معرفی کامل ماشین لباسشویی صنعتی

معرفی کامل ماشین لباسشویی صنعتی
کدخبر : 15517
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

آیا تابحال دستگاه ماشین لباسشویی صنعتی به گوشتان خورده؟ در این مقاله تمامی زوایای این محصول را بررسی خواهیم کرد.

می دانیم که راه‌های زیادی برای شستشوی لباس‌ها وجود دارد، اما برای کتانی‌های بسیارکثیف برخی محل کارها، بهترین راه چیست: آیا پاسختان خشک‌شویی و یا شستشو با بخار است؟ در حالی که هر دو گزینه ویژگی‌های مشابه زیادی دارند، تفاوت‌های متعددی بین این گزینه‌ها برای مشاغل در برخورد با لباس‌های کثیفشان وجود دارد.

 

بیایید در ابتدا برخی تعاریف ها را بررسی کرده و برخی مزایا و امکاناتی که دستگاه های صنعتی به زندگی ما آورده اند رجوع کنیم و سپس به بررسی فنی ماشین های صنعتی بپردازیم.

  1. تجهیزات مورد استفاده

اکثر مغازه های لباسشویی معمولاً از ماشین لباسشویی هایی استفاده می کنند که ظرفیت بیشتری نسبت به مدل های خانگی دارند. از طرف دیگر، ارائه دهندگان خدمات خشکشویی، از چندین ماشین لباسشویی، خشک کن و ماشین پرس در ابعاد صنعتی استفاده می کنند که می توانند حجم عظیمی از ملحفه های کثیف را در مدت زمان کوتاهی در خود جای دهند.

  1. زمان شستشو

وابسته به اندازه و مقدار لباسشویی و همچنین اینکه آیا لباسشویی از کارکردهای سلف سرویس استفاده می کند یا خیر این زمان مشخص می شود. خشکشویی ها می توانند لباس های شما را در هر زمانی بین چند ساعت تا چند روز پردازش کنند. با این حال، ارائه‌دهندگان خدمت لباس‌شویی، برنامه زمانی مشخص و منظمی را ارائه می‌کنند تا بتوانید مقدار مناسبی از کتانی را در زمان مناسب و روز تعیین‌شده بدون تأخیرهای پرهزینه انتظار داشته باشید و این مزیت را به کمک لباسشویی صنعتی می توانند همیشه در اسرع وقت به مشتریان ارائه دهند.

  1. هزینه

وجود دستگاه های صنعتی در خشکشویی و یا محیط های مورد نظر شما این امکان را می دهد که افراد مرتبط با شما نیازی به خرید تجهیزات شستشو یا سرمایه گذاری در یک مرکز خشکشویی در محل نداشته باشند. اما به دلیل حجم بزرگتری که شما می توانید در ماشین های خود جای دهید، باعث می شود تمام سفارش ها را پذیرفته و به نیاز مشتریان پاسخ دهید.

  1. کارایی

خشک‌شویی‌ها از مشتریان می‌خواهند که برای تحویل اقلام خود به محل استقرار آن ها بروند و بیشتر اوقات، خدمات ارائه شده به همان اندازه که به نظر می رسد ساده هستند: شما لباس های خود را می آورید، آنها آنها را می شویند و آنها را برای تحویل بسته بندی می کنند. فلذا هیچ بازرسی کاملی برای آسیب یا لکه های موجود صورت نمی گیرد زیرا که دستگاه ماشین لباسشویی صنعتی آنچنان قدرتمند و تکمیل کار خود را انجام می دهد که نیازی به فکر کردن در این موضوع نیست.

  1. توانایی های دستگاه

اکثر تاسیسات لباسشویی از یک فرآیند شستشوی عمومی استفاده می کنند بنابراین با تغییرات اندک یا بدون تفاوت در نتیجه شستشوی لباس که با تجهیزات لباسشویی در خانه به دست می آید یکسان خواهد بود. تجهیزات لباسشویی در مقیاس بزرگ و صنعتی مجهز به ویژگی‌های ویژه‌ای مانند کنترل دقیق دمای آب، جریان آب کنترل شده، میزان دقیق و کامپیوتری مواد شوینده و چرخه‌های شستشوی خودکار هستند که نه تنها زمان پردازش لباس‌های فله ای را کاهش می‌دهند، بلکه به نتایج باکیفیتی دست می‌یابند که فقط می‌تواند از موارد گفته شده در بالا حاصل شود.

بزرگترین تفاوت ماشین لباسشویی صنعتی و خانگی

بزرگترین تفاوت و مزیت آشکاری که ماشین لباسشویی صنعتی نسبت به ماشین خانه شما دارند عمدتاً بر یک چیز است: کیفیت شستشو. با یک یک دستگاه صنعتی قابل اعتماد، می توانید مطمئن باشید که ملحفه های کثیف شما به صورت حرفه ای و مطابق با معتبرترین استانداردهای صنعتی شسته و آماده می شوند.

اکنون که با ویژگی ها و کاربردهای این ماشین پرمزیت آشنا شدید، زمان آن رسیده که بررسی تعریفی و فنی آن را شروع کنیم. اولین سوالی که به ذهن می آید این است که لباسشویی صنعتی چیست؟

در واحدهای صنعتی که نظافت لباس کارکنان و شستشوی رومیزی های پارچه ای به صورت روزانه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد، از دستگاهی به نام لباس شویی صنعتی استفاده می شود. ماشین لباسشویی‌های صنعتی که دارای ظرفیت و گنجایش بسیار بزرگ تر از یک ماشین لباسشوی عادی است، از جمله تجهیزات بخش لاندری یا رختشور خانه در رستوران های بزرگ، بیمارستان ها و هتل ها بوده و به گستردگی مورد استفاده قرار می گیرید. ماشین صنعتی انواع البسه و ملحفه را با سرعت زیاد در حجم بسیار بالا شسته و خشک می نماید.

مشخصات فنی ماشین لباسشویی صنعتی

7

لباسشویی صنعتی به دلیل طراحی مخزن با حجم بالا قابلیت شستشوی پتو و پرده نیز داشته که این کار با مدلهای خانگی امکان پذیر نیست و یا بسیار دشوار و زمانبر است. لباس شوی صنعتی دارای قدرت پاک کنندگی بسیار بالاتر نسبت به نمونه‌های خانگی بوده و درجه آب و حجم مواد شوینده در آن قابل تنظیم می باشد، به این ترتیب تار و پود پارچه ها صدمه نمی بیند. انواع ماشین لباسشویی‌های صنعتی با ظرفیت مخزن 20 تا 150 کیلوگرم قابل عرضه خدمت مشتریان گرامی می باشد.

انواع ماشین لباسشویی صنعتی

ماشین لباس شویی صنعتی از لحاظ عملکرد به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. ایستاده

لباسشویی ایستاده صنعتی یا مدل درب از جلو از پر استفاده ترین نوع لباسشوی صنعتی در بخش لاندری هتل ها، بیمارستان ها و خشکشویی ها بوده که عمل بارگیری مخزن از درب جلویی دیگ صورت می گیرد.

  1. خوابیده

لباسشویی خوابیده صنعتی یا پتو شور صنعتی اغلب در بیمارستان ها جهت شستشوی و ضد عفونی ملحفه و پتو مورد استفاده قرار گرفته و نحوه چرخش دیگ و بارگیری در آن به صورت افقی است.

  1. مخصوص خشکشویی

ماشین لباسشویی صنعتی ارائه شده به دلیل قابلیت استفاده در خشکشویی ها به لباسشویی صنعتی خشکشویی نیز معروف است. این دستگاه‌ها در دو حالت اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ارائه می شود که در حالت اتوماتیک تمامی مراحل شستشوی البسه به همراه سیستم خشک کن و آبگیری به صورت اتوماتیک و بدون دخالت اپراتور صورت می پذیرد.

ماشین لباسشویی صنعتی نیمه اتوماتیک

در ماشین صنعتی نیمه اتوماتیک تنها ورود آب به صورت اتوماتیک انجام می شود و تمامی مراحل شستشوی نظیر تخلیه و دور تند به صورت دستی انجام می گردد.

لباسشویی صنعتی تمام اتوماتیک

در لباسشویی صنعتی تمام اتوماتیک همه مراحل شستشو نظیر ورود و تخلیه آب به همراه دور تند تماما اتوماتیک انجام شده و دستگاه مجهز به صفحه نمایشگر و هوش مصنوعی به نام PLC است که قابلیت برنامه ریزی دارد.

ماشین لباسشویی صنعتی نیمه استیل

در طراحی ماشین لباسشوی صنعتی نیمه استیل از ترکیبی از استیل و رنگ کوره ای استفاده شده که باعث می گردد قیمت دستگاه در مقایسه با مدل تمام استیل کاهش یافته و وزن دستگاه نیز سبک تر گردد.

لباسشویی صنعتی تمام استیل

در تمام بدنه ماشین لباسشوی صنعتی تمام استیل از استنلس استیل با بدنه نگیر ضد خش استفاده شده که باعث افزایش زیبایی و دوام دستگاه در برابر شرایط سخت محیطی می گردد. لازم به ذکر است که ماشین لباسشویی با بدنه تمام استیل دارای وزن بیشتری نسبت به ماشین لباسشویی نیمه استیل می باشد که این امر سبب تفاوت قیمت نیز می شود.

اجزای اصلی ماشین لباسشویی صنعتی

  • موتور

موتور در ماشین لباسشویی صنعتی وظیفه تامین نیروی محرکه و تبدیل انرژی اکتریکی به دورانی را به عهده داشته و باعث چرخش دیگ می گردد.

  • پمپ تخلیه

پمپ تخلیه در ماشین وظیفه تخلیه آب داخل دستگاه از طریق شیلنگ مخصوص به چاه فاضلاب را دارد.

  • شیر برقی

شیر برقی وظیفه انتقال آب به ماشین لباسشویی را به عهده دارد .

  • هیدرو استات

هیدرو استات در لباسشویی وظیفه تنظیم آب مخزن را داشته و با عبور آب به حد مجاز تعیین شده، آبگیری ماشین را متوقف می نماید.

  • میکرو سوئیچ

میکروسوئیچ در لباسشویی صنعتی نقش یک قفل ایمنی را داشته تا در حین کار درب ماشین لباسشویی باز نشود.

کاربردهای ماشین صنعتی

  • بخش لاندری یا رختشوی خانه هتل ها
  • بیمارستان ها جهت شسشتوی و ضد عفونی ملحفه و پتو به صورت دائم
  • خوابگاه های دانشجویی و دانشگاه ها
  • پانسیون ها و سوئیت های اجاره ای
  • تالارهای پذیرایی
  • بخش لاندری پادگان های نظامی
  • مغازه های خشکشویی

مزایای ماشین لباسشویی صنعتی

  • استفاده از شیر تخلیه برقی برای تخلیه آب هنگام شستشوی
  • قابل ارائه در ظرفیت های 20 الی 150 کیلوگرم
  • قابلیت برنامه نویسی و سفارشی سازی عملیات شستشوی
  • قابلیت آبگیری و شستشوی 24 ساعته
  • مجهز به سیستم اتوماتیک جهت صرفه جویی در مصرف آب و مواد شوینده
  • مجهز به سنسور هوشمند خودکار شروع و اتمام کار
  • افزایش کیفیت نظافت و سرعت شستشوی
  • مجهز به دروایو اینورتر جهت کاهش توان مصرف برق
  • مجهز به فناوری شستشوی پیشرفته
  • پنل کاربری آسان و راه اندازی دستگاه تنها با یک دکمه
  • چرخه های شستشوی قابل تنظیم بر اساس نوع و الیاف پارچه
  • قابلیت شستشوی با دمای کنترل شده جهت عدم آسیب به الیاف پارچه

نحوه انتخاب ماشین لباسشویی صنعتی

برای انتخاب لباسشویی صنعتی مناسب همانند دیگر ماشین آلات نظافتی، معیارهای زیادی تاثیر گذار هستند. از جمله این عوامل عبارتند از:

  1. برند دستگاه
  2. ظرفیت مخزن
  3. سنسورها و عملکردهای شستشوی
  4. قدرت موتور دستگاه
  5. تابلوبرق و اینورترها
  6. آلیاژ بدنه

پس از صحبت در تمامی حوزه ها اکنون زمان سخن پایانی رسیده که خیال مشتریان را از بابت نحوه نصب و راه اندازی ماشین لباسشویی صنعتی نیز آسوده سازیم:

طراحی بخش لاندری یا رختشوی خانه در مراکز تجاری و صنعتی نیازمند صرف زمان و دقت زیادی می باشد. لذا تمامی عملیات نصب و راه اندازی ماشین لباس شویی صنعتی باید توسط مهندسین آموزش دیده انجام گیرد. با نصب و راه اندازی صحیح و با کیفیت ماشین لباسشوی صنعتی، عملیات شستشوی البسه به صورت موثر، قابل اطمینان و ایمن انجام خواهد شد.

به طور کلی اطمینان از کیفیت نصب بالا، موجب ایجاد اطمینان خاطر نهایی از صحت اجزا می گردد. هر دستگاه ماشین لباسشویی صنعتی دارای یک شیر ورودی آب سرد و آب گرم می باشد. در ابتدا باید شیلنگ ورود آب را به محل اتصال پشت دستگاه متصل نمایید و سپس شیلنگ تخلیه را در جای مناسب خود قرار دهید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه