیه می‌شود .

یونولیت در ایران بنام پلاستوفوم ، یونولیت و آکاسیف شناخته می‌شود که نام اصلی آن پلی‌استیرن انبساطی است. در بسیاری از کشورهای آمریکا شمالی این محصول با نام استایروفوم شناخته می‌شود .

 

 

مهم ترین کاربردهای یونولیت

فوم های یونولیتی به دلیل داشتن مجموعه ای عالی از خواص از جمله عایق حرارتی مناسب ، خواص میرایی مناسب و وزن بسیار سبک ، برای انواع مختلفی از کاربردها مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از یونولیت ها در مصالح ساختمانی گرفته تا انواع بسته بندی ها در طیف گسترده ای کاربرد دارد. در حقیقت ، اکنون بسیاری از تخته های اسفنجی نیز از یونولیت به عنوان هسته فوم استفاده می کنند. یونولیت انواع مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به یونولیت سقفی، دیواری، بسته بندی و …. اشاره کرد .

 

9

 

سیم خاردار چیست ؟

سیم خاردار ، یک ابزار حفاظتی محسوب می‌شود . این محصول به علت داشتن قیمت مناسب و وزن سبُک، طرفداران زیادی دارد. در فرآیند تولید این محصول از سیم فولادی با روکش روی (گالوانیزه) استفاده می‌شود تا در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی ، مقاوم باشد .

سیم خاردار یکی از محصولات مفتولی تولید شده از فولاد نرم است . برای تولید سیم خاردار از سیم مفتول استفاده می کنند. این محصول در کنار تیر حصار یا پایه فنس و توری حصاری و دیگر متعلقات فنس کشی ، پروژه ی تکمیل حصار و فنس پیرامونی یک محدوده را به سرانجام می رساند . از این رو انتخاب نوع سیم خاردار، سیم خاردار با قیمت مناسب وسیم خاردار متناسب با حصار می تواند در روند پروژه ، هم به لحاظ قیمت و هم به لحاظ کیفیت، تاثیر دو چندانی ایجاد نماید .

مفتول های مورد استفاده در ساخت سیم های خاردار دارای جنس های مختلفی بوده از از جمله مهم ترین آن ها می توان به  فلز، استیل، روی و… اشاره نمود . لازم به ذکر است که سیم های خاردار ساخته شده از جنس گالوانیزه به دلیل دارا بودن استحکام منحصر به فرد و مقاومت مثال زدنی پر طرفدارترین نوع این توری ها می باشند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه