اسرائیل | حمله اسرائیل به ایران

رژیم اسرائیل بیچاره شد | پاسخ کوبنده ایران علیه اقدامات اسرائیل امروز ظهر چه بود؟

سپاه پاسداران یک کشتی متعلق به یک میلیاردر اسرائیلی را در خلیج فارس توقیف کرد.

رژیم اسرائیل بیچاره شد | پاسخ کوبنده ایران علیه اقدامات اسرائیل امروز ظهر چه بود؟
کدخبر : 24797
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسائل راهبردی منطقه به حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق پرداخته و نوشت که این حمله به شهادت چند نفر از جمله سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان بزرگ سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران منجر شد؛ اما در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پاسخ ما چه و چگونه باید باشد؟ در صورتی که به رفتار برخی از نیروهای اسرائیل در غزه خاتمه داده نشود، حملات مشابه تکرار خواهد شد. پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل: به دست دلاورمردان ما مجازات می‌شوید و شما را پشیمان خواهیم کرد. در ادامه بیشتر با اخبار مرتبط با حمله اسرائیل به کنسولگری ایران مواجه میشویم.

 دقایقی پیش، رزمندگان نیروی دریایی سپاه ظهر امروز یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کردند. در همین راستا، بنابر انچه تاکنون در رسانه‌ها اعلام شده است، این کشتی که احتمالا با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند، مرتبط با شرکت زودیاک مریتایم مستقر در لندن است که یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» مالکیت آن را بر عهده دارد./ خبر آنلاین

ایال اوفر میلیاردر اسرائیل و مالک کشتی اسرائیلی توقیف شده کیست؟

 ایال اوفر متولد ۱۹۵۰ در حیفا، یک میلیاردر و مدیر عامل اجرایی اسرائیلی است. او بنیانگذار و رئیس شرکت کشتیرانی زودیاک، یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی در جهان است.

او همچنین سهام قابل توجهی در شرکت‌های مختلف، از جمله OCMS انرژی و سهام خصوصی میلستون دارد.

ایال در رشته بازرگانی از دانشگاه تل‌آویو لیسانس گرفت و سپس به شرکت خانوادگی پیوست.

اسرائیل

اوفر در سال ۱۹۷۹ پس از مرگ پدرش، مدیر عامل شرکت کشتیرانی اسکور شد.

اوفر پس از فروش شرکت اسکور در سال ۱۹۹۹، شرکت کشتیرانی زودیاک را تأسیس کرد. زودیاک به سرعت رشد کرد و به یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتیرانی در جهان تبدیل شد.

این شرکت طیف گسترده‌ای از کشتی‌ها را شامل تانکر، کشتی باری و کشتی فله‌بر اداره می‌کند.

اوفر یکی از ثروتمندترین افراد اسرائیل است. ثروت خالص او تخمین زده می‌شود که بیش از ۱۰ میلیارد دلار باشد. او در فهرست ثروتمندترین افراد جهان که توسط مجله فوربس منتشر می‌شود، قرار دارد.

او در موناکو زندگی می‌کند.

اوفر حامی قوی اسرائیل است. او به تعدادی از سازمان‌های خیریه اسرائیلی کمک مالی کرده است.

اوفر به خاطر سبک زندگی پر زرق و برق خود شناخته شده است. او دارای یک قایق تفریحی بزرگ و یک جت خصوصی است./ همشهری آنلاین

واکنش تل‌آویو به توقیف یک کشتی مرتبط با اسرائیل توسط ایران

 ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای با نادیده گرفتن جنگ افروزی این رژیم در منطقه و تشدید تنش و برهم زدن صلح و ثبات آن و تجاوزگری وحشیانه علیه مردم نوار غزه مدعی شد: ایران عواقب تشدید اوضاع را متحمل خواهد شد.

ارتش رژیم صهیونیستی در این بیانیه بدون توجه به ناتوانی خود در مقابله با رزمندگان مقاومت فلسطین با وجود گذشت شش ماه از جنگ تجاوزگرانه علیه نوار غزه و وضعیت منفعلانه خود در برابر حزب الله لبنان مدعی شد: ما در حالت هوشیاری بالایی قرار داریم و آمادگی خود را برای محافظت از اسرائیل در برابر حمله ایران افزایش داده‌ایم.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: ما برای همه سناریوها آماده هستیم و برای محافظت از اسرائیلی‌ها اقدامات لازم را با متحدان خود انجام خواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین با چشم پوشی از اقدامات تروریستی این رژیم علیه ملت های منطقه و علیه ملت فلسطین در نوار غزه، به تکرار لفاظی‌های مقامات این رژیم علیه ایران پرداخت و مدعی شد که ایران به زعم تل آویو از "تروریست‌ها در سراسر خاورمیانه و خارج از آن حمایت می‌کند".

این بیانیه پس از آن صادر شد که یک فروند کشتی کانتینربر با نام «MCS Aries» توسط نیروهای ویژه دریایی سپاه SNSF با اجرای عملیات هلی‌برن و تخلیه نیرو روی عرشه کشتی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شد.

این کشتی هم‌اکنون به سمت آب‌های سرزمینی کشورمان هدایت شده است.

این کشتی با پرچم پرتغال توسط شرکت Zodiac که مالک آن یک سرمایه‌دار صهیونیست بنام Eyal Ofer است اداره می‌شود./ دنیای اقتصاد

اولین فیلم از حضور ورود نیروهای ایرانی به کشتی اسرائیل

 

منبع: افکار نیوز

کشتی اسرائیل در تنگه هرمز توقیف شد؟

یک رسانه آمریکایی ادعا کرد یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی در نزدیکی تنگه هرمز توقیف شده است.

یک رسانه آمریکایی مدعی شد که تفنگداران دریایی، امروز (شنبه) به یکی کشتی در نزدیکی تنگه هرمز حمله کرده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد که این کشتی که احتمالا با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند، مرتبط با شرکت زودیاک مریتایم مستقر در لندن است که یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» مالکیت آن را بر عهده دارد./ مثلث نیوز

 

ادعای العربیه درباره علت توقیف کشتی اسرائیل توسط ایران

العربیه به نقل از منابع آگاه مدعی شد که ایران تصمیم گرفته است تا با توقیف کشتی «ام‌اث‌سی آرینز» از حادثه حمله به کنسولگری خود در دمشق و ترور «سردار محمد رضا زاهدی»، ‌از فرماندهان سپاه قدس در سوریه به همراه هم‌رزمانش انتقام بگیرد.

این منابع در ادامه ادعاهای خود افزودند:‌ «ناو ضدجاسوسی ایران که در دریای سرخ و خلیج عربی فعالیت داشته است، از ده روز پیش همه سیستم های رهگیری به ویژه سیستم شناسائی خودکار «ای آی اس»  را خاموش کرده است./ اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه