اخبار هواشناسی | اخبار هواشناسی امروز

هشدار هواشناسی عجیب برای این استان ها | اخبار هواشناسی امروز بهمن 1402

نقشه هواشناسی امروز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن منتشر شد.

هشدار هواشناسی عجیب برای این استان ها | اخبار هواشناسی امروز  بهمن 1402
کدخبر : 23098
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اخبار هواشناسی توصیه کرده مردم حتما نکات ایمنی را رعایت کند تا این سامانه بارشی خسارت جانی و مالی نداشته باشد. اخبار هواشناسی آخر هفته کشور رو به بارش شدید باران قرار دارد و مردم حتما از رودخانه ها فاصله بگیرند. اخبار هواشناسی احتمال طغیان روخانه ها را نیز داده است. اخبار هواشناسی را حتما دنبال کنید. اخبار هواشناسی روز های آینده را در ادامه می‌خوانید.

بر اساس اطلاعات سازمان هواشناسی، این سازمان با صدور اخطاریه زرد وزش باد نسبتا شدید اعلام کرد به طوری که حداکثر سرعت باد به ۲۶ خواهد رسید. نات و حداکثر ارتفاع موج به ۱۸۰ سانتی متر افزایش می یابد، پنجشنبه (۱۹ بهمن(ماه) در نواحی ساحلی و دور از سواحل استان های بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و جمعه (۲۰ بهمن ماه) در نواحی ساحلی و فراساحلی بوشهر و هرمزگان پیش بینی می شود. استان های خلیج فارس

در این شرایط جوی اختلال در تردد و فعالیت های دریایی، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و خطر غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به تاسیسات ساحلی و دریایی و اختلال در سکوهای نفتی وجود دارد. تردد شناورهای سبک و انجام اقدامات لازم برای ورود و خروج کشتی ها به بنادر را توصیه می کند.

به نقل از برترین ها، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، توچال با کمینه دمای ۱۳- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز( ۱۸ بهمن ماه) آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات در سطح استان به‌ویژه در نیمه جنوبی و ارتفاعات وزش باد متوسط تا نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود.

ایسنا در تشریخ این خبر نوشت: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، امروز( ۱۸ بهمن ماه) آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعات در سطح استان به‌ویژه در نیمه جنوبی و ارتفاعات وزش باد متوسط تا نسبتا شدید پیش‌بینی و از اواخر امشب به‌تدریج جوی پایدار روی استان مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: تا یکشنبه (۲۲ بهمن ماه) وضعیت جوی استان آسمانی صاف تا کمی ابری، در بعضی ساعات وزش باد ملایم تا متوسط، در مناطق پرتردد و صنعتی همراه با انباشت تدریجی آلاینده‌ها و در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا و غبار محلی به‌ویژه در ساعات شب و اوایل صبح مورد انتظار است.

از فردا تا یکشنبه روند تدریجی افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران پنجشنبه (۱۹ بهمن‌ماه) صاف، غبارصبحگاهی و در بعد از ظهر وزش باد با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی جمعه ( ۲۰ بهمن‌ماه) صاف و غبار صبحگاهی، در بعد ازظهر کمی ابری و افزایش باد با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

اخبار هواشناسی | هوا از هفته آینده گرم می شود

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد تا روز شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و طی این مدت افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است.

 بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جنوب غرب کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در استان‌های کردستان، کرمانشاه و نیمه شمالی ایلام بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی ضمن تقویت علاوه بر استان‌های مذکور در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر و نیمه غربی فارس نیز فعال است.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد تا روز شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور آسمان صاف بوده و طی این مدت افزایش نسبی دما پیش بینی شده است.

بعدازظهر شنبه سامانه بارشی جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در استان‌های کردستان،‌ کرمانشاه و نیمه شمالی ایلام بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز یکشنبه هفته آینده سامانه بارشی ضمن تقویت علاوه بر استان‌های مذکور در خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد،‌ بوشهر و نیمه غربی فارس نیز فعال است.

همچنین طی دو روز آینده خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: چهارشنبه 1402/11/18

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 30 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 2 متر در مناطق ساحلی و بیش از 2 متر در مناطق دور از ساحل.

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/11/18: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز و مناطق دور از ساحل دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی و ممانعت از تردد شناورهای سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی، فراساحل و سکوهای نفتی، آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان پایان: ظهر چهارشنبه 1402/11/18

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا 28 نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا 1.5 متر در مناطق ساحلی و فراساحلی (با تأکید بر افزایش سرعت وزش باد)

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/11/18: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب به شناورهای سبک و تفریحی، اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی.

توصیه: منع شنا و غواصی، منع فعالیت‌های شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحل.

سازمان هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وضعیت جوی استان تهران، امروز با گذر موج ضعیفی از استان، آسمان نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای از نقاط به ویژه نواحی شمالی و غربی، کاهش بارش برف و باران و وزش باد، در ارتفاعات مه آلود، بارش برف و گاهی کولاک برف، پیش‌بینی می‌شود.

همچنین در بعضی ساعات امروز تا صبح فردا در سطح استان به ویژه عصر امروز در نیمه جنوبی و ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر چهارشنبه به تدریج جوی پایدار بر روی استان مستقر می‌شود و تا شنبه وضعیت جوی استان، آسمان صاف تا کمی ابری، در مناطق پر تردد و صنعتی همراه با انباشت آلاینده‌ها و در بعضی ساعات کاهش کیفیت هوا و غبار محلی مورد انتظار می‌باشد.

شایان ذکر است، امشب کاهش نسبی دمای کمینه و از پنجشنبه روند افزایش نسبی دما در سطح استان پیش‌‍بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه