اهمیت داشتن و خرید یک کفش ایمنی مناسب

اهمیت داشتن و خرید یک کفش ایمنی مناسب
کدخبر : 10463
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

 

اغلب افراد درباره عمر مفید کفش‌ها سوال‌هایی دارند. تاریخ و زمان خاص و مشخصی برای جایگزینی کفش ایمنی وجود ندارد. تاریخ انقضا کفش ایمنی به ماهیت کار و روش نگهداری آن بستگی دارد. به دلایل گوناگون نمی‌توان برای کفش تاریخ انقضاء تعیین کرد. اما جهت راهنمایی میتوان گفت، باید 5 سال تا 8 سال از تاریخ تولید را به عنوان تاریخ انقضاء برای کفش در نظر گرفت. قبل از فرسایش کفش باید آن را از نظر آسیب دیدگی بررسی کرد. در صورت مشاهده آسیب کفش باید تعویض گردد. پیشنهاد می‌شود هر 6 ماه کفش را بررسی کنید. این بررسی، شما را از میزان کارکرد و فرسایش کفش مطلع می‌سازد.

عوامل موثر در افزایش طول عمر کفش ایمنی

  • جهت افزایش طول عمر کفش ایمنی خود، حتما آن را فقط در محل کار استفاده نمایید و بعد از کار حتما کفش را تعویض کنید.
  • بعد از کار گرد و غبار را از روی کفش پاک کنید.
  • همیشه کفش‌هایتان را با دمای محیط و در هوای آزاد خشک نگه دارید.
  • برای خشک کردن کفش‌هایتان از نور خورشید استفاده نکنید. این کار باعث پوسیدگی در همه سطح کفش میشود و شکل و قالب کفش را میگیرد.

پرکاربردترین کفش ایمنی کار، یک زهی فولادی در جلو کفش دارد. این قابلیت از آسیب دیدن پاها و خطر قطع احتمالی انگشتان هنگام کار جلوگیری میکند. کفه کفش را از یک ماده قابل انعطاف مثل پلی اورتان میسازند. با توجه به نوع شغل، قسمت پنجه کفش را از جنس چرم (عایق برق) و یا از PVC که (عایق شیمیایی) است می‌سازند. این کفش‌ها از مقاومت بالایی برخوردارند و در برخی از نقاط کفش چندین لایه وجود دارد که حفاظت پا را تضمین میکند.

تضمین ایمنی بدن با خرید لباس ایمنی مناسب

مدت هاست استفاده از لباس کار مناسب به عنوان یکی از بهترین راه هایی که به وسیله آن می توان ایمنی و حفاظت در محیط کار را ارتقا داد، مطرح شده است. با این حال، با وجود چنین اظهاراتی، هنوز شرکت ها و افراد زیادی وجود دارند که اهمیت چنین چیزی را دست کم می گیرند. از نظر برخی استفاده از لباس کار ضروری است، در حالی که برخی دیگر اطمینان یافتن از اینکه لباس کار از سر تا پا محافظت لازم را انجام می‌دهند اما بسیار زمان‌بر و پر زحمت است.

قبل از هر چیز، توجه به این نکته مهم است قوانین و مقررات متعددی در مورد چگونگی ارتقای ایمنی در محل کار توسط سایت‌های ساختمانی وضع شده است. این به این معنی است که استفاده از لباس های ایمنی و کار که بر اساس خطراتی که ارزیابی می شود طراحی شده اند، ضروری است. اگر شرکت نتواند کارکنان را وادار به پوشیدن لباس مناسب کند، آنها در معرض خطر قانونی برای چنین اقدامی قرار خواهند گرفت زیرا این کار باعث سهل انگاری مدیریت می شود.

به طور کلی، لباس کار مناسب مهم است زیرا ایمنی اعضای تیم را ارتقا می دهد و خطرات آشکار را کاهش می دهد. در حالی که ممکن است کنترل‌های اداری و مهندسی وجود داشته باشد که خطرات را کاهش دهد، ممکن است ناکافی باشند، به همین دلیل پوشیدن لباس کار بسیار مهم است.

آیا میدانید کدام لباس کار یکسره مناسب کدام مشاغل است؟ طراحی انواع لباس کار برای مشاغل مختلف اهداف مختلفی دارد. از این رو در دوخت لباس کار یکسره برای مشاغل مختلف به مطابقت کاربرد و اهداف پوشیدن آن لباس توجه ویژه‌ای میشود. هدف از پوشیدن لباس کار یکسره در دو مورد خلاصه میشود:

  • حفاظت از شخص در برابر خطرات احتمالی در محیط‌های شغلی
  • ایجاد تبعیض و جدا کردن افراد عادی از افراد متخصص در محیط کار

یک لباس کار سرهمی مناسب زمانی میتواند از شخص در برابر انواع خطرات محافظت کند جنس پارچه‌اش و نوع دوخت آن با کاربردش تناسب داشته باشد. به عبارتی لباس کار سرهمی نجاری نمیتواند در مشاغلی مانند جوشکاری به طور کارآمد از شخص محافظت کند. در برخی از مشاغل ممکن است لباس کار به کلاه و یا دستکش ایمنی نیز مجهز باشد. اما در مقابل امکان دارد در برخی از مشاغل پوشیدن دستکش دست و پا گیر باشد!

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه