پیش بینی هواشناسی هفته آینده در کشور | بررسی کیفیت هوای تهران در این هفته

پیش بینی هواشناسی هفته آینده خبر از ورود سامانه بارشی جدید به کشور میدهد.

پیش بینی هواشناسی هفته آینده در کشور | بررسی کیفیت هوای تهران در این هفته
کدخبر : 25727
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز، قزوین و سمنان تهران را در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی بارانی اعلام کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی روز جمعه اظهار کرد: امروز در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز، قزوین و سمنان، رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شنبه در برخی از مناطق آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش رخ می‌دهد.

اخبار هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: روز یکشنبه گستره بارش‌ها در غرب و جنوب غرب، سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز خواهد بود.

رفیعی از تشدید بارش‌ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای همین مناطق خبر داد و گفت: گستره این بارش‌ها دوشنبه مناطقی از دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و سواحل دریای خزر هچنین سه‌شنبه بخشی‌هایی از شمال شرق و جنوب کشور را در بر می‌گیرد.

وی گفت: احتمال خیزش گرد و خاک در منطقه زابل وجود دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوایی امروز تهران نیز گفت: بیشینه دما امروز ۲۵ درجه بالای صفر است و از روز یکشنبه و دوشنبه هفته آتی بارش باران در پیش است.

تداوم کیفیت هوای «قابل قبول» در پایتخت

طبق اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۵۵ و کیفیت هوای پایتخت «قابل قبول» است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، امروز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۵۵ است و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت «قابل قبول» قرار دارد.

هوای سالم

میزان در خبری نوشت:همچنین شاخص آلودگی هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته روی عدد ۵۹ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود.

گفتنی است؛ از ابتدای سال جاری تا امروز ۵ روز هوای پاک و ۴۴ روز هوای قابل قبول، در روزشمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

پیش‌بینی هوای تهران طی چند روز آینده

ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی استان تهران از آسمان صاف همراه با وزش باد شدید به‌ویژه در نواحی جنوبی استان خبر داد.

 برپایه بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و واکاوی الگوهای همدیدی، آسمان امروز استان تهران صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر تا اوایل شب، گاهی با وزش باد شدید و خیزش موقتی گرد و خاک (به ویژه در نواحی جنوبی) و رگبار باران و رعد و برق در نواحی شمالی (به ویژه در ارتفاعات) پیش‌بینی می‌شود. همچنین رخداد تگرگ در پاره‌ای نقاط دور از انتظار نیست.

آب و هوا

روزهای شنبه و یکشنبه (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت) آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی با افزایش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین از عصر یکشنبه با نفوذ سامانه بارشی دیگر به تدریج افزایش ابر و تا روز دوشنبه (۲۴ اردیبهشت‌) در بعضی ساعات با رگبار باران و وزش باد شدید مورد انتظار است.

تا روز یکشنبه روند افزایش دما و در روز دوشنبه نیز کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا (۲۱ اردیبهشت‌ماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد و طی ‌روز شنبه (۲۲ اردیبهشت‌ماه) صاف و غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

کیفیت هوای تهران در چه وضعی است؟

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون در شرایط «قابل قبول» است.

 کیفیت هوای پایتخت، امروز  از لحاظ غلظت آلایندگی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۶۴ در شرایط قابل قبول (سالم) است.

 شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران صبح امروز عدد ۶۴ را نشان می‌دهد و بر این اساس، وضعیت هوا همچنان در شرایط قابل قبول یا همان سالم است.

همچنین میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته هم روی عدد ۶۲ و سالم برای همه گروه‌ها قرار داشت.

آودگی هوا

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هیچ منطقه‌ای از تهران ناسالم نیست و همه مناطق در وضعیت سالم قرار دارد.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنج روز هوای پاک و ۴۵ روز هم هوای سالم استنشاق کردند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است./خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه