بازی مرکب در مسیر جنگ با سرمایه داری

سریال بازی مرکب با موضوع نابرابری مالی در نظام سرمایه داری باعث شده تا مردم به راحتی با سریال بازی مرکب همزادپنداری کنند.

بازی مرکب در مسیر جنگ با سرمایه داری
کدخبر : 3109
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سریال بازی مرکب با وسوسه جایزه 38 میلیون دلاری افراد را به چالش می کشد.در چالش بازی مرکب شرکت کنندگان با پای جان به میان می آیند.سریال بازی مرکب زندگی مشقت بار افرادی را به نمایش گذاشته است که در سلطه سرمایه داری قرار گرفته اند . سریال بازی مرکب روایت گر تلاش 456 نفر برای رسیده به پول و بقا را به نمایش گذاشته است.سریال بازی مرکب در واقع فاصله طبقاتی موجود در کره جنوبی را نشان می دهد.

بازی مرکب شروعی وسوسه انگیز

این سریال، ضمن به تصویر کشیدن فاصله طبقاتی در کره جنوبی، وسوسه شدن ۴۵۶ بدهکار مالی را برای شرکت در یک بازی مرگبار روایت می‌کند که برنده آن می‌تواند صاحب جایزه نقدی بزرگی شود. برگزارکنندگان این بازی، یک کارت ویزیت را که در آن یک شماره تماس ۸ رقمی درج‌شده به افراد مستعدی که شناسایی‌شده‌اند، می‌دهند تا برای اعلام حضور قطعی در این بازی با آن تماس بگیرند.

بازی مرکب

بازی مرکب در جهان سرمایه داری 

بازی مرکب نمادی از یک جامعه است؛ جامعه‌ای که در دل سرمایه داری گم شده و فقیرانش روز به روز در سختی و بی پولی بیشتر دست و پا می‌زنند و با هزار و یک ترفند و صد البته خشونت، تلاش می‌کنند یکدیگر را پس بزنند تا به پول برسند.

اسکوییدگیم ما را با دنیای درونی و بیرون خود روبرو می‌کند؛ بازی مرکب به نوعی انتخاب‌های ما در هر لحظه زندگی را نشان می‌دهد؛ آدمی را که در لحظه‌ای برای نجات جان خود و بقا، با کلک و به عمد (با کمی شرمساری و یا بدون هیچگونه حیایی) دیگری را به مسلخ مرگ و نابودی می‌کشاند. کارگردان کره‌ای قصه‌ای معمایی و هیجان‌انگیز را برای ما تعریف می‌کند که سرگرم‌کننده است و ما را به فکر فرو می‌برد. اما آیا واقعاً این سریال در نقد سرمایه داری ساخته شده است؟ 

آرش فهیم منتقد سینما،  گفت:  «بازی مرکب» دارای ساختار دراماتیک قدرتمندی است و مخاطب را مقهور می‌سازد. به همین دلیل هم فروش بالایی دارد و مخاطب زیادی پیدا کرده است. اساسا جهان غرب و به ویژه کشور‌های صنعتی و سرمایه داری جایگاه ویژه‌ای را برای سریال سازی قائل هستند؛ این آثار برای آن‌ها اهمیت دارد و از این طریق به گسترش قدرت و سلطه خود استمرار می‌بخشند و جهان را کنترل می‌کنند.

بازی مرکب

وی در باب اینکه آیا این سریال در نقد سرمایه داری است، اظهار کرد: بسیاری از مخاطب‌های سریال «بازی مرکب» اسیر فضاسازی این سریال در تظاهر به نقد یا انتقاد از سرمایه داری و بی عدالتی و دچار این سوال شده اند که چطور ممکن است در آمریکا و در یک سیستم فیلمسازی (نتفلیکس) که خودشان مظهر سرمایه داری هستند، اثری علیه سرمایه داری تولید شود؟! مگر چاقو دسته خودش را می‌برد؟! اما پاسخ من به این سوالات این است که بازی مرکب نه تنها ضد سرمایه داری نیست بلکه بخشی از راهبرد رسانه‌ای این جریان در این مقطع تاریخی برای فریب افکار عمومی مردم جهان و بازتولید سرمایه است.

وی افزود: گسترش اعتراض به نظام فاسد سرمایه داری، سردمداران این نظام را به سمت تولیداتی برده تا از طریق آن، هم خودشان را تطهیر و عدالت خواه جلوه بدهند، هم نوع دلخواهی از عدالتخواهی را به مردم آموزش بدهند و هم اینکه از این طریق به سود اقتصادی دست یابند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه