اخبار حوادث | حادثه تلخ | اخبار حوادث روز

مرگ 417 نفر از هموطنان از ابتدای سال در جاده ها | هواشناسی جاده های پر خطر در نوروز

رئیس پلیس راهور از جان باختن ۴۱۷ نفر در تصادفات جاده‌ای خبر داد و گفت: ۱۱۳۹۲ نفر نیز در تصادفات مصدوم شدند.

مرگ 417 نفر از هموطنان از ابتدای سال در جاده ها | هواشناسی جاده های پر خطر در نوروز
کدخبر : 24214
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس پلیس راهور از جان باختن ۴۱۷ نفر در تصادفات جاده‌ای خبر داد و گفت: ۱۱۳۹۲ نفر نیز در تصادفات مصدوم شدند.

مرگ ۴۱۷ نفر در تصادفات/ توقیف ۲۹۰۰۰ خودروی متخلف

سردار تیمور حسینی؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی (۲۴ اسفند) تا به امروز (۵ فروردین) متاسفانه تعداد ۴۱۷ نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: همچنین در مجموع در این ایام تعداد ۲۴۸ میلیون و ۹۱۸ هزار تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۵ درصد کاهش تردد داشته‌ایم.

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۹۲ نفر در تصادفات مصدوم شده‌اند، گفت: مهم‌ترین علل تصادفات خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین سرعت غیرمطمئن گزارش شده است.

سردار حسینی با بیان اینکه بالغ بر ۶۰ تصادفات به دلیل هم دو مورد ذکر شده بوده، است، گفت: طرح توقیف خودروهایی که تخلفات حادثه‌ساز انجام می‌دهند به شدت در حال اجرا است و این خودروها یا به صورت ساعتی توقیف می‌شوند و یا به پارکینگ منتقل می‌شوند.

وی اضافه کرد: از ۲۴ اسفند تا ۵ فروردین ۲۹ هزار خودرو به دلیل تخلفات حادثه‌ساز و یا انجام همزمان دو تخلف توقیف ساعتی و یا به پارکینگ منتقل شده‌اند.

اخبار هواشناسی

اخبار هواشناسی جاده های پر طردد در تعطیلات نوروز

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور از -فردا- دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و در استان های شمال غرب، غرب و برخی نقاط جنوب غرب و استان های واقع در سواحل غربی و مرکزی خزر و نیز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش سبب تگرگ، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مرتفع و سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

آغاز باران و رگبار از فردا

سازمان هواشناسی اعلام کرد: سامانه بارشی جدید فردا از سمت استان‌های شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود؛ بر این اساس در روزهای آینده هوای پایتخت بارانی و همراه با بارش رگبار در برخی مناطق خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز یکشنبه در استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

همچنین -فردا- دوشنبه سامانه بارشی وارد کشور شده و در استان های شمال غرب، غرب و برخی نقاط جنوب غرب و استان های واقع در سواحل غربی و مرکزی خزر و نیز استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارندگی، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش سبب تگرگ، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مرتفع و سردسیر سبب بارش برف می‌شود.

روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی تشدید شده و علاوه بر مناطق ذکر شده مناطقی از جنوب و مرکز کشور و شمال شرق کشور را نیز دربرمی‌گیرد.

اخبار هواشناسی گفت: لباس‌های زمستانی را جمع کنیم یا نه؟

وضعیت هوای تهران نیمه‌ابری تا ابری، گاهی همراه با بارش باران و وزش باد شدید پیش‌بینی شده. باران با این هیبت برای ماشین تازه از کارواش برگشته یا پنجره‌هایی که با دقت گردگیری شده‌اند، آفت است، ولی باد کیفیت هوا را تا محدوده زرد یا «قابل قبول» افزایش می‌دهد

فرارو- بارش برف تقریبا متوقف شده و دیگر لازم نیست با سوز و سرما دست و پنجه نرم کنیم، اما پیش‌بینی‌ها از احتمال وقوع بارش به سبک کلاسیک خبر می‌دهند. 

جای دور نرویم؛ بارش و گاهی وزش باد شدید به‌طور خاص برای روز شنبه پیش‌بینی شده که احتمال وقوع آن در مناطقی از شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوب بیشتر است. همین پیش‌بینی برای روز یکشنبه ۲۰ اسفند در مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب شرق، نوار شرقی، غرب سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، صورت گرفته و دوشنبه ۲۱ در بیشتر مناطق کشور به‌جز جنوب شرق و نوار غربی کشور و سه‌شنبه در شمال شرق، شرق، مناطقی از جنوب شرق، مرکز و شرق سواحل دریای خزر می‌توانید چشم انتظار بارش برف و باران بمانید.

بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی طی این مدت به‌شکل برف صورت می‌گیرد و دست بر قضا هواشناسی اعتقاد دارد بیشینه بارش‌ها در مناطق جنوبی استان سیستان‌و‌بلوچستان و شرق استان هرمزگان بیشتر خواهد بود. اهالی مناطق جنوب استان سیستان‌و‌بلوچستان فردا یکشنبه می‌توانند به همین احتمال دلخوش کنند.

پژوهشگاه هواشناسی با همین وسواس و دقت، گزارش خود را تا روز پنجم فروردین پیش برده است. لابد به دلیل اینکه تعطیلات نوروز رسما تا آن روز ادامه خواهد داشت. نقشه بارش هوا می‌گوید از ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ تا پنجم فروردین ۱۴۰۳، در مناطقی از کوه‌های زاگرس بارش در محدوده نرمال تا بیش از آن و در سایر مناطق در حد نرمال خواهد بود. میزان بارش از ششم تا ۱۹ فروردین نیز در محدوده نرمال پیش‌بینی شده است.

منبع: حوادث پلاس

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه