
زیادهروی ایرانی ها در مصرف این ویتامین | چرا به مصرف خودسرانه ویتامین ها علاقه دارید؟
پروانه بندپی: آمارها میگویند بیش از ۸۰ درصد ایرانیها کمبود ویتامین دی دارند و باید این ویتامین را مصرف کنند تا دچار عارضهها و بیماریهای ناشی از کمبود آن مثل پوکی استخوان، درد و ضعف ماهیچهها، عفونتهای مکرر، مشکلات گوارشی مثل یبوست، ریزش مو، احساس افسردگی و … نشوند. اما این دلیل نمیشود که ما خودسرانه و با هر دوزی که خودمان تشخیص میدهیم، این ویتامین را مصرف کنیم. خیلی از مردم تصور میکنند که ویتامینها چون دارو محسوب نمیشوند، هیچ گونه خطری هم ندارند و اگر هم بیش از حد نیاز مصرف کنند، بدنشان آنها را دفع میکند اما موضوع این است تعدادی از ویتامینها نه تنها...
