قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

قیمت دلار لحظه ای در جنگ بین ایران و اسرائیل | قیمت دلار در این لحظه چقدر افزایش یافت؟

یک کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است: چالش‌ها میان ایران و اسرائیل در حد محدود باقی می‌ماند و تنش‌ها فراتر نمی‌رود؛ اما نباید فراموش کرد ایران پیش از درگیر شدن با اسرائیل نیز با مشکل تورم و کاهش ارزش پولی دست و پنجه نرم می‌کرد؛ بنابراین نمی‌توان انتظار کاهش قیمت چشمگیر دلار را در این مدت داشت.

قیمت دلار لحظه ای در جنگ بین ایران و اسرائیل | قیمت دلار در این لحظه چقدر افزایش یافت؟
کدخبر : 24883
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیرمستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار

دلار در هفته گذشته پس از غافلگیری صعودی کوچک، اما نگران‌کننده تورم ایالات‌متحده که در مورد پیش‌بینی‌ها بر روی کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده تردید ایجاد کرد، در برابر سبدی از ۶ ارز اصلی ۱.۶ درصد افزایش یافت. این افزایش ارزش در حالی رخ داد که سیاست‌گذاران اروپایی نشانه‌های کاهش نرخ بهره طی چند ماه آینده را اعلام کرده بودند.

دلار در برابر ین به بالاترین سطح در ۳۴ سال گذشته و به ۱۵۳.۶۹ رسید. این ارز، روز جمعه به بالاترین سطح پنج ماهه در برابر یورو رسید و در اوایل آغاز بازار آسیا نزدیک به این سطوح معامله شد.

به نظر می‌رسد که واکنش اولیه ارز‌ها بیشتر بر اساس انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو است تا واکنش ایران به رژیم صهیونیستی که باعث سقوط بازار‌های سهام، بیت‌کوین و نفت شد.

ایران درباره واکنش به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود و در آخر هفته هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها را در تنبیه این رژیم به دلیل حمله به کنسولگری خود در دمشق، پرتاب کرد.

شاخص‌های اصلی وال استریت در روز جمعه کاهش یافتند و هفته‌ای که با تورم و آمار‌های مشاغل داغ‌تر از حد انتظار پیش می‌رفت، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا انتظارات برای زمان‌بندی کاهش نرخ بهره را محدود کنند.

پس از ارائه گزارش قیمت‌های مصرف‌کننده (CPI) داغ‌تر از حد انتظار، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی‌ها را روی کاهش فدرال رزرو کاهش دادند و شروع چرخه تسهیل را به ماه سپتامبر موکول کردند.

بازدهی ۲ ساله خزانه‌داری آمریکا در روز پنجشنبه از پنج درصد گذشت و آخرین بازدهی آن در ۴.۹ درصد بود.

یورو در هفته گذشته بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ به ثبت رساند، در حالی که استرلینگ بیشترین کاهش درصد هفتگی خود را از اواسط جولای داشته است./ آفتاب نیوز

قیمت دلار

قیمت دلار و یورو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

بروزرسانی قیمت دلار و سایر ارزها

ارز

قیمت (ریال)

دلار (صرافی بانک ملی) ۴۳۵,۶۷۸

یورو ۷۲۴,۲۸۰

درهم امارات ۱۸۶,۱۳۰

پوند انگلیس ۸۴۷,۲۷۰

لیر ترکیه ۲۱,۱۵۰

فرانک سوئیس ۷۴۴,۰۰۰

یوان چین ۹۴,۰۰۰

ین ژاپن ۴۴۴,۰۲۰

وون کره جنوبی ۴۹۰

دلار کانادا ۴۹۵,۶۰۰

دلار استرالیا ۴۳۹,۷۰۰

دلار نیوزیلند ۴۰۴,۰۰۰

دلار سنگاپور ۵۰۰,۰۰۰

روپیه هند ۸,۱۴۰

روپیه پاکستان ۲,۴۵۱

دینار عراق ۵۲۰

لیر سوریه ۲۷۱

افغانی ۹,۵۲۰

کرون دانمارک ۹۷,۱۰۰

کرون سوئد ۶۲,۵۰۰

کرون نروژ ۶۲,۵۰۰

ریال عربستان ۱۸۱,۶۶۰

ریال قطر ۱۸۷,۰۰۰

ریال عمان ۱,۷۷۴,۷۰۰

دینار کویت ۲,۲۱۴,۰۰۰

دینار بحرین ۱,۸۱۸,۸۰۰

رینگیت مالزی ۱۴۲,۸۰۰

بات تایلند ۱۸,۵۸۰

دلار هنگ کنگ ۸۶,۸۰۰

روبل روسیه ۷,۲۸۰

منات آذربایجان ۴۰۰,۳۰۰

درام ارمنستان ۱,۷۴۰

لاری گرجستان ۲۵۷,۵۰۰

سوم قرقیزستان ۷,۶۴۰

سامانی تاجیکستان ۶۲,۹۰۰

منات ترکمنستان ۲۰۲,۶۰۰

منبع: جار نیوز

قیمت دلار

قیمت دلار باز هم کاهش می‌یابد؟

تاثیر چالش‌های دیپلماتیک بر نرخ ارز در تمامی کشور‌ها انکارناپذیر است؛ ایران نیز به عنوان کشوری که بر اقتصادی متزلزل و با پایه‌هایی سست بر جا مانده، بیش از سایر کشور‌ها از این تنش‌ها تاثیر می‌پذیرد. ریال همواره در ورطه‌های ناپایدار سقوط و یا در برخی مواقع صعود قرار دارد و با هر خبر جدید سیاسی، همه چشم‌انتظار تغییر نرخ دلار می‌مانیم. جدیدترین و مهم‌ترین تنش دیپلماتیکی که ایران در چند وقت اخیر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، نزاع‌های سیاسی جدی با اسرائیل است.

بامداد یکشنبه بیست و ششم فروردین ماه، ایران نسبت به حمله پیشین اسرائیل به سفارت ایران در سوریه، واکنش نشان داد و پهپاد‌های خود را به قصد حمله، روانه خاک اراضی اشغالی کرد. فارغ از نتایج و تلفات این حمله موشکی، اذهان عمومی، بالا رفتن نرخ ارز را پیش‌بینی کردند و این اتفاق نیز رخ داد. دلار که در بیست و پنجم فروردین ماه، در محدوده ۶۵ تا ۶۶ هزار تومان در نوسان بود، با افزایش تنش‌ها در ابتدای روز بیست و ششم فروردین، بر اساس اعلام برخی کانال‌ها مرز ۷۲ هزار تومان را نیز رد کرد. نکته عجیب آن است که قرارگیری دلار آمریکا بر این نرخ، چند ساعتی بیشتر ادامه نداشت و پس از مدتی، بنا به دلایل نامعلومی این رقم مجدد به محدوده ۶۸ هزار تومان بازگشت. برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این کاهش قیمت ارز، برخلاف استمرار وجود تنش‌های جنگی میان ایران و اسرائیل، ادامه‌دار باشد.

هادی حق‌شناس، کارشناس اقتصادی در گفتگو اقتصاد ۲۴ به نوسانات بازار‌های اقتصادی در چند هفته اخیر اشاره کرد و توضیح داد: بخش مهمی از تغییرات نرخ دلار و طلا ناشی از متغیر‌های بنیادین اقتصادیست. در طی هفته‌های گذشته شاهد افزایش قیمت ارز و در کنار آن طلا بودیم. در این چند روز، به دلیل افزایش تنش میان ایران و اسرائیل، این شیب افزایش قیمت‌ها بیشتر شد و همچنین نرخ نفت در جهان نیز رشد یافت. بدیهست که هر چه تنش‌ها کمتر شود، این رشد قیمت‌ها و نوسانات بازار‌های اقتصادی کمتر خواهد شد.

قیمت دلار

وی ادامه داد: اخبار بازار‌ها در ایران حاکی از آن است که نرخ دلار تنها چند ساعت رشد قیمت نجومی داشته و در حال حاضر در مدار نزول است. دلیل اصلی آن را می‌توان کاهش نسبی تنش‌های جنگی میان ایران و اسرائیل دانست. به نظر می‌رسد چالش‌ها در حد محدود باقی بماند و تنش‌ها فراتر نرود. از این رو بازار ارز التهاب چند ساعته خود را از دست داد. اما نباید فراموش کرد ایران پیش از درگیر شدن با اسرائیل نیز با مشکل تورم و کاهش ارزش پولی دست و پنجه نرم می‌کرد؛ بنابراین نمی‌توان انتظار کاهش قیمت چشمگیر دلار را در این مدت داشت.

به وضعیت اقتصاد ایران در سال گذشته گریزی زد و گفت: دولت در سال گذشته بالاترین تراز تجاری منفی با رقمی حدود هفده میلیارد دلار را تجربه کرد. از یک سو تحریم‌ها و مشکلات در نقل و انتقالات پولی و از سوی دیگر کسری بودجه‌ای که دولت سال‌هاست با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود که نقدینگی در سال جاری، حدود ۲ درصد بیشتر از سال گذشته باشد. تمامی این اتفاقات در کنار یکدیگر، باعث تضعیف پول ملی ایران شده و نباید این عوامل را نادیده گرفت. تا وقتی این عوامل ناپایدارکننده اقتصاد، در ایران ماندگار باشند، شاهد رشد نرخ دلار خواهیم بود.

برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که کاهش نرخ دلار در ایران ادامه دار باشد. این درحالیست که بررسی بازار‌های مختلف نشان می‌دهد نرخ جهانی دلار حدود ۶ دهم درصد رشد داشته و ارزش واحد پولی آمریکا در مدار صعود است. مشخص نیست که برنامه‌ریزی‌های ایران برای جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش ریال، تا چه میزان و تا چه زمانی جوابگو باشد. تجربه ثابت کرده زمانی که دلار برای اولین بار مرز عددی را رد کند، حتی با کاهش موقت، مجدد به آن نرخ خواهد رسید.

همانطور که در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱، دلار مرز ۶۰ هزار تومان را رد کرد و مجدد به بازه ۵۰ هزار تومان بازگشت، امروز از دلار شصت و خورده‌ای تومانی که قرار است ۷۰ هزار تومان را رد کند، صحبت می‌کنیم؛ بنابراین رسیدن دلار به ۷۰ هزار تومان در آینده‌ای نه چندان دور، دور از ذهن نیست. مگر آنکه تیم اقتصادی دولت، بتواند شاخص‌های مهم اقتصاد را بهبود بخشیده و از ادامه روند اشتباه مدیریت بازارها، درس عبرت بگیرد.

منبع: اقتصاد24

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه