اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار هواشناسی برای خسارت و خرابی ها در این هفته | اخبار هواشناسی این هفته

موج دوم بارش‌ها از دوشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. در روزهای آینده وزش باد شدید در برخی استان‌ها می‌تواند منجر به خرابی و خسارت شود.

هشدار هواشناسی برای خسارت و خرابی ها در این هفته | اخبار هواشناسی این هفته
کدخبر : 23663
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد شنبه در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می شود و در سایر مناطق جو آرام است.

از اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی به کشور ابتدا در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و روز دوشنبه در شمال غرب، غرب،‌ جنوب غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی،‌ مرکز، شرق، برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور بارش برف، باران، وزش باد شدید موقتی،‌ برخی مناطق گردوخاک و در استان‌های جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه اکثر مناطق کشور تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرند و عمده فعالیت سامانه در این روز برای شرق و جنوب شرق است. چهارشنبه در جنوب شرق کشور بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و سامانه از کشور خارج می‌شود.

 به گزارش تسنیم، در اکثر مناطق کشور تا روز چهارشنبه روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. امروز دریای عمان، دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج است./ تسنیم

موج دوم بارش‌ها از دوشنبه هفته آینده آغاز خواهد شد. در روزهای آینده وزش باد شدید در برخی استان‌ها می‌تواند منجر به خرابی و خسارت شود.

پیش بینی اصغری کارشناس هواشناسی را ببینید.

سازمان هواشناس کشور از افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد و اعلام کرد: از اواسط هفته  سامانه جدید بارشی در غرب و جنوب غربی وارد کشور می‌شود.

روز دوشنبه ۱۴ اسفند با ورود سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، مناطقی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران و برف رخ می‌دهد./ عرشه آنلاین

در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق جو آرام است.

از اواخر وقت فردا با ورود سامانه بارشی به کشور در برخی مناطق شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش برف، باران پیش‌بینی می‌شود.

سه‌شنبه اکثر مناطق کشور تحت تاثیر سامانه بارشی قرار می‌گیرند و عمده فعالیت سامانه در این روز برای شرق و جنوب شرق است./ تازه نیوز

روز شنبه ۱۲ اسفند اوایل وقت سامانه بارشی از مرزهای شمال شرقی کشور خارج می‌شود. در این روز در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی می‌شود.

روز یکشنبه ۱۳ اسفند در ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و شمالی، برخی نقاط شمال غرب و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه ۱۴ اسفند با ورود سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، برخی مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، مناطقی از مرکز، جنوب، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران و برف رخ می‌دهد.

روز سه شنبه ۱۵ اسفند سامانه بارشی در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور به فعالیت خود ادامه می دهد.

براساس این گزارش، از روز جمعه در نیمه غربی و از روز شنبه در نیمه شرقی کشور روند افزایش نسبی دمای هوا پیش بینی می شود.

روز جمعه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز شنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود./ ایسکا نیوز

تسنیم: بر اساس داده ها و اطلاعات بارندگی سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی جاری تا 17 اسفند در 4 استان بارندگی مثبت بوده است. در استان های آذربایجان غربی، کردستان، گلستان و مازندران نسبت به دوره بلندمدت به ترتیب 8، 1.9، 10.1 و 5.9 درصد افزایش داشته است.

بررسی میزان بارندگی در هفته گذشته نشان می دهد که وضعیت بارندگی در بسیاری از استان ها بهبود یافته است اما در 27 استان کشور بارندگی همچنان منفی است.

استان هرمزگان با 66 درصد بیشترین کاهش بارندگی را دارد. بعد از این استان فارس با رشد منفی 57 درصدی قرار دارد.

در کرمان و بوشهر به ترتیب 56 درصد و بوشهر 52 درصد کاهش بارندگی داشته است. در مجموع بارندگی در کشور نسبت به دوره بلندمدت 31 درصد کاهش داشته است.

به گزارش تسنیم، تا 13 اسفندماه امسال میزان بارندگی در کشور نسبت به دوره بلندمدت 39.7 درصد کاهش یافته بود. بیشترین کاهش بارندگی در روز یاد شده مربوط به استان کرمان با 78.2 درصد بوده که با توجه به بارندگی های چند روز اخیر به 56 درصد کاهش یافته است./ میهن تجارت

ایرج مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، با اشاره به فعالیت یک سامانه بارشی در استان اظهار داشت: فعالیت این سامانه سبب بارش برف مه آلودگی و کولاک برف در برخی نقاط به ویژه در ارتفاعات شمالی می‌شود.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید یکی از مخاطرات این سامانه است گفت: برای غالب نقاط استان سمنان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: برای روز جمعه نیز بارش برف، مه آلودگی و کولاک برف برای ارتفاعات و نواحی شرقی و شمال شرقی استان و در غالب نقاط وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی افزود: ماندگاری هوای سرد در استان تا صبح روز شنبه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در طی اینروزها که بارش برف و کولاک وجود دارد اختلال در تردد محورها به ویژه در نواحی شمالی و گردنه‌ها و نواحی شمالی غربی به دلیل بارش باران و لغزندگی کولاک و مه آلودگی و کاهش دید افقی را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان مدیرکل هواشناسی استان سمنان بر ضرورت کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها، کانال‌ها و آبراه‌ها و پاک‌سازی دهانه پل‌ها تأکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی و امدادی باید آمادگی لازم را داشته باشند./ خبرگزاری تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه