حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان 1401

آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان | بازنشستگان پولدار شدند

علی اکبرعیوضی، عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران با اشاره به اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی براساس مصوبه کمیسیون تطبیق قوانین به دولت نامه ای نوشت و مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان را خلاف قانون اعلام کرد، در این نامه به ماده ۹۶ قانون سازمان تأمین اجتماعی اشاره شده است که براساس آن سازمان مکلف است براساس بالا رفتن هزینه های زندگی بر همان اساس نیز حقوق مستمری بازنشستگان را افزایش دهد.

آغاز واریز معوقات حقوق بازنشستگان | بازنشستگان پولدار شدند
کدخبر : 9454
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 ​​حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

حقوق بازنشستگان

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران گفت: دولت یک هفته وقت دارد مصوبه خود را اصلاح و مصوبه شورای عالی کار را به تأمین اجتماعی ابلاغ کند، اگر دولت این مصوبه را ابلاغ نکند، براساس قانون ملغی می شود.

وی افزود: پیشنهاد هیئت امناء و هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی نیز براساس همین ماده ۹۶ بوده و دولت یک هفته وقت دارد مصوبه خود را اصلاح و مصوبه شورای عالی کار را به تأمین اجتماعی ابلاغ کند، اگر دولت این مصوبه را ابلاغ نکند، مصوبه براساس قانون ملغی می شود و همان مصوبه شورای عالی کار، قطعی و لازم الاجرا می‌شود.

عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران ادامه داد: دولت نمی تواند این مصوبه را رد کند چرا که نظر مجلس همانند نظر شورای عالی کار است که مصوبه قانونی بوده و نباید رد می‌شد.

او  یادآور شد: شورای عالی کار براساس تورم و بالا رفتن هزینه های زندگی این درصد را در نظر گرفته بود و ماده ۹۶ نیز مکلف کرده که براساس افزایش هزینه های زندگی این۳۸ درصد به حقوق مستمری بگیران بازنشسته  افزوده شود.

عیوضی تأکید کرد: در صورت افزایش حقوق بازنشستگان، از مردادماه این میزان افزایش خواهد یافت و مابه التفاوت آن از فروردین ماه نیز پرداخت شود.

حقوق بازنشستگان

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازیِ حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید؛ همچنین ضروری است دولت هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱ و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

وی درگذشت جمعی از هموطنان در سیل شهرستان استهبان و نی ریز را به خانواده‌های داغدار ایشان و تمامی مردم شریف استان فارس تسلیت و تعزیت گفت و افزود: ضروری است تمامی امکانات دستگاه‌های اجراییِ امدادی با سرعت هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات آسیب‌دیدگان و مصدومان این حادثه به کار گرفته شود و همچنین اقدامات لازم برای جبران خسارات وارده، به انجام رسد.

مأموریت قالیباف به کمیسیون درخصوص سیل استهبان/ تعیین تکلیف وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی 

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با قید فوریت و با بررسی میدانی، گزارش دقیقی از علل وقوع حادثه، با تاکید بر شناسایی قصورات احتمالی دستگاه‌های مسئول به نمایندگان مجلس ارائه کند.

قالیباف یادآور شد: همچنین فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان را گرامی می‌دارم؛ مجلس یازدهم از زمان آغاز به کار، رسیدگی به مطالبات بازنشستگان را در چارچوب وظایف و اختیارات خود در دستور کار قرار داده است، از مهم‌ترین اقدامات مجلس در راستای پاسخ به مطالبات به حق بخشی از بازنشستگان عزیز و ارجمند، تعیین تکلیف وضعیتِ همسان‌سازیِ حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی بود که با پیگیری‌های ویژه مجلس پس از سال‌ها به نتیجه رسید؛ همچنین در بودجه ۱۴۰۱ نیز، قریب به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار همسان‌سازی و متناسب‌سازیِ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به اهتمام ویژه دولت در پیگیری مطالبات بازنشستگان و با توجه به نظر هیات تطبیق مجلس در مورد تعیین حداقل مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان در سال ۱۴۰۱» با قانون، ضروری است دولت محترم هر چه سریعتر نسبت به رفع ایراد قانونی و اتخاذ تصمیم لازم برای رفع دغدغه‌های بازنشستگان محترم مبادرت ورزد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه