شرایط دریافت اقامت آمریکا

شرایط دریافت اقامت آمریکا
کدخبر : 15808
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

شرایط دریافت اقامت آمریکا

گرفتن اقامت آمریکا دارای شرایط و روش های مختلفی است. مثلا برای دریافت اقامت آمریکا در روش کاری شما باید از طرف یک کارفرما در این کشور پیشنهاد کار داشته باشید، تا بتوانید برای گرفتن ویزا و اقامت اقدام کنید. برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری باید مبلغی که دولت آمریکا برای سرمایه گذاری در این کشور اعلام می کند، داشته باشید تا بتوانید این مبلغ را وارد کشور آمریکا کنید. در روش اقامت تحصیلی باید از یک دانشگاه آمریکایی پذیرش شوید. در مورد پناهندگی باید در معرض خطرات جسمی یا روحی قرار داشته باشید و بتوانید به درستی دلایل خطر جانی و جسمی خود را برای سفارت آمریکا بیان کنید. برای دریافت اقامت آمریکا باید فرآیند متعددی را طی کنید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید. بهتر است با یک موسسه مهاجرتی مشورت کنید.

روش های دریافت اقامت آمریکا

دریافت اقامت آمریکا به چندین روش ممکن است:

  • اقامت آمریکا از طریق کار
  • اقامت آمریکا از طریق تحصیل
  • اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت آمریکا و اخذ تابعیت از طریق تولد
  • اقامت آمریکا از طریق ازدواج
  • اقامت آمریکا از طریق پناهندگی

اقامت آمریکا از طریق کار

یکی از راه های اخذ اقامت آمریکا دریافت ویزای کار این کشور است. ویزای کار آمریکا شامل چند نوع ویزا است:

  1. ویزای H-1B : برای متخصصی در زمینه‌های فناوری اطلاعات، مالی، مهندسی است.
  2. ویزای:L-1 برای افرادی که شرکت خودشان یا مدیرشان در آمریکا شعبه دارد و قصد کار در این شعبه را دارند.
  3. ویزای :O-1 برای افرادی که در زمینه هنری، علمی یا ورزشی فعالیت حرفه ای دارند.
  4. ویزای E-1 و :E-2 برای تجارت های بین‌المللی و سرمایه‌گذاری در آمریکا است.
  5. ویزای :TN برای شهروندان کانادایی و مکزیکی که می‌خواهند در آمریکا کار کنند.
  6. ویزای H-2A و H-2B : برای افرادی که در زمینه کشاورزی و صنعت گردشگری فعال هستند.
  7. ویزای :J-1 برای شاغلین در برنامه‌های تبادل فرهنگی و آموزشی است.
  8. ویزای:H-3 آموزش مهارت‌های خاص به افرادی که در ایالات متحده در دسترس نیستند.
  9. ویزای :P-1 برای ورزشکاران و تیم‌های ورزشی حرفه‌ای صادر می شود.

لطفا توجه داشته باشید که این لیست از ویزاهای کاری آمریکا کامل نیست و بسته به نیاز شغلی و حرفه‌ای شما ممکن است، ویزاهای کاری دیگری نیز وجود داشته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق در این رابطه می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://malekpourmie.net/اقامت-در-آمریکا/

 

اقامت آمریکا از طریق تحصیل

برای اخذ اقامت آمریکا از طریق تحصیل شما باید در یک دانشگاه یا موسسه آموزش عالی معتبر ثبت نام نمایید. بعد از ثبت نام، شما باید فرم درخواست ویزای F-1 را پر و تکمیل کنید و به سفارت یا کنسولگری آمریکا در کشور خود ارسال کنید. ویزای F-1 برای دانشجویان بین المللی است و به شما اجازه می دهد تا در مدت زمان دوره تحصیلی خود در آمریکا بمانید.

شما باید قادر باشید هزینه های زندگی در آمریکا و هزینه های تحصیل در این کشور را تأمین کنید. برای اثبات تمکن مالی می توانید از حساب بانکی پدر یا مادرتان هم استفاده کنید. بعد از ورود به آمریکا، می توانید به تحصیل در این کشور مشغول شوید و در پایان دوره تحصیلی خود، می توانید به دنبال کار مرتبط با مدرک تحصیلی خود بپردازید.

اقامت آمریکا از طریق ازدواج

برای اقامت در آمریکا از طریق ازدواج، شما باید با یک شهروند آمریکایی یا فردی که Green Card  دارد، ازدواج کنید. بعد از ازدواج، شما می توانید جهت دریافت ویزای CR-1 یا IR-1 به سفارت یا کنسولگری آمریکایی در کشور خود مراجعه کنید.

ویزای CR-1 برای همسران غیر آمریکایی شهروند آمریکا و ویزای IR-1 برای همسران غیرآمریکایی دارنده دائم گرین کارت آمریکا صادر می شود. بعد از دریافت ویزا، شما می توانید به آمریکا سفر کرده و پس از طی کردن مراحلی مانند تأیید هویت و دریافت گرین کارت، اقامت دائمی این کشور را بگیرید.

برای دریافت ویزای آمریکا از طریق ازدواج، باید اثبات کنید که هدف اصلی شما از سفر به آمریکا ازدواج است که در این مسیر باید مستنداتی مانند شناسنامه، مدارک تحصیلی، سوابق کاری و ... خود را نیز ارائه دهید.

اقامت آمریکا از طریق تولد

امکان اقامت در آمریکا از طریق تولد وجود دارد، اگر فرزند شما در خاک آمریکا به دنیا بیاید با تبعیت از قانون خاک در آمریکا نوزاد شما به طور قانونی شهروند رسمی کشور آمریکا می شود.

اقامت آمریکا از طریق سرمایه گذاری

برای اقامت در آمریکا از طریق سرمایه گذاری، چندین ویزا وجود دارد. در زیر به برخی از این ویزاها اشاره می‌کنیم:

  1. ویزای :EB-5 این ویزا برای افرادی است که تمایل دارند در آمریکا سرمایه گذاری کنند و در قبال این مبلغ اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. در این روش متقاضی حداقل 500,000 دلار در پروژه مورد نظر باید سرمایه گذاری کند.
  2. ویزای :E-2 این نوع ویزا غیرمهاجرتی است و  برای سرمایه گذارانی است که تمایل دارند در آمریکا کسب و کار راه اندازی کنند. حداقل سرمایه برای این برنامه 100.000 دلار است.
  3. ویزای :EB-3 این نوع ویزا از دیگر ویزاهای سرمایه گذاری در آمریکا است که حداقل سرمایه مورد نیاز برای آن 100.000 دلار است.

اقامت آمریکا از طریق پناهندگی

در ایالات متحده آمریکا قانون پناهندگی این چنین تعریف می شود، افرادی که به دلایل سیاسی، مذهبی یا دیگر دلایل در کشور خود مورد آزار قرار گرفته اند می توانند در این کشور پناهنده شوند. برای اخذ اقامت آمریکا از طریق پناهندگی، شما باید اثبات کنید حقوق شخصیتان در کشورتان نادیده گرفته می شود و دیگر نمی‌توانید به این کشور بازگردید.

پس از ورود به آمریکا، شما می‌توانید درخواست پناهندگی را پیگیری کنید. مراحل این فرآیند شامل مصاحبه‌ها و ارائه مدارک است که در نهایت سفارت تصمیم می‌گیرد که آیا شما باید به عنوان پناهنده وارد این کشور شوید یا خیر. در صورتی که درخواست شما تایید شود. شما برای اقامت در آمریکا درخواست می دهید و در صورت تایید نیز می‌توانید به عنوان یک پناهنده در آمریکا اقامت داشته باشید.

اقامت آمریکا از طریق لاتاری

برای شرکت در لاتاری و کسب اقامت آمریکا، شما باید مطابق با شرایط و معیارهای که این برنامه اعلام کرده، فرم درخواست خود را آنلاین پر کنید. از شروط شرکت در لاتاری این است که دارای مدرک تحصیلی معتبر و سابقه کاری باشید. در صورت برنده شدن در قرعه‌کشی لاتاری، باید تمامی مراحل مربوط به اخذ ویزا که شامل ارسال مدارک، پرداخت هزینه صدور ویزا و مصاحبه است را در سفارت آمریکا طی کنید. در نظر داشته باشید که شرکت در برنامه لاتاری هیچ‌گونه تضمینی برای دریافت ویزای آمریکا نیست.

اخذ پاسپورت آمریکا

اقامت آمریکا و اخذ پاسپورت

پس از کسب اقامت دائم در آمریکا و گذشت 5 سال از اعتبار این اقامت شما می‌توانید برای اخذ پاسپورت آمریکایی اقدام کنید. زمان دریافت پاسپورت ممکن است متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند تعداد محدودی از سفرهای قبلی، شرایط شغلی، سن، موارد شخصی و غیره بستگی دارد. لطفاً توجه داشته باشید که برای دریافت پاسپورت آمریکایی، باید ابتدا فرم DS-11 را تکمیل کرده و به همراه مدارک مورد نیاز، آن را به سازمان مربوطه ارسال کنید. سپس باید یک مصاحبه دیگر در سفارت انجام دهید و هزینه صدور پاسپورت را پرداخت کنید. پس از مصاحبه، پاسپورت شما به آدرس مورد نظرتان ارسال خواهد شد. در مجموع، زمان لازم برای دریافت پاسپورت آمریکایی ممکن است تا چند هفته طول بکشد. درست است که هدف نهایی اغلب افرادی که به دنبال اخذ اقامت آمریکا هستند، کسب پاسپورت این کشور می باشد ولی زندگی در آمریکا و اخذ پاسپورت این کشور مناسب همه افراد نیست و این کشور در کنار تمامی مزایایی که دارد، دارای یکسری معایبی نیز می باشد شما عزیزان می توانید برای اطلاع دقیق از مزایای و معایب زندگی در آمریکا روی لینک زیر کلیک کنید.

https://malekpourmie.net/مزایا-و-معایب-زندگی-در-آمریکا/

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه