حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان

جزئیات طرح جدید وزارت اقتصاد برای افزایش حقوق بازنشستگان

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد از طرح جدید این وزارتخانه برای افزایش حقوق بازنشستگان با معرفی محصولات جدید بیمه‌ای خبر داد.

جزئیات طرح جدید وزارت اقتصاد برای افزایش حقوق بازنشستگان
کدخبر : 3889
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در جلسه‌ بین مدیران صنعت بیمه و وزیر اقتصاد، رئیس‌کل بیمه مرکزی از ورود صنعت بیمه به عصر طلایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با ادامه روند جذب دارایی‌های خرد مردم به‌خصوص در رشته‌های بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری در بازارهای بزرگ، می‌توان منابع جمع‌آوری شده را با شیوه‌های صحیح سرمایه‌گذاری صرف تورم‌زدایی و افزایش توان اقتصادی کشور کرد.

در واکنش به این اظهارنظر سکاندار بیمه مرکزی، وزیر اقتصاد اعلام کرد: یکی از همین موارد، مسئله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه‌ای جدید است که مقرر شد رئیس‌کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند. به‌نظر می‌رسد الگوی مدنظر بیمه مرکزی، اختصاص بخشی از سرمایه‌های خرد مردم و سوق دادن آن به سمت خرید بیمه‌های زندگی و سرمایه‌گذاری و ایجاد یک بازار رقابتی بین بیمه‌های تجاری با بیمه‌های اجتماعی است؛ به‌ویژه اینکه صندوق‌های بازنشستگی کشور با بحران پرداخت مطالبات و مستمری بازنشستگان مواجه هستند.

انتظار می‌رود درصورت موافقت دولت و مجلس، شهروندان و بیمه‌گذاران حق انتخاب خواهند داشت که حق بیمه خود را در صندوق‌های بازنشستگی سرمایه‌گذاری کنند یا آن را در اختیار بیمه‌های تجاری قرار دهند تا هنگام بازنشستگی از سود ناشی از سرمایه‌گذاری خود بهره‌مند شوند.

حقوق بازنشستگان

سید احسان خاندوزی در جلسه  خود با رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و مدیران عامل بزرگ ترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور در محل وزارت اقتصاد، با بیان اینکه در این نشست، نکات بسیار خوبی در هفت محور در زمینه صنعت بیمه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: این محورها و به واقع، توقعات دولت برای ایجاد تحول در صنعت بیمه، متکی بر سند تحول دولت سیزدهم است.

وزیر اقتصاد یکی از محورهای مورد نظر را حرکت به سمت نظارت برخط بیمه مرکزی بر شرکت‌های بیمه‌ای عنوان کرد که به گفته وی در حال حاضر خیلی با شرایط مطلوب در این خصوص فاصله داریم.

وی با بیان اینکه گزارش‌های نظارتی بیمه مرکزی در حال حاضر، گزارش‌هایی با فاصله زمانی و در بعضی مواقع با دقت کم است، گفت: رئیس کل بیمه مرکزی پذیرفت که به سرعت در مورد برخط شدن نظارت های این نهاد ناظر، تدبیری بیاندیشد.

خاندوزی حمایت از تولید کنندگان را از جمله دیگر محورهای نشست خود با مدیران شرکت‌های بیمه‌ای بزرگ بیان و تصریح کرد: با شرایط فعلی اقتصاد ایران، نیازمند محصولات بیمه ای هستیم که شرکت های صنعتی، تولید کنندگان و صادر کنندگان بتوانند ریسک های خود را از طریق بیمه، تا حد زیادی پوشش بدهند و این در حالی است که در این زمینه اتفاقات چندان مثبتی تاکنون رخ نداده است.

همشهری 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه