نهضت ملی مسکن | ثبت نام نهضت ملی مسکن

خبر مهم درباره نهضت ملی مسکن | آخرین جزییات از ساخت نهضت ملی مسکن

«محمد آئینی» در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده، اظهار داشت: شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه حمایت از نوسازی و تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در پروژه‌های مرتبط با شرکت بازآفرینی شهری به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴۵ هزار واحد را در دست ساخت دارد.

خبر مهم درباره نهضت ملی مسکن | آخرین جزییات از ساخت نهضت ملی مسکن
کدخبر : 6970
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

نهضت ملی مسکن

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرای شرکت بازآفرینی شهری در محلات هدف ۵۰ درصد است.

«محمد آئینی» در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و نوسازی سالانه ۱۵۰ هزار واحد در بافت فرسوده، اظهار داشت: شرکت بازآفرینی شهری ایران در حوزه حمایت از نوسازی و تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری در پروژه‌های مرتبط با شرکت بازآفرینی شهری به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۴۵ هزار واحد را در دست ساخت دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال نوسازی، گفت: بیش از ۲۰ هزار واحد پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد، ۵ هزار واحد پیشرفت فیزیکی بین ۶۰ تا ۹۰ درصد، یک‌هزار و ۵۰۰ واحد پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۴۰ درصد، و ۱۵ هزار واحد بین ۱۰ تا ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: در مجموع میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرای بازآفرینی شهری در محلات هدف ۵۰ درصد است.

آئینی با تاکید بر اینکه در دو ماه اخیر نوسازی محلات هدف بازآفرینی شهری روند رو به رشد و مناسبی داشته است توضیح داد: از ۱۵ اسفند تاکنون که سامانه و اعتبارات جدید برای نوسازی محلات هدف فراهم شده تاکنون بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد به بانک معرفی شده است و بر اساس گزارشی که از بانک اعلام شده بیش از ۱۱ هزار واحد هم‌اکنون در شعب بانک‌ها در سراسر کشور در حال انعقاد قرارداد هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی پیش تر به ایرنا گفته بود در ۲ هزار و ۴۰۰ نقطه عملیات تخریب و نوسازی بافت فرسوده درحال انجام است و پیش بینی کرده بود افزایش عرضه آپارتمان نوساز در بافت فرسوده که بخشی از سند تحول دولت مردمی است، قیمت مسکن را به مرحله ثبات و کاهش می‌رساند.

نهضت ملی مسکن

۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر و روستا باید توسط بنیاد مسکن ساخته شود که تاکنون ساخت ۸۰ هزار واحد اجرایی شده است.

اکبر نیکزاد گفت: بنیاد مسکن باید سالیانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب ساخت یک میلیون واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار دهد که از این تعداد، ساخت ۸۰ هزار واحد مسکونی را آغاز کرده و از اردیبهشت ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری با تأمین اراضی آغاز می‌شود.

به گفته رئیس بنیاد مسکن طبق دستور رئیس جمهور مبنی بر افزایش سرعت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، جلسات مختلفی با مدیران شهرها برگزار کرده‌ایم و هم اکنون  قیمت ساخت هر متر مربع واحد نهضت ملی مسکن حدود ۴ میلیون تومان  تمام می‌شود.

ساخت یک میلیون واحد مسکونی از سال گذشته در قالب جهش تولید مسکن کلید خورده و بنیاد مسکن هم ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی را در قالب مسکن شهری و روستایی آغاز کرده است.

فخاری، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: اراضی لازم برای احداث بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.

علیرضا فخاری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به ارایه توضیحاتی پرداخت.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در اجرای طرح نهضت ملی مسکن که شامل طرح ملی مسکن و همچنین قانون جهش تولید است تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد زمین تامین شده است. همچنین حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نیز در دستور کار است که عمدتا در شورای برنامه‌ریزی استان هم از طریق الحاق و تعیین کاربری‌های جدید محقق می‌شود که مجموعا می‌تواند ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را پوشش بدهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برنامه‌ریزی شده تا در آینده نزدیک تامین زمین به سقف کل نیازمندی‌های ۴ میلیون واحد مسکونی برسد.

فخاری در خصوص وضعیت استان‌ها برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: در تلاش هستیم تا تمامی اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن محقق شود.

به گفته وی، مطالعات اولیه روی اراضی طرح نهضت ملی مسکن انجام شده تا قابلیت‌های لازم برای بارگذاری را داشته باشد.

وی تصریح کرد: سازمان ملی زمین و مسکن باید اطمینان حاصل کند که زمینی که انتخاب می‌شود قابلیت لازم را برای ساخت و امکانات لازم برای ارایه خدمات سرانه‌ها را داشته باشد. همچنین در وضعیت زمین‌شناختی در موقعیتی باشد که بارگذاری روی آن امکانپذیر بوده و به لحاظ دسترسی مردم به خدمات عمومی امکانات کافی را داشته باشد.

فخاری گفت: مطابق با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در تلاش هستیم تا اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین شود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه