سهام عدالت | سود سهام عدالت

سود چند میلیونی سهام عدالت تا چند روز واریز می گردد | واریز بزرگ سود سهام عدالت

واریز بزرگ سود سهام عدالت هفته دوم اسفند

سود چند میلیونی سهام عدالت تا چند روز واریز می گردد | واریز بزرگ سود سهام عدالت
کدخبر : 23074
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به آخرین اقدامات صورت گرفته برای تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان اشاره و اعلام کرد: اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت وراث حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب وراث پرداخت خواهد شد.

محمود حسنلو گفت: فرآیند تقسیم ارث متوفیان سهام عدالت بین وراث از طریق سامانه «میراث» در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: انتقال سهام توسط یکی از وراث یا نماینده آن‌ها که در سجام احراز هویت شده، از طریق مراجعه به یکی از شعب سراسر کارگزاری‌های بورسی یا یکی از شعب بانک‌های ملی، تجارت، پارسیان و ملت انجام می‌شود.

حسنلو خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند اجرای این اقدام، رایگان بوده و لازم نیست وراث هیچ‌گونه مبلغی را پرداخت کنند.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تاکید کرد: همچنین هر یک از وراث می‌توانند به صورت جداگانه و با مراجعه به درگاه ذی نفعان بازار سرمایه به آدرس https://ddn.csdiran.ir نسبت به پرونده خود آگاهی پیدا کنند.

وی اعلام کرد: به محض تشکیل پرونده در یکی از شعب، وضعیت پرونده همه وراث در سایت https://ddn.csdiran.ir قابل مشاهده خواهد بود.

حسنلو با بیان این که توصیه ما به وراث این است که تشکیل پرونده و اقدام برای تقسیم ارث را به روز‌های پایانی سال موکول نکنند، گفت: در پایان سال، فرآیند توزیع سود سهام عدالت را خواهیم داشت، اگر فرآیند تقسیم سود سهام عدالت متوفیان حداکثر تا ۱۰ اسفند ماه به پایان برسد، سود سهام عدالت امسال و سال‌های گذشته به حساب آن‌ها پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ با راه‌اندازی سامانه «میراث» در ۱۵ آبان ماه سال جاری از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه که با حضور مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس رونمایی شد، انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث تسهیل شد.

گفتنی است، یکی از وراث که حتما باید سجامی شده باشد در ابتدا باید به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به آدرس «ddn.csdiran.ir» وارد شوند و در گام بعدی با ورود به بخش «امور سهام عدالت متوفی» و با وارد کردن کدملی و تاریخ تولد متوفی در بخش «استعلام نوبت تشکیل پرونده» نسبت به زمان فرارسیدن تشکیل پرونده و نوع دارایی متوفی آگاهی لازم را کسب کرده، پس از آن در صورت تائید زمان تشکیل پرونده می‌توانند به هر یک از دفاتر کارگزاری و بانک‌های منتخب مراجعه کنند و در پایان نیز پس از تشکیل پرونده در یکی از دفاتر، امکان پیگیری پرونده از طریق بخش «استعلام وضعیت پرونده» در درگاه یکپارچه برای تمامی وراث، قابل مشاهده خواهد بود.

واریز حدود ۹ میلیون تومان به حساب این دارندگان سهام عدالت

در مقابل نمادهای فخوز، خزامیا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۴ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۴۱۶ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی ۶۵ هزار و ۴۴۸ تومان معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۶۴۹ تومان رسیده است.

ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ ؛ از ثبت نام سهام عدالت با کد ملی تا بهترین روش استعلام سهام عدالت با کد ملی sahamedalat.ir را بهمراه هر آنچه که در مورد سهام عدالت باید بدانید در اندیشه معاصر خواهید خواند.

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ و تکمیل فرم طرح ساماندهی سهام عدالت، برای بازماندگان، از طریق سامانه سهام عدالت، امکان پذیر می باشد. زمان نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی برای دریافت این سهام نیز، تابع اعلامیه منتشر شده دولت، خواهد بود.

از سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار، با طرح مصوب دولت وقت، اعطای سهام عدالت، به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه آغاز شد. هدف از تصویب و اجرای این طرح، در درجه اول، توسعه خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکت ها و کارخانه های دولتی به این بخش و همچنین، کمک به اقشار کم بضاعت در جامعه بود.

با فراهم شدن امکان آزادسازی این سهام، بسیاری از مشمولان که براساس ضوابط، واجد دریافت سهام عدالت بوده اند، اما از دریافت آن، جا مانده اند، به دنبال راهکاری برای دریافت سهام عدالت ۱۴۰۲ می باشند. حال، سوال این است که دولت، چه راهکاری برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اندیشیده است؟ بنابراین، ضروری است تا متقاضیان ثبت نام جدید سهام عدالت​، با اطلاع از زمان و طریقه ثبت نام آن، برای خرید این سهام، اقدام نمایند.

با توجه به اهمیت ثبت نام جدید سهام عدالت، برای بازماندگان، در ادامه، در رابطه با اینکه آیا ثبت نام جدید سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت، طریقه نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی سهام عدالت ۱۴۰۲، ثبت نام این سهام، برای کارگران و همچنین، نحوه تکمیل فرم ثبت نام این سهام، مطالبی آورده شده است.

آیا ثبت نام سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت؟

با وجود آنکه اکنون، بیش از ۴۹ میلیون نفر از ایرانیان، دارای سهام عدالت می باشند، اما، بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد، در این گروه جای نگرفته اند. به طور کلی، می توان گفت که حدود ۳۴ میلیون نفر، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جا مانده اند.

افرادی که قصد مشاهده صوتحساب سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق سایت panel.sahamedalat.ir، به صورت اینترتی، اقدام نمایند.

در واقع، ثبت نام سهام عدالت، در زمان دولت های گذشته، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد، انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت نام سهام عدالت، از مستخدمین دستگاه های اجرایی دولتی آغاز گردید و برخی از اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه از دریافت این سهام جا مانده اند.

بنابراین، برای جبران کوتاهی مجلس و دولت در این خصوص، طرحی به نام ساماندهی سهام عدالت که بر اساس آن، دولت قصد ارائه مجدد سهام عدالت به سه گروه بزرگ از افراد جامانده سهام عدالت را دارد، در مجلس یازدهم مطرح و تصویب شده است. اما، در حال حاضر، زمان مشخصی، جهت ثبت نام جدید سهام عدالت ۱۴۰۲، از سوی دولت، اعلام نشده است.

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت استعلام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

همانطور که در بخش قبل، بیان شد، در مجلس، طرحی با عنوان ساماندهی سهام عدالت به تصویب رسیده است. در نتیجه این طرح، دولت قصد دارد تا به سه گروه بزرگ از جا ماندگان سهام عدالت، مجددا امکان ثبت نام و دریافت این سهام را دهد که در نتیجه آن، تمامی افرادی که در دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت، با این وجود که واجد شرایط دریافت بوده اند اما، موفق به ثبت نام نشده اند، در این مرحله، قادر به انجام این کار خواهند بود.

با این وجود، تاکنون، هیچ امکانی، جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت فراهم نشده؛ اما، با تصویب طرح جدید دولت و با توجه به اعلام دولت، امکان ثبت نام جدید سهام عدالت، شامل حال سه گروه اصلی جاماندگان خواهد بود که در ادامه، در رابطه با این مشمولان، توضیحات لازم آورده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
روی خط رسانه