اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

کولاک برف و باران سنگین در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 4 اسفند 1402

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است. در کلانشهرهای صنعتی تهران، اصفهان و مرکزی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار محلی به ویژه در اوایل شب پیش‌بینی می‌شود. در ضمن، در ارتفاعات البرز رگبار پراکنده باران و برف و وزش باد دور از انتظار نیست.

کولاک برف و باران سنگین در این استان ها | اخبار هواشناسی امروز 4 اسفند 1402
کدخبر : 23522
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

جمعه به تدریج و با نفوذ جریانات سرد به غرب سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش باران و وزش باد در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود و در شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد.

شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. همچنین بعدازظهر ـ با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ـ ذدر مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور وهمچنین در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان ابرناکی و بارش آغاز می‌شود. طی این روز در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت.

یکشنبه گستره فعالیت سامانه در کل کشور خواهد بود، به طوری که در نواحی شرق اصفهان، جنوب سمنان و خراسان رضوی و شمال یزد وزش باد شدید پدیده غالب است و در سایر مناطق کشور بارش باران و برف و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

در این روز در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت و در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، غرب اصفهان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی بارش به صورت برف خواهد بود.

دوشنبه گستره بارندگی در نیمه شرقی کشور خواهد بود و این سامانه در اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته روند افزایشی دما انتظار می‌رود و از بعدازظهر شنبه و روز یکشنبه کاهش محسوس دما به ویژه در نوار شمالی پیش بینی می‌شود.

همچنین امروز مرکز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است./شما نیوز

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی، بارش باران و برف، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ و کولاک برف از شنبه تا دوشنبه (۵ تا ۷ اسفند) خبر داد.

این شرایط جوی روز شنبه در گیلان، غرب مازندران، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان رضوی، شمال ایلام، یکشنبه در قم، تهران، البرز، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، اصفهان، نیمه شرقی لرستان، شمال و شرق خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر و دوشنبه در قم، البرز، تهران، غرب مازندران، گیلان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود

در اثر این مخاطره جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخزدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، آب‌گرفتگی معابر و احتمال قطعی برق در نواحی روستایی در نقاط سردسیر، خسارت به سازه های موقت دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها را توصیه می‌کند.

در چنین شرایطی خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر و صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی، استحکام سازه های موقت به ویژه موکب‌های برپاشده نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

این سازمان همچنین با صدور هشدار سطح نارنجی از افزایش بیشینه سرعت وزش باد موقتی بیش از ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع موج گاهی بیش از ۲ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و در دریای خزر از بعد از ظهر جمعه تا بعد از ظهر شنبه(۴ تا ۵ اسفند) خبر داد.

در اثر این مخاطره جوی خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، آسیب به شناورهای سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، منع تردد شناورهای سبک، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی را توصیه می‌کند./ خبر آنلاین

به نقل از ایرنا از جمعیت هلال‌احمر، بابک محمودی با اشاره به هشدار هواشناسی و سطح نارنجی، گفت: طبق این هشدار، احتمال بارش رگباری باران، کاهش دما و وزش شدید باد و کولاک برف در روز شنبه پنجم اسفند، در استان‌های گیلان، غرب مازندران، نیمه شمالی فارس، ارتفاعات گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان رضوی و شمال ایلام وجود دارد.

وی اظهار داشت: همچنین روز یکشنبه ششم اسفند در استان‌های قم، تهران، البرز، مازندران، گیلان، ارتفاعات گلستان، اصفهان، نیمه شرقی لرستان، شمال و شرق خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و بوشهر و روز دوشنبه هفتم اسفند، در استان‌های قم، البرز، تهران، غرب مازندران، گیلان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان این موارد پیش‌بینی شده است.

محمودی ادامه داد: در پی هشدار هواشناسی، امدادگران جمعیت هلال‌احمر به همین منظور در همه نقاط یادشده در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه