گواهی ویرایش نیتیو چه کاربردی دارد؟

به هر دلیلی اگر در هر یک از بخش‌های مهمی که در مورد ارسال مقاله تعیین می‌شود، اشتباه یا خطایی رخ داده باشد، احتمال رد شدن مقاله از سوی دبیران یا داوران مجله، زیاد است. اما در این میان راهی برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد ویرایش نیتیو متون تخصصی درصد بسیار بالایی از موفقیت اثر شمارا تضمین می‌کند.

گواهی ویرایش نیتیو چه کاربردی دارد؟
کدخبر : 14931
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

اگر اهل مطالعه علمی و افزایش دانش تخصصی باشید، قطعاً در مورد مقاله و اهمیت آن در مورد ارتقای رتبه و اعتبار علمی، اطلاع دارید. وقتی تلاش می‌کنید تا سطح دانش علمی خود را افزایش دهید، دوست دارید یافته‌های خود را با دیگران هم به اشتراک بگذارید تا افراد مختلف نیز، به همان اندازه از آن بهره‌مند شوند.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای به ثبت رساندن یافته‌های جدید علمی خود استفاده کنید، تهیه و تدوین مقاله و ارسال آن به منابع معتبر و رسمی است. درصورتی‌که بخواهید محتوای علمی خود را در قالب یک مقاله برای ژورنال یا یک مجله معتبر بین‌المللی ارسال کنید، لازم است از قبل در مورد شیوه صحیح ارسال مقاله اطلاعاتی داشته باشید. به هر دلیلی اگر در هر یک از بخش‌های مهمی که در مورد ارسال مقاله تعیین می‌شود، اشتباه یا خطایی رخ داده باشد، احتمال رد شدن مقاله از سوی دبیران یا داوران مجله، زیاد است. اما در این میان راهی برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد ویرایش نیتیو متون تخصصی درصد بسیار بالایی از موفقیت اثر شمارا تضمین می‌کند.

انواع مختلف ویراستاری مقاله

بعد از تهیه متن اصلی مقاله، یکی از مراحلی که کمک می‌کند تا به ساختار مورد تأیید داوران مجله برسید، ویراستاری مقاله است. ویراستاری مقاله شامل بررسی متون نوشته یا ترجمه‌شده ازلحاظ فنی، علمی و ساختاری می‌شود که در ادامه به توصیف هر یک می‌پردازیم.

ویرایش فنی

تصور کنید فردی که ادعا می‌کند یک محتوای بسیار معتبر علمی تهیه‌کرده است، از شما می‌خواهد تا سند علمی‌اش را مطالعه کنید. متن نوشته را که روبروی خود قرار می‌دهید، به غلط‌های املایی و تایپی برمی‌خورید. به‌علاوه در قسمت‌هایی از نوشته هم ممکن است دچار ابهام در درک درست مطلب شوید. همین کافی است تا از اعتبار نویسنده و متنی که تهیه‌کرده است، کاسته شود. بنابراین حتی اگر به بهترین و جدیدترین اطلاعات دست‌یافتید، لازم است متن شما ازنظر نگارشی، غلط‌های املایی، جایگذاری درست نشانه‌های نگارشی و ... بررسی و ویرایش شود. اگر بخواهید در همه بخش‌های مقاله، مروری داشته باشید، ممکن است به‌عنوان نویسنده مقاله، متوجه ایراد و اشکال خاصی در نوشته خود نشوید. به همین دلیل لازم است از فردی که تخصص ویراستاری مقاله را دارد، بخواهید تا به بهترین شکل این کار مهم را برای شما انجام دهد.

ویرایش علمی و محتوایی

این نکته خیلی مهم است که متن مقاله ازنظر علمی هیچ‌گونه ابهامی برای خواننده نداشته باشد. به بیانی دیگر، بهتر است نحوه قرار گرفتن کلمه‌های مختلف کنار هم، به‌قدری ماهرانه باشد که هم ازنظر ادبی و علمی صریح، بسیار ساده، روان و قابل‌درک تعریف شود. اینجاست که نقش ویرایش علمی مقاله مشخص می‌شود. شاید چون نویسنده مقاله هستید، با این تصور که کسی که مقاله را می‌خواند از دانش کافی برخوردار است، بدون محدودیت از عبارت‌ها و اصطلاحات خیلی خاص ویژه همان رشته و موضوع مقاله استفاده کنید. درصورتی‌که این مسئله، ممکن است باعث دور شدن مخاطب از مفاهیم مقاله شود. چیزی که در این نوع ویرایش حائز اهمیت است صحت‌وسقم یا به عبارتی استناد صحیح مطالب است به همین دلیل نیاز است تا یک نفر که مسلط به موضوع و تحصیل‌کرده در رشته مربوط به محتوای مقاله است، کار ویرایش علمی مقاله را به عهده بگیرد.

ویرایش ساختاری

محتوایی که ارائه می‌شود، باید خوانا، رسا و روان باشد. به‌طوری‌که همه افرادی که متن را مطالعه می‌کنند، به یک مفهوم و درک مشترک از مقاله برسند. ویرایش محتوایی مقاله به همین مسئله می‌پردازد. در حقیقت، بررسی کلی مقاله ازنظر ادبیات نوشته‌شده و قرار دادن جمله‌ها، عبارت‌ها یا کلمه‌های مناسب‌تر و بهتر بدون از دست رفتن مفهوم اصلی متن است.

ویرایش نیتیو چیست؟

معمولاً هدف از ویراستاری مقاله، تصحیح و ویرایش تمام بخش‌های آن ازجمله قواعد ادبی، نگارشی، دستوری، محتوایی و ... است. به‌طوری‌که درنهایت به متنی درست ازلحاظ ساختار و خوانایی محتوا برسیم. ویرایش نیتیو هم کمک می‌کند تا محتوای متنی ارائه‌شده، برای داوران بین‌المللی،روان‌تر و قابل‌درک‌تر باشد. از آنجایی انگلیسی‌زبانی معیار در ژورنال‌های بین‌المللی به شمار می‌رود، نویسندگان معمولاً انگلیسی را، به‌عنوان زبانی قابل‌قبول برای نوشتن مقاله انتخاب می‌کنند و محتوای انگلیسی، تنها در صورتی بهتر درک می‌شود که دقیقاً از زبان یک فرد بومی و محلی انگلیسی‌زبان نوشته شود. ویرایش نیتیو نیز به همین موضوع اشاره می‌کند. Native در لغت، مفهوم بومی و محلی را منتقل می‌کند. ویرایش نیتیو مقاله باید توسط یک ویراستار نیتیو و مورد تأیید داوران مجله یا ژورنال خارجی، ترجمه و ویرایش شود. پس ویرایش نیتیو، یعنی انجام پروسه ویراستاری مقاله توسط یک فرد مسلط به زبان انگلیسی و بومی.

ویراستار نیتیو چه کسی است؟

به فردی که زبان مادری او انگلیسی یا یکی از زبان‌های رسمی باشد ، فرد نیتیو گفته می‌شود. ویراستار نیتیو بایستی دارای ویژگی‌های برجسته‌ای باشد ازجمله: تحصیلات دانشگاهی ویراستار مطابق حوزه تخصصی متن باشد، بعد از اتمام کار گواهی نیتیو ارائه دهد، مهارت بالایی درزمینۀ ویراستاری داشته باشد.

گواهی ویرایش نیتیو

اما موضوع مهم دیگری که در تأیید مقاله علمی اهمیت بسیار زیادی دارد، این است که در شرایطی لازم است به داوران و سردبیران مجله یا ژورنال‌های خارجی ثابت کنید که مقاله شما، مرحله ویرایش نیتیو را با دقت و به‌درستی گذرانده است. در چنین شرایطی یک ویراستار نیتیو که مورد تأیید این مجله‌ها است، همراه با فایل ویرایش شده مقاله، سندی امضاشده بانام و مشخصات خودش، به نویسنده مقاله تحویل می‌دهد که گواهی ویرایش نیتیو یا Native Editing Certificate نام دارد. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد گواهی ویرایش نیتیو داشته باشید، لازم است بدانید که این گواهی شامل، اطلاعات کامل نویسنده یا نویسندگان مقاله، مشخصات دقیق موسسه یا شرکتی که خدمات ویراستاری نیتیو را ارائه می‌کند، عنوان دقیق مقاله و تعداد کلماتش، تاریخ دقیقی که این گواهی صادر شد، سندی که یک شناسه منحصربه‌فرد باقابلیت استعلام دارد و همین‌طور متنی که نشان می‌دهد یک ویراستار معتبر و نیتیو از سوی موسسه یا شرکت مورد تأیید، کار ویرایش نیتیو را انجام داده است، می‌شود.

کاربردهای گواهی ویرایش نیتیو

  • ازآنجایی‌که رقابت بین پژوهشگران و محققان بسیار زیاد شده است، بسیاری از مجله‌ها و ژورنال‌های علمی، یکی از گزینه‌های مهم برای بررسی اولیه مقاله را ارائه گواهی ویرایش نیتیو همراه با فایل اصلی مقاله می‌دانند، به همین دلیل ویرایش نیتیو و ارائه سندی که نشان دهد، به‌صورت تخصصی کار ویراستاری نیتیو مقاله انجام‌شده است، ضمن احترام به خواست داوران مجله، موجب تضمین عدم خطا و ایراد نگارشی، ادبی، محتوایی و دستوری در مقاله می‌شود. در حقیقت، گواهی ویرایش نیتیو نشان می‌دهد که کیفیت مقاله، از درجه مطلوبی برخوردار است.

  • مورد مهم دیگر که با ارائه گواهی ویرایش نیتیو، به دست می‌آورید، این است که مقاله شما سریع‌تر به مرحله بررسی و داوری می‌رود. درصورتی‌که موردپذیرش داوران قرار گیرد، به موفقیت بزرگی خواهید رسید. درواقع، هدف اصلی شما از ارائه مقاله، سریع‌تر محقق می‌شود. درواقع در این مرحله، گزینه‌ای که برای داور مقاله مهم می‌شود، محتوای اصلی و علمی مقاله است. یعنی خیالش از بابت ساختار، نوع نگارش و بخش فنی مقاله راحت می‌شود.

  • وقتی ویرایش نیتیو مقاله خود را به دست افراد متخصص و حرفه‌ای می‌سپارید، تنها دغدغه شما باید به موضوع علمی موردنظر و یافته‌های جدید و نوآورانه آن معطوف شود. بنابراین گواهی ویرایش نیتیو و ارائه آن به مجله یا ژورنال خارجی، نشان می‌دهد که علاوه بر محتوای اصلی مقاله به مسائل مربوط به نگارش و ویراش آن‌هم توجه ویژه‌ای داشتید.

  • همه مواردی که بیان شد، مشخص می‌کند که Native Editing Certificate، گام مهمی برای عبور از مرحله اولیه داوری و بررسی مقاله از سوی داوران خارجی است. طوری که اگر بهترین مقاله علمی را هم ارائه کنید اما ازنظر نگارشی، فنی، محتوایی و قالب مقاله ایراد و اشکال زیادی وجود داشته باشد، با انجام ویرایش نیتیو پژوهش‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی شما، بی‌اثر نمی‌ماند و بخش زیادی از موفقیت آن تضمین می‌شود.

گواهی ویرایش نیتیو مقاله خود را از شبکه مترجمین اشراق بخواهید

با توجه به اینکه به اهمیت زیاد گواهی ویرایش نیتیو در ارائه مقاله به مجله‌های بین‌المللی پی بردید، ممکن است بخواهید تا در مورد موسسه معتبر و شرکتی که این خدمات را به‌خوبی ارائه می‌کند، اطلاعات کامل‌تری به دست آورید. بنابراین برای افزایش آگاهی شما، اعلام می‌داریم که شبکه مترجمین اشراق، درزمینهٔ ارائه خدمات متنوع ترجمه، ویراستاری و ویرایش نیتیو، به‌عنوان یک مرجع و منبع بسیار معتبر و قابل‌اطمینان در داخل کشور است. به همین دلیل درصورتی‌که مقاله‌ای دارید و می‌خواهید کار ویراستاری مقاله را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید و در ادامه آن، یک گواهی ویرایش نیتیو رسمی و معتبر دریافت کنید، توصیه می‌شود همه این خدمات تخصصی را به مترجمین و ویراستاران متخصص، باتجربه و حرفه‌ای در شبکه مترجمین اشراق بسپارید.

شبکه مترجمین اشراق، با همکاری شرکت‌های معتبر خارجی و ویراستاران نیتیو، اقدام به ارائه خدماتی مثل گواهی ویرایش نیتیو می‌کند. پس اگر سفارش ویرایش نیتیو مقاله و همین‌طور درخواست دریافت گواهی ویرایش نیتیو برای مقاله خوددارید، کافی است آن را در بخش ویراستاری نیتیو مقاله، ثبت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با بهترین کیفیت و تضمین ترجمه و ویرایش، در اختیار شما قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه