نشانه های کبد چرب چیست؟ | با این آب میوه طبیعی کبد خود را پاکسازی کنید

نشانه های کبد چرب چیست؟به طور کلی بیماری کبد چرب یکی از بیماری های خاموش و بسیار شایع است که افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند.

نشانه های کبد چرب چیست؟ | با این آب میوه طبیعی کبد خود را پاکسازی کنید
کدخبر : 25858
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کبد چرب چیست؟ علائم کبد چرب کدامند؟ آیا کبد چرب قابل درمان است؟ کبد چرب چه نشانه هایی دارد؟ در مجله سلامت دکترتو به این سوالات پاسخ خواهیم داد. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیماری کبد چرب که به عنوان استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود، وضعیتی است که با تجمع چربی در سلول‌های کبد مشخص می‌شود و به طور فزاینده‌ای در حال گسترش در سراسر جهان است.

این بیماری ممکن است از یک وضعیت خفیف تا شکل جدی‌تر متغیر باشد که می‌تواند منجر به آسیب و عوارض کبدی شود. اگرچه بیماری کبد چرب اغلب بدون علائم رخ می‌دهد، اما برخی از مشکلات گوارشی وجود دارد که می‌تواند نشان‌دهنده بیماری کبدی باشد.

نشانه های کبد چرب چیست؟

چهار علامت اصلی گوارشی که نیازمند توجه و ارزیابی برای افراد در معرض خطر یا تشخیص بیماری کبد چرب است:

درد شکم

 یکی از شایع‌ترین علائم مرتبط با بیماری شدید کبد چرب، درد یا ناراحتی شکم است. این درد اغلب به عنوان یک درد مبهم دائمی در سمت راست بالای شکم، جایی که کبد قرار دارد، توصیف می‌شود و ممکن است با احساس پری یا نفخ همراه باشد.

دل درد

درد می‌تواند خفیف تا شدید باشد و پس از خوردن یک وعده غذایی چرب یا سنگین بدتر می‌شود. اگر درد یا ناراحتی مداوم در ناحیه شکم را تجربه می‌کنید، حتما برای معاینه و تشخیص مناسب به پزشک مراجعه کنید.

تهوع و استفراغ

تهوع و استفراغ نیز ممکن است نشان دهنده بیماری شدید کبد چرب باشد و زمانی که کبد مملو از چربی باشد، می‌تواند منجر به التهاب و اختلال در عملکرد طبیعی آن شود. این می‌تواند بر هضم و متابولیسم غذا تأثیر بگذارد و در نتیجه حالت تهوع و استفراغ گاه به گاه ایجاد شود.

تهوع

احتمال بروز این علائم بعد از مصرف غذاهای چرب بیشتر است. اگر تهوع و استفراغ مکرر همراه با سایر مشکلات گوارشی رخ می‌دهد، حتما برای ارزیابی بیشتر به پزشک مراجعه کنید.

از دست دادن اشتها و کاهش وزن

در مراحل پیشرفته بیماری کبد چرب، شما از کاهش اشتها و کاهش وزن ناخواسته رنج می‌برید. این ممکن است به این دلیل باشد که کبد کمتر قادر به پردازش مواد مغذی و تولید صفرا برای کمک به هضم و جذب چربی‌ها است. در نتیجه، بدن ممکن است در جذب مواد مغذی مهم از غذا دچار مشکل شود که منجر به از دست دادن اشتها و کاهش وزن می‌شود.

کاهش وزن

اگر متوجه کاهش قابل توجه و غیر قابل توضیح اشتها یا وزن شدید، توصیه می‌شود برای ارزیابی جامع با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

زردی

زردی روی پوست و چشم می‌تواند در موارد شدید بیماری کبد چرب رخ دهد. این ناشی از تجمع بیلی روبین است، رنگدانه زردی که هنگام تجزیه گلبول‌های قرمز تولید می‌شود. وقتی کبد نتواند به طور موثر بیلی روبین را پردازش کند، تجمعی در بدن ایجاد می‌شود که منجر به زردی می‌شود. در صورت مشاهده زردی، حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید.

آب این میوه کبدتان را پاک می کند باعث لاغری و تقویت معده هم می شود

 متخصصان تغذیه توصیه می کنند که برای داشن یک کبد سالم، لیمو را در رژیم غذایی خود به هر شکلش داشته باشید.

آبلیمو

 آبلیمو دارای طبعی سرد و خشک است و برای گرم مزاجان باعث لطافت پوست می شود. برای التهابات بدن به خصوص التهاب معده مفید است و درمان اکثر بیماری های پوستی است. برای درمان تب و گرمازدگی مفید است و تقویت کننده معده است و باعث پاکسازی کبد می شود.

چکاندن آبلیمو و عسل در چشم باعث می شود که نور چشم زیاد شود و درمان کننده آب مروارید است. برای رفع خستگی و کاهش حرارت بدن مفید است و از افزایش چربی زائد بدن جلوگیری می کند و باعث لاغری می شود.

اگر جزو افرادی هستید که در اثر قرار گرفتن زیر آفتاب دچار سردرد می شوید، درمان شما آبلیموی تازه است.

برای رقیق شدن و تصفیه خون مفید است و با توجه به اینکه سموم را دفع می کند باعث سبک شدن بدن می شود.

برای هضم بهتر غذا و جلوگیری از نفخ سنگینی بعد از غذا با غذای خود آبلیمو بخورید. شربت آبلیمو و عسل بهترین درمان خانگی برای درمان گلو درد است.

آبلیمو

استفاده از آبلیمو با آب باعث می شود که اسیدی بودن ابلیمو کمتر شود و مضرات آن پایین بیاید ولی این ترکیب تمام خواص آبلیمو را خواهد داشت. برای کاهش وزن و پاکسازی کبد بسیار مفید می باشد.

توجه داشته باشید که اسید سیتریک موجود در لیمو باعث افزایش تولید صفرا در کبد شما می شود که به سم زدایی از سموم بدن کمک می کند.

یکی از شگفت انگیز ترین خواص آبلیمو این است که ویتامین C موجود در لیمو علاوه بر تسکین تشنگی شما در شکستن الکل در کبد کمک می کند.

خوشبختانه آب لیمو نه تنها به سم زدایی کبد کمک می کند بلکه از سایر اندام های بدن هم مراقبت می کند تا آسیب نبینند. تحقیقات جدید توسط دانشمندان هندی نشان داد که هسپریدین برای محافظت از کبد خوب است یعنی از ورود مواد سمی به کبد جلوگیری میکند./دنیای اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه