قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

قیمت دلار امروز وارد کانال جدید شد | قیمت دلار امروز چقدر شد؟

قیمت دلار امروز هم غافلگیر کننده شد.

قیمت دلار امروز وارد کانال جدید شد | قیمت دلار امروز چقدر شد؟
کدخبر : 25878
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

به گزارش پیشنهاد ویژه، لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

بروزرسانی قیمت دلار و سایر ارزها

ارز

قیمت (ریال)

دلار ۵۹۶,۰۰۰

یورو ۶۴۲,۰۰۰

درهم امارات ۱۶۰,۹۲۰

پوند انگلیس ۷۴۵,۳۰۰

لیر ترکیه ۱۸,۴۰۰

فرانک سوئیس ۶۵۳,۵۰۰

یوان چین ۸۱,۹۰۰

ین ژاپن ۳۷۸,۶۵۰

وون کره جنوبی ۴۳۰

دلار کانادا ۴۳۴,۱۰۰

دلار استرالیا ۳۹۲,۲۰۰

دلار نیوزیلند ۳۵۷,۵۰۰

دلار سنگاپور ۴۳۸,۱۰۰

روپیه هند ۷,۰۹۰

روپیه پاکستان ۲,۱۴۰

دینار عراق ۴۶۱

لیر سوریه ۲۳۵

افغانی ۸,۲۵۰

کرون دانمارک ۸۶,۰۰۰

کرون سوئد ۵۴,۸۰۰

کرون نروژ ۵۴,۸۰۰

ریال عربستان ۱۵۸,۰۷۰

ریال قطر ۱۶۲,۸۰۰

ریال عمان ۱,۵۴۳,۹۰۰

دینار کویت ۱,۹۲۸,۷۰۰

دینار بحرین ۱,۵۸۲,۷۰۰

رینگیت مالزی ۱۲۵,۶۰۰

بات تایلند ۱۶,۱۷۰

دلار هنگ کنگ ۷۵,۸۰۰

روبل روسیه ۶,۴۸۰

منات آذربایجان ۳۴۸,۲۰۰

درام ارمنستان ۱,۵۳۰

لاری گرجستان ۲۲۳,۵۰۰

سوم قرقیزستان ۶,۷۱۰

سامانی تاجیکستان ۵۴,۹۰۰

منات ترکمنستان ۱۷۶,۳۰۰

منبع: اقتصاد ایران

قیمت دلار

کارشناسان حوزه ارز از ادامه روند کاهش قیمت‌ دلار خبر می‌دهند. دبیرکل جامعه صرافان ایران روند کاهش قیمت دلار را ادامه‌دار می‌داند و به همشهری می‌گوید: بدون شک ما در آینده نزدیک و در ماه پیش رو با کاهش بیشتر قیمت دلار مواجه خواهیم بود.

فرهاد رمضان با تاکید بر تاثیر مثبت اقدامات بانک مرکزی بر بازار ارز بیان می‌کند: در انتهای سال گذشته ما با نوسان قیمت ارزهای پرتقاضا مواجه بودیم اما خوشبختانه بانک مرکزی با سیاست‌گذاری‌هایی که انجام داد تلاش کرد این نوسانات را به حداقل برساند که موفق هم شد و توانست از رشد قیمت‌ها جلوگیری کند.

رمضان می‌افزاید: سیاست بانک مرکزی در زمینه حراج سکه و شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در جذب نقدینگی‌های سیال جامعه موثر بوده و این موضوع تاثیر خوبی بر کاهش التهابات و انتظارات تورمی در بازار ارز داشته است.

کاهش قیمت دلار ادامه خواهد داشت

وی در مورد وضعیت بازار ارز در روزهای آینده می‌گوید: برای ماه‌های پیش رو برآورد می‌کنیم که با روندی که بانک مرکزی در پیش گرفته است بدون شک در آینده نزدیک و در ماه پیش رو با کاهش بیشتر قیمت دلار مواجه خواهیم بود و با کاهش قیمت دلار، قیمت سایر ارزها هم با ریزش همراه می‌شود.

قیمت دلار

رمضان در پاسخ به اینکه قیمت دلار در بازار آزاد چقدر کاهش خواهد یافت؟ بیان می‌کند: در مورد بازار غیررسمی از آنجا که یک بازار متشکل و ساختارمند نیست و قیمت در آن متاثر از انتظارات فعالان و حجم معاملات است نمی‌توان عددی تعیین کرد چون ممکن است تاثیر منفی بگذارد اما با سیاست‌هایی که بانک مرکزی در پیش گرفته است می‌توان با اطمینان گفت که بدون شک بازار غیررسمی نیز با کاهش قیمت مواجه خواهد شد./ شهر بورس

چرا قیمت دلار در کانال ۵۹ هزار تومان جا خوش کرد؟

 به نظر می‌رسد دلار در حال بازگشت به کریدور قیمتی خود در زمستان سال گذشته است.معامله‌گران با توجه به شروع بازار سال جدید در کانال ۶۰ هزار تومانی احتمال بازگشت نرخ دلار به کانال ۵۹ هزار تومانی را نادیده می‌گرفتند. اما در بازار ۲ روز گذشته نه تنها قیمت اسکناس آمریکایی به کانال ۵۹ عقبگرد کرد، بلکه در این کانال نیز دچار افت قیمت شد و به سطوح قیمتی ابتدای آن رسید.   حال سوال اصلی این است که آیا کانال‌شکنی‌های قیمت دلار ادامه خواهد داشت یا کانال ۵۹ محل استراحت شاخص ارزی خواهد بود؟

بررسی‌های به‌عمل آمده از روند معاملات اسکناس دلار در سال گذشته نشان می‌دهد که برخلاف کانال‌های ۶۰ و ۶۱ هزار تومانی، کانال ۵۹ حمایت محکم‌تری به‌نظر می‌رسد. مدت زمان حضور نرخ دلار در این کانال در اسفند سال گذشته سبب شده برخی فعالان بازار از احتمال استراحت دلار در این بازه سخن به میان بیاورند. اما در صورتی که حمایت ۵۹ نیز از دست برود سطوح قیمتی کانال ۵۷ می‌تواند مقصد احتمالی نرخ اسکناس آمریکایی باشد.

قیمت دلار

تحلیلگران در توجیه روند کاهشی بازار ارز از ۲ نیروی مختلف سخن به میان می‌آورند. از نظر این افراد نخستین عامل افت نرخ ارز، بهبود سطح درآمد‌های نفتی کشور است. در هفته‌های گذشته رسانه‌های داخلی و خارجی در اخبار گوناگون وضعیت درآمد‌های ارزی ناشی از فروش نفت کشور را مساعد اعلام کردند. بالطبع با افزایش سطح درآمد‌های ارزی، قدرت بانک مرکزی در بازارسازی نیز افزایش می‌یابد و این نهاد می‌تواند نقطه تعادل نرخ ارز را به طرف دلخواه خود حرکت دهد. 

در همین راستا روز گذشته کامبیز میرکریمی از اعضای اتاق بازرگانی کشور گفت: «درآمد‌های ناشی از صادرات نفت افزایش داشته به‌طوری که کشور نه تنها بدهی ارزی ندارد، بلکه با مازاد ارز مواجه است.» او همچنین در ادامه اشاره کرد: «رشد موقت‌ قیمت دلار به علت نگرانی مردم از افزایش انتظارات تورمی رخ داده بود.» در سوی دیگر به عقیده تحلیلگران یک نیروی کاهشی سیاسی نیز در بازار وجود دارد. چند روزی است که کلیدواژه‌های مذاکراتی مجددا در حال انتشار است./ جار نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه