کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟

کدخبر : 15568
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بارها برای رفتن به یکی از کشورهای زیبای اروپایی تصمیم گرفته اید، اما با فکر کردن به دریافت ویزا اروپا و مراحل پیچیده آن، از این تصمیم خود صرف نظر کرده اید. پس بهتر است بدانید چند کشور اروپای وجود دارد که شما برای رفتن به آن تنها به پاسپورت نیاز دارید. با ما باشید تا با این کشورها آشنا شوید.

سفر بدون ویزا

سفر به کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان یکی از موضوعاتی است که برای شهروندان ایرانی اهمیت زیادی دارد. در دهه های اخیر بسیاری از کشورها بر اساس معاملات و تفاهماتی که در حوزه دیپلمات ها آن ها صورت می گیرد، به این موضوع توجه ویژه ای می کنند. بعضی از کشورها عقیده دارند که توسعه روابط دوستانه میان کشورها باعث ترقی و تامین رفاه شهروندان می شود. 

از همین رو بسیار اتفاق می افتد که کشورهای مختلفی در جلسات خود به توافق رسیده و نتیجه این توافقات لغو رویداد است. به عبارت دیگر زمانی که دو کشور با یکدیگر به برخی توافق ها می رسند، شهروندان این دو کشور می توانند تنها با استفاده از پاسپورت و بدون دریافت ویزا با یکدیگر رفت و آمد کنند.

با یک بررسی دقت تر می توان کشورهای مقصد را در به 3 دسته کلی تقسیم کرد:

  1. کشورهایی که برای سفر و ورود به آن حتما باید ویزا آن را داشته باشید.
  2. کشورهایی که برای سفر به آن تنها به پاسپورت نیاز دارید و لزومی ندارد به دنبال گرفتن ویزا باشید.
  3. کشورهایی هم وجود دارد که برای ورود به آن ابتدا نیازی به ویزا ندارید اما به محض ورود به فرودگاه آن کشور باید یک سری فرم را پر کرده و مبلغی را به منظور دریافت ویزا پرداخت نمایید.

سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان کدامند؟ در ادامه با ما باشید تا جواب این سوال را به درستی برای شما شرح دهیم.

کشورهای بدون نیاز به ویزا

کشورهای بدون نیاز به ویزامی دانید که برای سفر به کشورهای عضو شینگن در ابتدا باید ویزای شما آماده شود تا اجازه ورود به آن ها را داشته باشید. اما خبر خوب برای همه ایران این است که شما می توانید به کشورهایی سفر نمایید که عضو شینگن نیستند و برای سفر به آن ها نیازی به دریافت ویزا ندارید. برخی از این کشورها عبارتند از:

  • روسیه: روسیه یکی از جذاب ترین و زیباترین کشورهایی اروپای شرقی است و به عنوان یکی از بهترین و ارزانترین تورهای اروپا به حساب می آید. شما می توانید با رزرو یکی از تورهای روسیه، به راحتی وارد این کشور شده و از سفر خود لذت ببرید. روسیه سرزمینی پهناور، سرسبز و شگفت انگیز دارد و مردم آن بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. معمولا افرادی که قصد سفر به کشور روسیه را دارند، در فصل تابستان به این کشور زیبا می روند.

خبر خوب این است که شما برای سفر توریستی به کشور روسیه به ارائه مدرک نیازی ندارید و می توانید تنها با ارائه پاسپورت، بلیط رفت و برگشت، دو قطعه عکس و واچر تور و هتل برای اخذ ویزای کشور اروپا اقدام نمایید.

  • بلغارستان: بلغارستان یکی دیگر از کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان به حساب می آید. یعنی شما به عنوان یک فرد ایرانی برای ورود به آن نیاز به دریافت ویزا ندارید. از بهترین تور های این کشور می توان به تور تور صوفیا و تور وارنا شاره کرد. 
  • وارنا: وارنا یکی از بهترین و زیباترین شهرهای ساحلی در کشور بلغارستان بوده که دارای جاذبه های دیدنی طبیعی زیادی است. هر گوشه و کنار این شهر پر از جاذبه های دیدنی است که هر فردی را به وجد می آورد. به طور کلی سفر به بلغارستان می تواند برای شما بسیار زیبا و به یادماندنی باشد و یک گزینه مناسب برای یک سفر خانوادگی و یا سفر های دوستانه به حساب می آید.
  • گرجستان:  شما برای سفر به کشور گرجستان نه تنها به ویزا نیاز ندارید، بلکه رفت و آمد و سفر های توریستی کاملا آزاد است. ایرانیان می توانند با خرید تور گرجستان به این کشور زیبا سفر کنند.

طبیعت زیبا و بکر کشور گرجستان این امکان را به شما می دهد که بدون دریافت ویزا، به این کشور سفر کرده و یک خاطره به یاد ماندنی برای خود رقم بزنید.

  • کرواسی: سالانه افراد زیادی از ایران و سراسر دنیا به کشور کرواسی می روند. این سفر برای ایرانیان به 2 دلیل صورت می گیرد، یکی به دلیل طبیعت بسیار زیبای این کشور است که توریست های زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند و دیگری عدم نیاز به دریافت ویزا برای آن هاست. برای سفر به این کشور باید مدارکی را نشان دهید که با اتمام دوره تورتان به کشور ایران باز می گردید.

دیگر کشورهایی که به ویزا نیاز ندارند

در این مطلب کشورهای اروپایی بدون ویزا برای ایرانیان را برای شما نام بردیم. اما کشورهای نام برده شده جزء بهترین و زیبا ترین کشورها به حساب می آیند. چند نمونه دیگر از آن ها شامل اوکراین، جمهوری ایرلند، مولداوی، جمهوری آذربایجان، رومانی و... می شود.

جمع بندی

سفر به کشورهای اروپایی آن هم بدون ویزا آرزوی تمامی ایرانیان است، اما با توجه به سخت گیری کشورهای شینگن برای ویزا شما می توانید کشورهایی انتخاب کنید که برای سفر به آن نیاز به دریافت ویزا ندارید. چند مورد از این کشورها را در بخش های قبلی برای شما نام بردیم. تمام ایرانیان می توانند با خرید توریستی به این کشورها سفر کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه