قیمت گوشت | قیمت امروز گوشت قرمز

گوشت ۲۱۰ هزار تومانی در کجا توزیع می‌شود؟ | قیمت گوشت قرمز بازهم رو به افزایش است؟

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در مغازه‌ها نسبت به هفته‌های گذشته تغییر چندانی نداشته است.

 گوشت ۲۱۰ هزار تومانی در کجا توزیع می‌شود؟ | قیمت گوشت قرمز بازهم رو به افزایش است؟
کدخبر : 25752
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت گوشت این روز ها همه را دچار شوک کرده است. روز هایی بود که قیمت گوشت به صورت مرموز پایین آمده بود.  اگر برایتان جای سوال است که گوشت های وارداتی بر چه اساسی قیمت گذاری می شود و قیمت گوشت چطور تعیین می شود پیشنهاد می شود این خبر را مطالعه کنید. در حال حاضر قیمت گوشت در بعضی مناطق متفاوت است .با ما در ادامه با بررسی روند قیمت گوشت همراه باشید.

بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۵۴۰ تا ۶۶۵ هزار تومان، ران و کف دست گوسفندی ۷۳۰ تا۸۵۰ هزار تومان، گردن گوسفندی ۵۴۸ تا ۶۲۰ هزار تومان، راسته گوسفندی ۵۶۸ تا ۶۹۵ هزار تومان، سردست گوسفندی ۵۵۰ تا ۶۲۰ هزار تومان، ماهیچه گوسفندی ۸۹۰ هزار تومان، مغز ران گوساله ۵۹۸ هزار تومان، سردست گوساله ۵۸۵ هزار تومان، قلوه گاه ۴۷۵ هزار تومان، راسته گوساله ۷۵۰ تا ۷۸۰ هزار تومان و ماهیچه ۵۹۵ هزار تومان است.

قیمت گوشت

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

 در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز گوشت‌های بسته‌بندی در برندهای مختلف با قیمت هر کیلو ران گوسفندی و کف دست ۳۷۵هزار تومان، راسته گوسفندی ۲۹۵ هزار تومان، قلوه‌گاه ۲۶۰ هزار تومان، مخلوط ران، قلوه گاه، راسته و گردن گوسفندی به وزن ۲ کیلو ۶۳۲ هزار تومان، ران گوساله ۲ کیلویی ۵۹۸ هزار تومان، مخلوط ران، دست، گردن و قلوه گاه گوساله به وزن ۲ کیلو ۵۷۰ هزار تومان است.

در میادین میوه و تره بار نیز بر اساس آخرین نرخنامه این سازمان انواع گوشت‌های وارداتی و داخلی گوسفندی و گوساله در بازه قیمتی ۲۱۰ تا ۴۹۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

مشاهدات نشان می دهد ‌که قیمت گوشت گوسفندی و گوساله نسبت به هفته های اخیر تغییر چندانی نداشته است البته قیمت ها نسبت به دوماه قبل یعنی اسفندماه سال گذشته اندکی بیشتر شده است.

قیمت گوشت قرمز

رئیس شورای تامین کنندگان دام کشور چندی پیش عنوان کرد که در نیمه اول سال‌جاری قیمت گوشت به دلیل افزایش زایش ها و عرضه زیاد منطقی می شود. همچنین مدیرعامل اتحادیه دام سبک نیز از کاهش قیمت دام زنده خبر داد.

حال باید دید آیا قیمت گوشت داخلی در نیمه اول سالجاری کاهشی می شود و این کاهش قیمت تا چه حد خواهد بود؟

قیمت جدید دام زنده اعلام شد/ جزییات تغییر قیمت

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور از کاهش قیمت دام زنده به دلیل افزایش زایش ها و کاهش قیمت دلار خبر داد.

دام گوسفند

 افشین صدر دادرس با بیان اینکه قیمت دام زنده سبک نسبت به انتهای سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال ۱۴۰۳ کاهشی شده‌است، گفت: در حال حاضر قیمت بره نر ۵۰ کیلویی آماده کشتار کیلویی ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتومان است. این در حالیست که قیمت‌ها به کیلویی ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزارتومان هم رسیده بود.

زایش دام ها بیشتر شده است

وی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح چرایی کاهش قیمت دام زنده سبک گفت: وارد فصل تولید شده‌ایم و زایش‌ها افزایش یافته و جمعیت دام زیاد شده است. در حقیقت چون عرضه زیاد شده قیمت‌ دام نیز کاهش یافته و از طرفی قیمت دلار نیز کاهشی شده است.

دلار آرام شد قیمت دام کاهشی

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور در پاسخ به اینکه نوسانات نرخ دلار چه تاثیری می‌تواند بر قیمت تمام شده تولید دام زنده سبک داشته باشد، گفت:دارو، واکسن و مکمل‌ها مشمول دریافت ارز ترجیحی نیستند و با نوسانات قیمت دلار تغییر می‌کنند. از طرفی چون چوپان‌های افغانستانی که در نقاط مختلف کشور فعالیت می کنند حقوق خود را به کشورشان می فرستند دلاری حقوق می‌گیرند که اگر قیمت دلار افزایش یابد دستمزد آنها و در نهایت هزینه تمام شده تولید نیز افزایش می‌یابد.

قیمت گوشت قرمز

نیمه دوم ماه دام ها دستی تغذیه می شوند

این فعال بخش خصوصی در ادامه با بیان اینکه در صنعت دام حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد هزینه‌ها مربوط به خوراک است، گفت:در نیمه اول سال گله های مولد از مراتع و پس چر مزارع به خصوص مزارع غلات برای تغذیه دام استفاده می‌شود. اما در نیمه دوم سال که دام ها وارد دامداری ها می شوند باید دستی دام‌ها را تغذیه کرد.

وی افزود: دامداران برای دریافت نهاده های وارداتی یا از طریق سامانه بازارگاه‌ و یا تعاونی‌های خود، جو و ذرت وارداتی را دریافت می‌کنند و هر تغییر قیمتی در نهاده‌های واردتی می تواند در قیمت تمام شده تولید اثرگذار باشد.

در ادامه اضافه کرد: در واحدهای پرواربندی نیز در تمام طول دوره دام‌ها به صورت دستی تغذیه می‌شوند زیرا دام در فضای مشخص و محدود نگهداری می‌شود، امکان چرا وجود ندارد و باید برنامه غذایی مشخص داشته باشد.

دادرس همچنین عنوان کرد: مابقی هزینه‌های تولید نیز مربوط به هزینه‌های کارگری، بهداشتی، مکمل‌ها و...است.

قیمت گوشت قرمز

برخی تعاونی ها کد یکتا ندارند

دادرس یکی از مشکلات تامین نهاده برای دامداران را عدم ثبت برخی تعاونی ها در سامانه بازارگاه بدلیل نداشتن کد یکتا ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با پیگیری هایی که توسط تشکل ها در حال انجام است این مسئله بزودی حل شود تا در سالی که مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردمی شده، موانع جهش تولید مرتفع شود./خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه