همایون شجریان | حواشی بازیگران

عکس عاشقانه سحر دولت شاهی از همایون شجریان | غوغای همایون شجریان در اینستاگرام

سحر دولتشاهی با انتشار عکس جدیدی از همسرش همایون شجریان جنجال تازه ای به پا کرد.

عکس عاشقانه سحر دولت شاهی از همایون شجریان | غوغای همایون شجریان در اینستاگرام
کدخبر : 8827
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

همایون شجریان پسر استاد محمدرضا شجریان است. مهمترین شایعه ای که برای همایون شجریان بوجود آمده بود ازدواج همایون شجریان با سحر دولتشاهی است. سبک هنری همایون شجریان موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی است. در ادامه به حاشیه زندگی همایون شجریان می پردازیم.

همایون شجریان

بیوگرافی همایون شجریان

همایون شجریان پسر استاد محمدرضا شجریان هم مانند پدرش یکی از خوانندگان سرشناس ایرانی به شمار می رود که آهنگ های بسیار خاطره انگیزی هم دارد. این هنرمند بزرگ در تاریخ ۳۱ اردیبهشت سال ۱۳۵۴ در تهران به دنیا آمده و اصالتا مشهدی است.

سبک هنری همایون شجریان موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی تلفیقی است. او آهنگساز و نوازنده تنبک و کمانچه است.

همایون شجریان در زدن سازهای تنبک و کمانچه مهارت دارد. وی از سال ۱۳۷۰ تا کنون به شکل حرفه ای در عرصه هنر کشورمان می درخشد. این هنرمند جوان و معروف کشورمان با نشر دل آواز همکاری دارد و آثار خود را منتشر می کند.

همایون شجریان دارای طرفداران زیادی است چرا که او دارای صدای خوبی است و زیر نظر اساتید بزرگی هم اموزش دیده است. از جمله این اساتید می توان به محمدرضا شجریان، حمیدرضا نوربخش، جمشید محبی، اردشیر کامکار و ناصر فرهنگ فر اشاره کرد.

همایون شجریان خواننده مشهور ایرانی فارغ التحصیل کنسرواتوار موسیقی تهران است.

همایون دارای سه خواهر تنی است. نام خواهر همایون شجریان  مژگان، راحله، افسانه است. مژگان مانند پدر و برادرش در عرصه آواز فعالیت دارد. این را هم باید بدانید که وی دارای یک برادر ناتنی است. نام برادر همایون شجریان رایان است. احتمالا می دانید که محمدرضا شجریان برای بار دوم در سال ۱۳۷۳ ازدواج کرد. نام همسر دوم محمدرضا شجریان کتایون خوانساری و رایان پسر او است که در ونکوور در سال ۱۳۷۶ به دنیا آمده است. گفتنی است که همایون فرزند دوم خسرو آواز ایران است.

تقریبا بنا به نام و آوازه این خواننده جوان و سنتی کشورمان، همه دو نام همایون شجریان و گیتا خوانساری را به عنوان زن و شوهر در ذهن خود دارند. به این ترتیب تقریبا همه می دانند که نام همسر همایون شجریان، گیتا خوانساری است. همایون در سال ۱۳۷۴ با گیتا خوانساری ازدواج کرده است و دوازده سال بعداز ازدواج اش، دخترش هم به دنیا آمد. نام دختر همایون شجریان، یاسمین شجریان است.

سحر دولتشاهی  و همایون شجریان در تئاتر سی با هم همکاری داشتند و همین همکاری آنها هم باعث شد تا خبر ازدواج این دو هنرمند در فضای مجازی منتشر شود. این در حالی است که خبر رسمی از طلاق همایون شجریان و همسرش منتشر نشده بود و در ضمن هم همایون و هم سحر هیچکدام این خبر را نه تایید کردند و نه تکذیب. ما هم در این مقاله از پارسی نو در همین حد این خبر را منتشر کرده ایم و آن را مورد تایید یا تکذیب قرار نمی دهیم!

همانطور که گفتیم وی فرزند محمدرضا شجریان است و در خانواده ای ذاتا هنرمند به دنیا آمده و پرورش یافته است. به این ترتیب علاقه به موسیقی و ریتم در همان دوران کودکی در وی نمایان بود. این علاقه و استعداد در او باعث شد تا پدرش تشخیص دهد که می بایست نزد اساتید خبره برود. همایون نزد استاد ناصر فرهنگ ‌فر رفت و به یادگری تکنیک و شناخت ریتم که اساس موسیقی به شمار می رود، پرداخت. همایون شجریان سپس به نزد استاد جمشید محبی رفت و چند سالی در محضر ایشان هم شاگردی کرده است.

همایون شجریان

همایون از زمانی که ۱۰ ساله بود است به همراه خواهرانش نزد پدر آواز خواندن را شروع کرد و زمانی که به سن بلوغ رسید به صورت روزانه تکنیک خواندن آواز و صداسازی را به شکل فشرده یاد گرفت. در همان زمان به هنرستان موسیقی رفت و یاد گرفتن کمانچه را به عنوان ساز تخصصی خود برگزید. علاقه همایون به نواختن کمانچه در حدی بود که در خارج از هنرستان به ادامه فراگیری آن نزد اساتید صاحب نامی چون اردشیر کامکار  پرداخت. وی آشنایی با نواختن تار و سنتور به صورت گوشی پرداخت.

همایون آغاز فعالیت هایش را با همراهی پدرش گام برداشت. وی از سال ۱۳۷۰ به ‌همراه پدر هنرمندش بوده است و با نواختن تنبک در کنسرت ‌های آمریکا، اروپا و ایران محمدرضا شجریان را همراهی کرد و از ۱۳۷۸ به بعد در صحنه کنسرت ‌ها هم خوانی با پدر را تجربه کرد. اولین اثر هنری همایون که با پدرش همراه بوده است یاد ایام نام دارد که در آن اثر همایون شجریان تنبک نوازی را عهده دار بوده است.

همایون شجریان از جمله هنرمندانی است که کنسرت ‌های بسیاری را با بزرگان موسیقی به اجرا گذاشته است و آثار زیاد و با ارزشی را به همراه آنان در ایران و جهان اجرا کرده است. از جمله این اثار فاخر می توان به آلبوم کنسرت ‌های «بی تو بسر نمی ‌شود» و «فریاد» اشاره کرد. گفتنی است که هر دوی این اثر موفق شدند تا در سال ‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ نامزد دریافت جایزه گرمی شوند.

همایون شجریان کار آهنگسازی برای سایر خوانندگان نیز انجام داده است و تجربه این گونه فعالیتها در قالب آهنگساز را در کارنامه هنری خود دارد؛ در این حوزه هنری آهنگسازی تصنیف «دل سِتان» با مطلع «ای کاروان آهسته ران» را برای «علیرضا افتخاری» در آلبوم «قصه شمع» بر عهده داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه